w ,

8 milionów dla szafiarki. Chiara Ferragni zamieniła bloga w biznes

8 milionów dla szafiarki. Chiara ferragni zamieniła bloga w biznes

Płatne posty, reklamy i współpraca z firmami to zaledwie ułamek małej fortuny, którą tylko w tym roku zarobi twórczyni bloga The Blonde Salad. Większość pieniędzy przyniesie sprzedaż butów pod jej nazwiskiem, które w ciągu 5 lat stały się globalną marką.

Chiara Ferragni jest założycielką bloga The Blonde Salad, który na przestrzeni lat przekształcił się w serwis lifestyle’owy z contentem wysokiej jakości, nad którym czuwa 14-osobowy zespół złożony ze specjalistów od sprzedaży, marketingu, treści i wizerunku. Co ciekawe, na stronie nie pojawiają się już posty sponsorowane, ponieważ uznano, że mogą szkodzić jej wiarygodności. Chiarra udziela się również na Instagramie, gdzie obserwuje ją blisko 2,8 miliona osób, przy czym największą popularnością cieszą się fotki z jej życia prywatnego. Za słodkie selfie, zdjęcie z mamą lub fotografię bez makijażu potrafi zebrać nawet 100 tysięcy polubień.

Jednak tylko około 30% przychodów włoskiej blogerki pochodzi z akcji marketingowych i sponsorskich. Reszta to zasługa linii butów Chiara Ferragni Collection, stworzonej we współpracy z Lorenzo Barindellim i Paolo Barlettą. Do jej powstania posłużyła dotacja od prywatnego inwestora w wysokości 1 mln euro, pozyskana dzięki wysiłkom zespołu The Blonde Salad oraz samej Ferragni. Dziś jej buty są sprzedawane w 200 sklepach w 25 krajach, a wiosną 2015 roku trafią do USA. Mimo wysokich cen, oscylujących między 200 a 500 dolarów za parę, buty Chiarry sprzedają się świetnie, podobnie jak modele powstające w kolaboracji z innymi projektantami (m.in. Stevenem Maddenem).

Zamiana bloga na małe, biznesowe imperium zajęła Chiarze 5 lat, ale by tak się stało, konieczna była całkowita zmiana koncepcji i inwestycja w content. To może być dobrą wskazówką dla szafiarek znad Wisły, które nie przestają wierzyć, że receptą na sukces są zdjęcia stylizacji i posty sponsorowane.

Chiara ferragni_admonkey2

Chiara ferragni_admonkey3

Chiara ferragni_admonkey1

Chiara ferragni_admonkey4

Wszystkie zdjęcia pochodzą z oficjalnego fanpage’a blogerki

Kampania reserved od zjednoczenie. Com

Kampania RESERVED od zjednoczenie.com

41% internautów używa bankowości mobilnej

41% internautów używa bankowości mobilnej