w

41% internautów używa bankowości mobilnej

41% internautów używa bankowości mobilnej

Rosnąca popularność produktów finansowych oraz aplikacji bankowych wśród internautów sprawiła, że sierpniowe AdTrendsy zostały poświęcone ich użytkownikom. W październiku natomiast okaże się, które banki obsługują najlepiej swoich klientów (badanie obsługi klienta).

Sierpień miesiącem mobile?

9 września świat ujrzał nowy model iPhone’a z większym wyświetlaczem oraz rewolucyjny (wg Apple) system płatności mobilnej. Jak widać, w Cupertino zauważono w końcu trend, który wyznacza nowy standard obsługi finansowej – coraz więcej osób płaci mobilnie, mając bank zawsze pod ręką, a większe ekrany to więcej możliwości dla aplikacji (w tym finansowych). Responsywność stanowi tu kluczowy aspekt wygody korzystania z usług, co z kolei zauważył ING Bank Śląski, tworząc specjalnie dedykowaną na tablety wersję swojego serwisu – ING Bank Mobile HD. Ponadto w Polsce wprowadzono długo oczekiwane topowe modele Windows Phone z nowym systemem 8.1. Platforma ta cały czas rozwija się i budzi zainteresowanie zarówno wśród nowych użytkowników, jak i posiadaczy wcześniejszych telefonów z logo NOKIA. Przełom sierpnia i września to również czas, w którym Microsoft podejmuje decyzję o zaprzestaniu używania nazwy fińskiego producenta.

Z najnowszego badania AdTrends można dowiedzieć się m.in. o tym, że:

  • reklamy w newsletterach radzą sobie coraz lepiej na mobile
  • zwiększa się celowe korzystanie z reklam na portalach i w aplikacjach mobilnych
  • na YouTube daleko w tyle inne reklamy zostawiła kampania kanału Nokia Polska „Poznaj Windows Phone 8.1” wraz z ponad milionem wyświetleń
  • Facebook goni YouTube i ubiega się o pierwsze miejsce w zestawieniu najpopularniejszych serwisów wśród polskich internautów
  • 41% internautów korzysta z mobilnych rozwiązań finansowych, a wśród nich dominują mężczyźni w wieku 25-34 lata z dużych miast
  • W rankingu najpopularniejszych mobilnych aplikacji bankowych na czołowych miejscach znalazły się: mBank, Bank Zachodni WBK oraz ING Bank Śląski
  • o aplikacji bankowej internauci najczęściej dowiadują się ze strony banku
  • korzystamy z bankowych aplikacji bo jest nam z tym wygodniej, a nie korzystamy, bo boimy się o bezpieczeństwo własnych pieniędzy
  • dużo więcej użytkowników aplikacji finansowych korzysta z Twittera niż reszta internautów

Sierpniowy AdTrends (następca AdvertTracka) oprócz stałego badania postaw wobec reklam w Internecie, odpowiadając na pytanie jak korzystamy z reklam na różnych kanałach digitalowych i jak cenimy sobie ich przydatność, w tym miesiącu skupia się na użytkownikach aplikacji bankowych, by sprawdzić ich popularność wśród internautów, ale także by ocenić potencjał reklam dla tych użytkowników.

Ircenter_admonkey1

Ircenter_admonkey2

Ircenter_admonkey3

Ircenter_admonkey4

AdvertTrack to cykliczne badanie postaw wobec reklam w Internecie realizowane przez IRCenter i ResearchNow. Badanie jest realizowane metodą CAWI, raz na miesiąc na reprezentatywnej próbie co najmniej 400 internautów. Celem projektu jest długoterminowe określenie postaw wobec reklamy w Internecie – tradycyjnych reklam odsłonowych, programów afiliacyjnych i performance oraz działań w mediach społecznościowych.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat badania trackingowego AdTrends / AdvertTrack, wejdź na stronę IRCenter i pobierz pełny raport lub napisz bezpośrednio do IRCenter: info@ircenter.com

Źródło: IRCenter

8 milionów dla szafiarki. Chiara ferragni zamieniła bloga w biznes

8 milionów dla szafiarki. Chiara Ferragni zamieniła bloga w biznes

Smutny autobus - kosmos

Smutny autobus – Kosmos