w ,

9 prawd o świątecznych zakupach

9 prawd o świątecznych zakupach
Zdjęcie: Colleen McMahon/Flickr, CC

„Cała prawda o zakupach” to kompleksowe badanie, którego wyniki McCann Truth Central ogłosi w marcu 2014 roku. Obejmie ono najważniejsze trendy zakupowe, motywacje i zwyczaje związane z robieniem zakupów we wszystkich możliwych kontekstach, w różnych kręgach kulturowych.

Jak będą wyglądały tegoroczne zakupy świąteczne? Bardzo mobilnie i bardzo internetowo – bo nasi konsumenci coraz bardziej rozumieją korzyści, jakie daje im korzystanie z internetu i smartfonów. W związku z tym, że coraz chętniej dzielimy się naszymi prezentowymi marzeniami w mediach społecznościowych, jest też duża szansa, że dostaniemy mniej swetrów i skarpetek, które po Świętach stają się tylko utrapieniem, a więcej rzeczy, o które po prostu poprosimy i pokażemy na naszych profilach. Wszystko wskazuje też na to, że Święta 2013, spędzimy ciesząc się z prezentów nie tylko off-line, ale także online – chwaląc się nimi jeszcze częściej niż w roku ubiegłym na serwisach społecznościowych – mówi Wojciech Borowski, CEO McCann Worldgroup.

9 prawd o świątecznych zakupach 2013:

1. Święty Mikołaj jest coraz sprytniejszy

48% młodych ludzi na świecie pokazuje prezenty, o których marzy, na swoim profilu na Facebooku.

2. Operacja „święta”

Ponad 1/4 Brytyjczyków zakupy świąteczne kojarzą się z „operacją militarną”, zaś ponad połowie mieszkańców USA z „wyrywaniem zęba”. Na rynkach rozwijających okres ten postrzega się albo jako „wygraną na loterii”, albo jako „grę w ulubioną grę”.

3. Niezastąpione elfy

Prawie 1/3 konsumentów na świecie z przyjemnością zleciłaby zrobienie swoich świątecznych zakupów komuś innemu.

4. Sprzedawco, na ratunek

Prawie połowa młodych konsumentów w USA ma poczucie, że ich ulubione sklepy znają lepiej ich preferencje zakupowe niż ich rodzice.

5. Mimo wszystko w sklepie

Gdzie konsumenci będą robili zakupy w tym roku?

• 68% – w sklepie

• 4% – za pomocą komórki

• 28% – w Internecie

6. Byle nie za wcześnie

57% konsumentów na świecie uważa, że świąteczne reklamy pojawiają się zdecydowanie za szybko.

7. Podzielony świat

Skutki kryzysu ekonomicznego są nadal odczuwane w Europie Zachodniej i USA. Konsumenci w tych krajach deklarują, że wydadzą mniej na zakupy świąteczne niż w roku ubiegłym. Na rynkach takich jak Meksyk, Brazylia, Indie czy Chiny konsumenci wierzą, że ich tegoroczne zakupy będą bogatsze niż w 2012 roku.

8. Ile wydamy w te Święta?

667 dolarów – tyle przeciętnie na prezenty świąteczne wyda statystyczny Amerykanin. Dla porównania firma doradcza Deloitte szacuje, że w Polsce będzie to około 616 złotych.

9. Uważajcie na obwód w talii

70% konsumentów na świecie czuje, że sezon świąteczny to czas, kiedy można sobie pofolgować. Co ciekawe myśli tak tylko 46% Amerykanów.

Cała prawda o zakupach
9 prawd o świątecznych zakupach

źródło: mat. pras.

Usługa ferbuy nową metodą płatności w przelewy24

Usługa FerBuy nową metodą płatności w Przelewy24

Star wars na instagramie

Star Wars na Instagramie