Gemius oraz Polskie Badania Internetu podpisały porozumienie, na mocy którego jeszcze w tym roku wdrożą jednoźródłowe badanie cross-mediowe. Nowe badanie obejmie pasywny pomiar konsumpcji internetu, telewizji oraz radia.
Nowe badanie powstanie w wyniku połączenia dotychczasowego standardu badania internetu Gemius/PBI oraz cross-mediowego badania Gemius, obejmującego pasywny pomiar telewizji oraz radia. Dzięki miernikowi osobistemu (smartfon z autorskim oprogramowaniem pomiarowym Gemius), który otrzymują paneliści, w badaniu dostępne będą informacje na temat konsumpcji radia i telewizji zarówno w domu, jak i poza nim.
Wszystkie dane pochodzące z pomiaru telewizji, radia i internetu – w tym dotyczące aplikacji mobilnych i materiałów streamowych – dostępne będą w nowym, intuicyjnym interfejsie online oraz poprzez dedykowane API. Interfejs umożliwi nie tylko podgląd wyników dla poszczególnych mediów, ale również dokonywanie różnorodnych analiz, np. współkonsumpcji pomiędzy mediami.
Nowe badanie wykorzystuje wspólny potencjał PBI i Gemius oraz stanowi odpowiedź na stale rosnące potrzeby rynku – zarówno mediów jak i marketerów. Dzięki niemu wszyscy gracze będą mogli jeszcze efektywniej realizować swoje projekty. Jest to także jeden z pierwszych tego typu projektów w Europie. – komentuje Paweł Laskowski, Prezes PBI.
Strony przewidują, że nowe badanie dostępne będzie nie później niż od lipca 2020 r.
Gemius
Gemius to polska firma badawczo-technologiczna działająca na skalę międzynarodową, która od ponad 20 lat edukuje klientów, jak internet i nowe technologie mogą wspierać ich decyzje biznesowe. Firma od 1999 roku prowadzi badania internautów pod kątem korzystania z mediów cyfrowych, tworząc w ten sposób socjodemograficzny profil e-konsumentów. Gemius mierzy oglądalność stron www i aplikacji, a także materiałów audio i wideo z poszczególnych źródeł ruchu, tj. komputerów, tabletów i smartfonów. Firma działa na blisko 40 rynkach w regionie EMEA, a na 12 z nich posiada lokalne oddziały. Klientami Gemiusa są reklamodawcy, wydawcy, domy mediowe, agencje reklamowe i firmy z sektora e-commerce. Prowadzone przez firmę badania realizowane są zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. Więcej informacji na stronie: www.gemius.pl.