w

Cannes YouTube Ads Leaderboard 2017

Cannes youtube ads leaderboard 2017

Wielkimi krokami zbliża się festiwal kreatywności Cannes Lions 2017. Dlatego zespół YouTube przygotował zestawienie reklam, które od ubiegłorocznej edycji tego wydarzenia zyskały największą popularność. Czas oglądania wszystkich spotów z zestawienia wyniósł 11,8 milionów godzin, a  liczba ich wyświetleń osiągnęła aż 416 milionów.

Użytkownicy YouTube pokochali reklamy opowiadające właśnie o… miłości. Do rankingu trafiły bowiem spoty: Knorr #LoveAtFirstTaste, w którym nieznający się uprzednio single zostają umówieni na randkę na podstawie podobnego gustu kulinarnego czy A Better Super Bowl | NFL Hyundai Super Bowl LI, pokazująca, jak żołnierze przebywający na misji mogli obejrzeć mecz Super Bowl razem ze swoimi bliskimi, dzięki technologii wideo 360 stopni. Popularność reklamom przynoszą także zapraszane do nich gwiazdy. W zestawieniu wystąpili m.in. John Cena w The Unexpected John Cena Prank | Hidden Camera, Kate Hudson w Best Day Of My Life | Shell #makethefuture, Ronaldo w zwycięskim Nike Football Presents: The Switch ft. Cristiano Ronaldo, Harry Kane, Anthony Martial & More oraz Melissa McCarthy w 2017 Kia Niro | “Hero’s Journey” Starring Melissa McCarthy.

Kilka marek z ubiegłorocznego zestawienia pojawiło się w nim ponownie – są to Hyundai, Samsung i Clash of Clans. Nie zabrakło także “nowych twarzy” rankingu  w postaci Knorr, Shell, Purple, Cricket Wireless, Budweiser oraz Kia. Okazuje się, że atmosfera pasjonujących rozgrywek Super Bowl udzieliła się także użytkownikom YouTube, gdyż spotyHyundai, Kia i Budweiser towarzyszyły właśnie temu wydarzeniu sportowemu.

Tworząc ranking wzięliśmy pod uwagę najważniejsze wskaźniki obrazujące zaangażowanie użytkowników YouTube, jak czas oglądania, liczbę wyświetleń i procentowy udział odtworzeń w ruchu płatnym w stosunku do bezpłatnego, aby precyzyjnie wybrać najchętniej oglądane reklamy od czasu festiwalu Cannes Lions 2016. W ciągu ostatniego roku obserwowaliśmy, jak marki Knorr, Hyundai, Budweiser i wiele innych tworzą spoty chwytające za serce, które nie tylko odnotowują duże liczby wyświetleń, ale i pozostawiają wrażenia na długo. To tylko niektóre przykłady firm świadomych, w jaki sposób wykorzystać potencjał YouTube umożliwiający opowiadanie angażujących historii – mówi Tomasz Czudowski, szef marketingu YouTube w Europie Środkowo-Wschodniej.

Więcej informacji na temat obecności YouTube na festiwalu w Cannes można znaleźć pod adresemcannes.withgoogle.com.

Poniżej przedstawiamy pełen ranking Cannes YouTube Ads Leaderboard 2017:








Lp.

Nazwa

Klient

Agencja kreatywna

Dom mediowy

1

Nike Football Presents: The Switch ft. Cristiano Ronaldo, Harry Kane, Anthony Martial & More

Nike

Wieden+Kennedy

Wieden+Kennedy

2

Knorr #LoveAtFirstTaste

Knorr

MullenLowe

PHD

3

Clash of Clans: Hog Rider 360

Clash of Clans

Barton F Graf

In House

4

Best Day Of My Life | Shell #makethefuture

Shell

Possible

MediaCom

5

How to Use a Raw Egg to Determine if Your Mattress is Awful – #PURPLE

Purple

bd.

bd.

6

Samsung: This is a phone.

Samsung

Leo Burnett

Starcom Worldwide

7

The Unexpected John Cena Prank | Hidden Camera

Cricket Wireless

Shareability

MEC

8

Budweiser 2017 Super Bowl Commercial | “Born The Hard Way”

Budweiser

Anomaly

Mediacom

9

A Better Super Bowl | NFL Hyundai Super Bowl LI

Hyundai

Innocean USA

Canvas Worldwide

10

2017 Kia Niro | “Hero’s Journey” Starring Melissa McCarthy

Kia

David&Goliath

Canvas Worldwide

Cannes YouTube Ads Leaderboard to roczne zestawienie 10 spotów reklamowych najchętniej oglądanych przez internautów na świecie od 1 marca 2016 do 30 kwietnia 2017. Ranking jest ustalany w oparciu o najważniejsze dane pokazujące zaangażowanie użytkowników — liczbę obejrzeń oraz procentowy udział odtworzeń w ruchu płatnym w stosunku do bezpłatnego. Aby zapewnić różnorodność marek w zestawieniu każda z nich może pojawić się w nim tylko raz i musi nadal znajdować się na YouTube w momencie publikacji rankingu.

YouTube Ads Leaderboard zawiera najbardziej kreatywne reklamy, które były najchętniej oglądane przez użytkowników każdego miesiąca. Widea są wybierane na podstawie algorytmu uwzględniającego zaangażowanie widowni (czas oglądania, polubienia, udostępnienia), liczbę wyświetleń oraz retencję publiczności (tzn. przez ile czasu użytkownik oglądał dane wideo/czy obejrzał je do końca).

Jeden komentarz

Dodaj odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Netflix ma więcej abonentów niż kablówka

Netflix ma więcej abonentów niż kablówka

Tylko co czwarty polski internauta należy do programu lojalnościowego, a co piąty bierze udział w konkursach

Tylko co czwarty polski internauta należy do programu lojalnościowego, a co piąty bierze udział w konkursach