15 czerwca ogłoszono wyniki Papaya Young Directors – konkursu dla studentów i absolwentów szkół wyższych. O korzyściach tworzenia takich wydarzeń opowiada Kacper Sawicki, szef Papaya Films – organizator konkursu.
„Konkurs niesie ze sobą wiele ciekawych informacji dla agencji i klientów. Po pierwsze scenariusze, pisane przez młodych twórców, powstają w oderwaniu od pilnie strzeżonych informacji o marce, badań konsumenckich i często obok strategii komunikacji. Pokazują jak inaczej można podejść do komunikacji np. marki Play.
Na fanpage’u klienta oraz na profilu rzecznika prasowego, filmy z PYD wzbudziły dyskusję na temat kampanii opartej na celebrytach. I nie chodzi tu o potrzebę zmiany, ale właśnie o inny punkt widzenia. W rezultacie możemy się spodziewać kreatywnej inspiracji dla agencji i być może liczyć na to, że klienci będą odważniejsi w swoich tradycyjnych działaniach. Po drugie, konkurs co roku wprowadza na rynek nowych reżyserów, którzy z powodzeniem wypierają stare nazwiska. Foryś i Załuska – zwycięzcy I edycji Papaya Young Directors – przez 12 miesięcy ustanowili swoją pozycję na rynku i walczą o duże produkcje ze starymi wygami. Młodzi twórcy mają okazję realizować reklamy dla McDonald’s, Tyskiego czy Lecha. Laureaci tegorocznej edycji dostali swoje pierwsze propozycje reklamowe i możemy się spodziewać, że zarówno Julia Rogowska jak i Michał Dymek będą za chwilę rewolucjonizować podejście do reklamy.
Po trzecie i to może najważniejsze – konkurs PYD pokazuje, że warto jest zrobić coś dla branży. Takimi działaniami pokazujemy, że wszechobecne ego i walka o pieniądze nie jest jedyną drogą, a jeśli chcemy poruszać się w świecie kreatywnych rozwiązań i niesztampowych pomysłów, powinniśmy zmieniać świat wspólnie.”
Więcej informacji na temat konkursu można znaleźć na stronie internetowej: www.papayayoungdirectors.com oraz na Facebooku: www.facebook.com/papayayoungdirectors
Organizatorem konkursu Papaya Young Directors jest Papaya Films. Studio powstało w 2006 roku i w ciągu 9 lat stało się liderem w branży produkcji reklamowej w Polsce.
Partnerami konkursu są: endorfina events, Fat Baby, Lunapark, Storystore.is