w

Coca-Cola nie dla misiów polarnych

Coca-cola nie dla misiów polarnych

Białe, polarne misie z butlami Coca-coli w łapach to jeden z najlepiej rozpoznawalnych symboli marki. Specjalista od kampanii reklamowych Alex Bogusky postanowił go wykorzystać jako pretekst do przekazania przewrotnego przesłania. W kampanii jego autorstwa Prawdziwe Misie Polarne okupują picie gazowanego napoju otyłością, chorobami i impotencją.

Wylewanie

Alternatywną historię misiów Coca-coli można poznać na stronie www.therealbears.org, na której wita nas hasło „The unhappy truth about soda”, czyli „Niewesoła prawda o napojach gazowanych.” Strona jest poświęcona przekazywaniu danych i informacji na temat szkodliwości tego typu napojów oraz negatywnych konsekwencji spożywania ich w dużych ilościach. Autorzy kampanii przekonują, że słodkie napoje są podstawowym źródłem, kalorii w diecie Amerykanów i w znacznym stopniu przyczyniają się do otyłości wśród dzieci. Jako że kojarzone z Coca-Colą misie są bohaterami kampanii, wiele stwierdzeń na stronie uderza bezpośrednio w koncern, zarzucając mu manipulacje oraz nacisk na promowanie produktów wśród najmłodszych, najbardziej narażonych na perswazję konsumentów.

Kampanii informacyjnej towarzyszy film, w którym kilka dni z życia misiowej rodziny pokazuje, jak zgubne może być częste i regularne picie Coli. Lodówki niedźwiadków są wypełnione charakterystycznym, brązowym napojem, a w miarę picia ich początkowo wesoły miny rzedną. Wszystkie misie są otyłe, tata miś został impotentem i zachorował na cukrzycę, która skończyła się amputacją łapy, a mała misia straciła zęby przez próchnicę wywołaną piciem zbyt dużych ilości coli. Na końcu wszystkie misie zaczynają rozumieć, że ulubiony napój to równocześnie źródło ich problemów i wspólnie wylewają zawartość butelek do oceanu.

Miii

Piła

Za kampanią, która z pewnością rozsierdziła  szefów Coca-Coli, stoi człowiek zaprawiony w bojach z wielkimi koncernami. Alex Bogusky, założyciel agencji Crispin Porter + Bogusky zaczynał od tworzenia reklam dla takich gigantów w świecie fast foodu jak wspomniana Coca Cola, Burger King czy sieć pizzerii Dominos. Dwa lata temu opuścił agencję, a dziś działa przeciwko dawnym klientom. Akcja wymierzona w Coca-Colę i innych producentów napojów została zorganizowana we współpracy z organizacją Center for Science in the Public Interest, która walczy ze śmieciowym jedzeniem w Ameryce.

Krótkometrażowa bajka „Misie Polarne” od Coca-Coli

Coca cola bears

13 stycznia Coca-Cola zapowiada emisję krótkometrażowej bajki o rodzinnych przygodach misi polarnych w reżyserii Ridleya Scotta. Bohaterami opowieści będą Sakari, Kaskae, Zook, Jak i Kaia. Losy niedźwiadków można śledzić zarówno na oficjalnej stronie http://www.coca-cola.pl/ oraz na profilu Coca-Coli na portalu Facebook.com: http://www.facebook.com/cocacola?__req=1e. Celem kampanii przygotowanej przez Coca-Colę jest kreowanie pożądanego, rodzinnego wizerunku marki. Koncern kolejny raz wykorzystał symbol misiów polarnych. Jednak tym razem w krótkometrażowej animacji, a nie w klasycznym spocie reklamowym.

[youtuber youtube=’http://www.youtube.com/watch?v=FI-MiFjxyRI’]

Czy bajka „Misie Polarne” jest odpowiedzią na kampanię uświadamiającą o skutkach picia napoju? A może termin kampanii informacyjnej celowo nakłada się z premierą bajki Coca-Coli? Oceńcie sami.

Wyszukiwanie mobilne

Wyszukiwanie mobilne

In hot water company poprowadzi działania social media dla ferratum poland

In Hot Water Company poprowadzi działania social media dla Ferratum Poland