Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Jak skutecznie zyskiwać klientów bez nachalnej reklamy? Najlepszym rozwiązaniem jest content marketing

czym jest content marketing

Pojęcie content marketingu często pojawia się w odniesieniu do treści tworzonych w internecie. Wielu przedsiębiorców doskonale zdaje więc sobie sprawę, że content marketing – czy też marketing treści – jest istotną częścią ich biznesu. Tylko część z nich rozumie jednak, co naprawdę kryje się pod tym określeniem. A czym jest content marketing?

Błędne rozumienie pojęcia marketingu treści

W prowadzeniu strony internetowej, bloga czy marketingu online nie chodzi o to, by tworzyć jak najwięcej treści, ale by działać skutecznie. Content marketingiem na pewno nie będzie więc tworzenie artykułów, które nie generują wejść i których nikt nie czyta czy e-maile, które od razu są usuwane przez odbiorców albo nawet oznaczane jako spam.

A dlaczego świadomość znaczenia content marketingu i umiejętność tworzenia wartościowych treści jest tak ważna? Obecnie spędzamy wiele czasu w internecie. Stron w wyszukiwarce czy profili na mediach społecznościowych jest jednak tak dużo, że jesteśmy w stanie przejrzeć tylko niewielką ilość z nich. Internauci nie tylko nie lubią nachalnych, wyskakujących reklam, ale też unikają czytania treści, które nie niosą za sobą żadnej wartości. W końcu mogą bardzo łatwo wejść na inną stronę, gdzie znajdą coś, co naprawdę ich zainteresuje.

Czym jest content marketing?

I właśnie w tym momencie wkracza content marketing. Najprościej mówiąc, jest to tworzenie wartościowych treści. Pytanie tylko, co oznacza „wartościowe”. To treści pod konkretną publiczność, odpowiadające na ich pytania, dostarczające wiedzy. Taka treść powinna:

  • Mieć wartość, intrygować
  • Przykuwać uwagę, wzbudzać zainteresowanie
  • Angażować odbiorców.

Do osiągnięcia tego celu można wykorzystywać nie tylko bloga czy stronę internetową, ale też podcasty, filmy czy social media. Tworzenie użytecznych i potrzebnych informacji pozwala zdobyć zaufanie klientów, sprawić, że chętniej będą wracać na stronę i korzystać z oferty. Co ważne, większe zyski może przynieść zarówno content marketing w małej firmie, jak i w wielkim przedsiębiorstwie, o ile jest dobrze prowadzony.

Aby zrozumieć, czym jest content marketing, trzeba uzmysłowić sobie, że treści tworzone w ramach contentu nie są na pierwszy rzut oka treściami sprzedażowymi. Jak wiadomo, każdy tekst zamieszczany na stronie czy blogu firmowym nie pojawia się tam bez powodu i ma za zadanie generować zyski. Content marketing zakłada jednak tworzenie treści, które nie są nachalną reklamą, ale zestawem praktycznych porad czy pogłębieniem nurtującego odbiorców tematu.

Z artykułem czy filmem zapoznają się więc osoby, które mają realny problem czy zainteresowania, które chcą rozwijać. Gdy otrzymują w zamian treść pełną przydatnych, praktycznych wskazówek i ciekawych informacji, zwiększa się ich zaufanie do firmy i sama sprzedaż. Nie wspominając już o tym, że tworząc treści dopasowane do potrzeb czy pytań, jakie może mieć grupa docelowa. Tym samym jest większa szansa, że potencjalny klient w ogóle dowie się o istnieniu firmy. I to nie szukając oferty, ale właśnie odpowiedzi na swoje pytania. Może sam jeszcze nie wiedzieć, czego dokładnie potrzebuje, a jedynie zdawać sobie sprawę ze swoich pragnień. Content marketing pozwala więc uzmysłowić takiej osobie, że oferta firmy jest odpowiedzią na jego pytania i potrzeby. A stąd droga do sfinalizowania transakcji jest już bardzo krótka.

Jak wykorzystać content marketing w biznesie?

Istnieje kilka podstawowych zasad content marketingu. Ich zrozumienie pozwala zwiększyć zaangażowanie odbiorców i osiągać większe zyski. Kluczowe jest przede wszystkim zrozumienie potrzeb swoich klientów. To właśnie te potrzeby napędzają do działania. Może klienci mają problem, którego nie umieją rozwiązać, ból, przed którym chcą uciec albo niespełnione pragnienia? Content marketing ma odpowiedzieć na te potrzeby. Jak? Przede wszystkim pokazując, że jest się świadomym problemu i informując, w jaki sposób te potrzeby można zaspokoić.

Tutaj przydaje się zarówno słuchanie swoich klientów, jak i śledzenie trendów. Prowadząc bloga firmowego, warto czytać komentarze i maile z dodatkowymi pytaniami. Pozwoli to odkryć, czego klienci szukają, jakiej wiedzy potrzebują i co może okazać się pomocne. Przykładowo, firma prowadząca sklep z meblami, która chce zadbać o marketing treści, może stworzyć serię poradników o tym, jaką szafę wybrać do pokoju albo na co zwrócić uwagę przy aranżacji kuchni. Na tej samej zasadzie można obserwować potrzeby osób, które nie znają strony firmowej. Google Trends czy inne tego typu narzędzia świetnie pokazują, czego akurat szukają klienci. Stworzenie czegoś, co będzie odpowiedzią na te pytania nie tylko zwiększy ilość wejść na stronę. Zbuduje też zaufanie do firmy jako eksperta i zwiększy sprzedaż.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *