Na szukanie informacji o chorobach w internecie można patrzyć dwojako. Istnieje grupa osób, które potrafią u siebie zdiagnozować każdą dolegliwość, o której właśnie przeczytają. Jest też grupa osób, które szukają wsparcia, nowych metod leczenia chorób i Google może być nieocenioną pomocą w takich przypadkach.
Dzięki badaniom prenatalnym przyszli rodzice mogą dowiedzieć się, czy ich dziecko jest zdrowe, czy może mieć zespół Downa. Kiedy otrzymują diagnozę, że istnieje wysokie prawdopodobieństwo zespołu Downa często są w takim szoku, że opuszczają lekarza bez zadawania najważniejszych pytań. Z drugiej strony ciężko jest też zadawać pytania, jeśli w pierwszej chwili nie wiadomo często o co zapytać. Później mają kilka – kilkanaście dni na podjęcie decyzji czy będą kontynuować ciążę.
Najczęściej szukają odpowiedzi w internecie. Niestety coraz częściej odpowiedzi na pytania zadawane w internecie są niewiarygodne, lub po prostu bzdurne. Często trafia się na teksty pisane wyłącznie na potrzeby SEO, pisane przez osoby zajmujące się copywritingiem, a nie diagnostyką.
Agencja FCB dla Kanadyjskiego Stowarzyszenia Osób z Zespołem Downa (Canadian Down Syndrome Society (CDSS)) stworzyło kampanię „Down Syndrom Answers„, która ma zapewnić rodzicom rzetelne odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, które udzielane są przez najlepiej poinformowane w temacie osoby, czyli osoby z Zespołem Downa.
Warto przyjrzeć się tej kampanii pod kątem jej kreatywności. Kreatywność nie zależy od tego w jakim kraju powstała dana kampania. Można przedstawić trudny temat bez pokazywania wielkich billboardów z krwi, płodów – cel jest podobny (zachęcenie do urodzenia dziecka), ale kanadyjska kampania pokazuje trudny temat po prostu w sposób przyjazny dla człowieka.
Art Director: Simon Tuplin
Copywriter: Peter Gardiner
Director: Elias Campbell
Director of Photography: Stephen McLouglin
Editor: David Rodriquez
Advertising Agency: FCB Toronto
Casting Agency: Jigsaw Casting
Account Executive: Joline Christiani
Broadcast Producer: Judy Hamilton
Chief Strategy Officer: Shelley Brown
Digital Strategist: Shelagh Hartford
Group Account Director: Anabella Mandel
Senior Strategist: Eryn LeMesurier
Client: Canadian Down Syndrome Society
Brand: Digital Marketing – Social Video