w

E-zakupy codziennego użytku

Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że 77% internautów robiących zakupy w internecie przynajmniej raz dokonało w ten sposób zakupów codziennego użytku.

Głównymi zaletami dokonywania tego typu zakupów są: nieograniczone godziny otwarcia sklepów (41%) oraz brak konieczności jechania do sklepu (30%).

E-zakupy codziennego użytku
Flickr. Com/polycart/cc

Osoby, które zakupów codziennego użytku w internecie nie robią przyznają, że wolą same bezpośrednio w sklepie wybrać towar (80%), połowa z nich ma wątpliwości co do świeżości towarów oraz obawia się wysokich kosztów dostawy. Jednocześnie, respondenci zgodnie przyznają, że do dokonywania częściej zakupów codziennego użytku w Internecie zachęciłaby ich likwidacja opłaty za transport zakupów (72%), szybka dostawa – jeszcze w dniu zamówienia (42%) oraz specjalne promocje (41%).


„W naszym badaniu zdecydowana większość internautów przyznała, że chociaż raz dokonała zakupu produktów codziennego użytku przez internet. Regularnie takich zakupów dokonuje 20% z nich. Nie oznacza to jednak, że wszyscy są klientami internetowych sklepów spożywczych. Należy pamiętać, że zakupy codziennego użytku to też artykuły chemiczne i kosmetyki oraz alkohole. Można przypuszczać, że część z tych osób korzysta z oferty wyspecjalizowanych sklepów internetowych oferujących np. wina czy z drogerii internetowych, w których często mogą znaleźć produkty trudno dostępne na tradycyjnej sklepowej półce. Niemniej wyniki naszego badania pokazują, że w polskich internautach tkwi olbrzymi potencjał nabywczy, co dostrzegły już m.in. duże sieci spożywcze, z których już właściwie każda oferuje możliwość dokonania zakupów przez Internet” – mówi dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.


źródło: arc.com.pl

Jakie widzisz zalety korzystania z notebooka i monitora jednocześnie?

Jakie widzisz zalety korzystania z notebooka i monitora jednocześnie?

Kuchnia 24/7 z blogami kulinarnymi