Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Entuzjaści kosmetyków chętniej korzystają z Internetu

Raport „Summer Skincare Digital”, przygotowany przez IAB & Prosper Insights, pokazuje, że entuzjaści kosmetyków mają silniejsze nawyki korzystania z Internetu, smartfonów i innych urządzeń mobilnych niż zwykli konsumenci.

„Summer Skincare Digital” ujawnił skalę wpływu cyfrowych technologii na życiowe i konsumenckie zachowania wielbicieli produktów do pielęgnacji skóry i olejków do opalania. Szczegółowe rezultaty badań opracowane w oparciu o dane od Prosper Insights™ wskazały, że klienci, którzy często sięgają po produkty do pielęgnacji skóry są dwa razy bardziej podatni na wpływ reklamy internetowej i mobilnej podczas dokonywaniu zakupów produktów kosmetycznych.

Grupa odbiorców regularnie kupujących produkty do pielęgnacji skóry i olejki do opalania wykazuje wyraźniejszą skłonność do aktywnego korzystania z sieci i urządzeń mobilnych niż przeciętny dorosły. Ponadto w swoich wyborach konsumenckich związanych z kosmetykami, zdecydowanie bardziej niż przeciętny konsument poddaje się wpływowi reklamy internetowej (29 proc. vs. 15 proc.).

Oto kilka istotnych wniosków:

• W porównaniu do całego społeczeństwa konsumenci często kupujący produkty do pielęgnacji skóry regularnie ich szukają w internecie – 61 proc vs. 42 proc. i dokonują zakupów online 50 proc. vs .29 proc..

czytaj:   Zakupy online ‒ Mindshare zbadał zwyczaje polskich internautów

• Reklamy cyfrowe inspirują jednego na trzech regularnych nabywców kosmetyków do pielęgnacji skóry do poszukiwań konkretnego produktu. Owi klienci okazują się też być znacznie bardziej podatni na wpływ sponsorowanych wyników wyszukiwań niż przeciętni internauci 36 proc. vs 10 proc..

• Shopping w sieci jest kluczową aktywnością entuzjastów kosmetyków. Jeśli chodzi o formę spędzania wolnego czasu wyprzedzają oni pod tym względem resztę populacji – 63 proc. vs. 51 proc..

• Nabywcy kosmetyków do pielęgnacji skóry chętniej niż reszta społeczeństwa surfują po Internecie – 94 proc. vs. 86 proc., częściej słuchają internetowych rozgłośni radiowych – 55 proc. vs. 25 proc. oraz chętniej korzystają z portali społecznościowych 75 proc. vs. 53 proc..

• Konsumenci regularnie kupujący olejki do opalania są bardziej skłonni do odwiedzania fanpage’u sprzedawcy detalicznego na Facebooku w poszukiwaniu promocji niż reszta społeczeństwa (52% vs 34%).

źródło: www.iab.net
źródło: www.iab.net

„Wyniki badań wskazują na ogromną szansę dla sprzedawców – powinni oni zacznąć wykorzystywać interaktywną reklamę w ciekawszy sposób, żeby zachęcić do zakupów grupę docelową” – twierdzi Sherill Mane, przedstawicielka IAB & Prosper Insights. „Konsumenci często kupujący produkty do pielęgnacji skóry są bardziej podatni na media elektroniczne, co wskazuje na potrzebę wykorzystania tych mediów jako głównej części marketingu mix.” – dodaje.

czytaj:   E-czytelnik w wielkim mieście

Raport podkreśla, że osoby kupujące produkty do opalania częściej korzystają z urządzeń mobilnych, częściej też niż reszta społeczeństwa używają aplikacji mobilnych (76 proc. użytkowników aplikacji mobilnych vs. 57 proc. reszty społeczeństwa). Również wśród nich są najbardziej popularne aplikacje reklamowe (72 proc. pośród osób często kupujących produkty do opalania vs. 56 proc. wśród dorosłych). 25 proc. entuzjastów produktów do opalania szuka kosmetyków przez Internet, podczas gdy średnio w społeczeństwie robi to zaledwie 8 proc. Podobnie, 20 proc. kupiło kosmetyki przez aplikację mobilną, podczas gdy średnio w społeczeństwie na tego typu działanie decyduje się zaledwie 6 proc. dorosłych. Entuzjaści kosmetyków do pielęgnacji skóry podejmują decyzję o zakupie pod wpływem pod wpływem zdalnych przekazów (50 proc. vs. 27 proc.) i mobilnych (32 proc. vs. 11 proc.), przy czym w dużej mierze są to przekazy pochodzące z codziennie odwiedzanych stron (71 proc. vs. 52 proc.).
„Marki świata zdrowia i urody będą wykorzystywały w swoich strategiach urządzenia mobilne, jeśli chcą trafić do ściśle sprecyzowanego i niezwykle cennego dla nich konsumenta.” – dodaje.

czytaj:   Połowa młodych millenialsów jest online cały czas

W raporcie możemy przeczytać, że miłośnicy produktów do pielęgnacji skóry są też gorliwymi fanami przekazów wideo. Są bardziej skłonni do subskrybowania popularnych stron wideo. Połowa regularnie ogląda wirale na swoim komputerze, podczas gdy ponad 1/3 (37 proc.) regularnie ogląda wirale na swoich smartfonach czy tabletach. Dla porównania, tylko 22 proc. ogólnej populacji regularnie ogląda wideo na platformach internetowych i jedynie 12 proc. robi to za pomocą urządzeń mobilnych.

zdjęcie w artykule: http://www.flickr.com/photos/zooboing/4420150228/sizes/o/in/photostream/ CC-BY