w

Większość kupujących zwraca uwagę na to, kto przetwarza ich płatność – badanie PayU

Operator płatności podczas zakupów internetowych
operator płatności podczas zakupów internetowych

Czy dla konsumentów ma duże znaczenie, kim jest operator płatności podczas zakupów internetowych? Okazuje się, że zdecydowanie tak! Jak wynika z badania przeprowadzonego przez PayU ponad połowa kupujących w Internecie zawsze zwraca uwagę, kto przetwarza ich płatność.

Najważniejsze wnioski z badania

  • 78 proc. kupujących online przyznaje, że robiąc zakupy czuje się bezpieczniej, gdy rozpoznaje podmiot, który przetwarza płatności w sklepie internetowym.
  • Pionierem na rynku płatności online w Polsce jest PayU, działające na rzecz rozwoju e-płatności i e-handlu od 20 lat.
  • 67 proc. respondentów znających PayU deklaruje, że jest to system płatności, z którego korzystają od swoich pierwszych zakupów w Internecie.

E-konsumentów wciąż przybywa

PayU, lider płatności online w Polsce, przedstawia wyniki badania „Zachowania e-konsumentów w Polsce w 2022 r.”, które ujawnia perspektywę
e-konsumentów na rolę operatora płatności podczas zakupów internetowych.

Zwolenników e-handlu przybywa z roku na rok – obecnie w sieci zaopatruje się już 26 milionów Polaków, a w najbliższych latach liczba ta wzrośnie o kolejnych kilka milionów. Jak wynika z badania PayU, 74 proc. e-konsumentów kupuje online od co najmniej 5 lat, a 8 proc. rozpoczęło swoją przygodę z e-handlem w czasie pandemii.

Operator płatności podczas zakupów internetowych ma znaczenie

Ponad połowa kupujących (58 proc.), którzy dokonali zakupu przez Internet w okresie od stycznia do lipca 2022 r., zawsze zwraca uwagę na to, jaka firma jest operatorem ich płatności podczas zakupów online. 67 proc. e-konsumentów, którzy znają PayU, korzysta z tego systemu od pierwszych doświadczeń z zakupami w Internecie.

Od 20 lat łączymy możliwości sklepów internetowych z potrzebami kupujących online, zapewniając bezpieczny i wygodny transfer środków pomiędzy obiema stronami transakcji zakupowej. Pomagamy e-sklepom wprowadzać nowe rozwiązania płatnicze, a wyniki naszego badania są dowodem na to, że konsumenci dostrzegają i doceniają obecność PayU w procesie zakupowym – mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, prezes PayU.

O uwagę konsumentów internetowych zabiega obecnie około 150 tys. przedsiębiorców prowadzących sprzedaż produktów i usług online.[1] Ci, którzy zdobędą największe zaufanie klientów i zapewnią im najbardziej przyjazne doświadczenie zakupowe, mogą zyskać najwięcej. Pomóc mogą w tym operatorzy płatności. Ważne jest bowiem, aby kupujący mieli pewność, że ich środki zostaną bezpiecznie przekazane na konto sprzedawcy, a sam krok związany z płatnością był najlepiej jednym prostym kliknięciem.

Z badania „Zachowania e-konsumentów w Polsce w 2022 r.” wynika, że aż 78% kupujących online czuje się bezpieczniej robiąc zakupy przez Internet, gdy rozpoznaje markę operatora płatności, za pośrednictwem którego mogą zapłacić za zamawiane produkty bądź usługi.

Wśród osób znających markę PayU poziom poczucia bezpieczeństwa jest nawet wyższy, bo aż 80 proc. potwierdza, że obecność płatności PayU w e-sklepie sprawia, że mają większe zaufanie do zakupów w tym miejscu. Jest to wyraźny sygnał dla sklepów, że wybór właściwego partnera obsługującego płatności może przełożyć się na pozytywne doświadczenie konsumenta – dodaje Joanna Pieńkowska-Olczak.

Jak zakupy online wpłynęły na przyzwyczajenia konsumentów?

69 proc. e-konsumentów w Polsce jest zdania, że coraz szersza dostępność zakupów i płatności internetowych motywuje ich do zdobywania wiedzy o nowych produktach i usługach cyfrowych. Jest to budująca informacja, bo im wyższe będą kompetencje cyfrowe społeczeństwa, tym łatwiej będzie konsumentom reagować na napływ nowych technologii mających zastosowanie w coraz szerszym zakresie codziennego życia, włącznie z zakupami.

Czynnikami motywującymi najbardziej do robienia zakupów przez Internet są najczęściej te związane z oszczędnością czasu (68 proc.), dostępnością o każdej porze (66 proc.) oraz możliwością zrobienia zakupów z domu (62 proc.). Czynniki finansowe, takie jak niższe ceny niż w sklepach stacjonarnych oraz rabaty i promocje motywują do zakupów przez Internet odpowiednio 55 i 50 proc. kupujących online, wynika z danych PayU.

[1] Raport PwC pt. Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce


Jak opracować tytuł newslettera, który przyciąga uwagę i zachęca do czytania?

Czym jest MadTech i dlaczego to stosunkowo nowe pojęcie ma tak duże znaczenie dla świata marketingu?

Jak zrobić landing page? Promuj swój biznes w sieci

Mgid uruchamia interaktywne reklamy w formacie rich media, pozwalające reklamodawcom przyciągnąć uwagę odbiorców i zwiększyć ich zainteresowanie reklamą

MGID uruchamia interaktywne reklamy w formacie rich media, pozwalające reklamodawcom przyciągnąć uwagę odbiorców i zwiększyć ich zainteresowanie reklamą

Natalia wasyluk green parrot

Natalia Wasyluk headem międzynarodowego projektu HI w Green Parrot