in

Fjällräven wybrany najbardziej zrównoważoną marką w Szwecji

Fjällräven

Drugi rok z rzędu w badaniu i rankingu Sustainable Brand IndexTM marka Fjällräven została uznana za najbardziej zrów- noważoną markę w Szwecji w kategorii “odzież i moda – marki”. Fjällräven zdobył ten sam tytuł w 2020 roku. Ponadto, także należąca do Fenix Outoor Group marka Naturkompaniet została uznana za najbardziej zrównoważoną markę w kategorii “odzież i moda – sklepy”.

Sustainable Brand IndexTM to największe w Europie niezależne badania marek pod kątem zrównoważonego rozwoju, obejmujące ponad 1400 firm, 35 branż i ponad 60 000 konsumentów w 8 krajach. Ranking publikowany od 2011 roku pozwala określić, jak marki są postrzegane pod kątem społecznej i ekologicznej
odpowiedzialności.

Christiane Dolva Törnberg, szefowa Działu Zrównoważonego Rozwoju Fjällräven, jest podbudowana faktem, że ludzie doceniają wysiłki podejmowane przez markę:  Cieszymy się, że Fjällräven jest postrzegany jako najbardziej zrównoważona marka w swojej branży w Szwecji. To uznanie dla naszej ciężkiej pracy i wysiłków, które wkładamy w to, aby stawać się coraz lepszymi. Zrównoważony rozwój nie jest przez nas traktowany jak osobny projekt. To podstawa wszystkich działań naszej firmy.

Wierzymy, że czyny mówią głośniej niż słowa, dlatego cieszymy się, gdy widzimy, że ciężka praca i sukcesywne wprowadzanie kolejnych zmian jest doceniane przez konsumentów”. Z wizją stania się najbardziej cenioną i zrównoważoną globalną marką outdoorową na świecie, Fjällräven produkuje trwały, funkcjonalny i ponadczasowy sprzęt outdoorowy, który ma zachęcać ludzi do spędzania czasu na łonie natury. Te założenia determinują podejście marki do kwestii rozwoju produktu, obejmujące badania, projektowanie i proces produkcji.

Na przykład Fjällräven za priorytet stawia wykorzystywanie materiałów organicznych, odnawialnych i pochodzących z recyklingu, co jest jest realizowane dzięki zastosowaniu narzędzi Higg Index. Marka jest również członkiem Sustainable Apparel Coalition i częścią UN Global Climate Action Initiative. Od 2015 roku wszystkie produkty wykorzystują impregnację wolną od perfluorowęglowodorów (PFC), a główny materiał marki G-1000 jest wykonany z mieszanki poliestru pochodzącego z recyklingu i bawełny organicznej. Dobrostan zwierząt i zrównoważony rozwój społeczny przyświecają wszystkim procesom, a marka doceniana jest za wiodącą w branży, przejrzystą i etyczną produkcję puchu oraz szeroką gamę produktów ze zrównoważonej wełny.


Zobacz też:

Strategia komunikacji: LinkedIn w strategii komunikacji marek B2B

Archetypy marki: sposób na nadanie marce większego znaczenia

Czy żeby zostać copywriterem wystarczy “lekkie pióro”? Niekoniecznie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Co spowalnia stronę www

Co spowalnia stronę WWW? 11 rzeczy, które sprawiają, że klienci uciekają wkurzeni

Tipy w e-mail marketingu

E-mail marketing jest skuteczny, o ile umie się z niego korzystać. Warto zwrócić uwagę na 6 rzeczy mogących mieć wpływ na efekty