w

Gdzie Polacy poszukują inspiracji do urządzania i dekoracji domu?

Polacy coraz bardziej interesują się designem i przykładają większą wagę do wyglądu swoich mieszkań. Skąd najczęściej czerpią inspiracje do urządzania i dekoracji swojego domu? Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego przez firmę Westwing Home & Living, najchętniej sięgamy po prasę branżową oraz przeglądamy artykuły zamieszczone na portalach internetowych.

Chcemy mieszkać nie tylko wygodnie i praktycznie, ale także pięknie. Planując wnętrza swojego domu coraz częściej poszukujemy inspiracji, a nasze decyzje w zakresie wyboru mebli i dodatków dekoracyjnych są coraz bardziej przemyślane. Nowych pomysłów na aranżację wnętrz można szukać praktycznie wszędzie. Wyniki badania Mój Dom przeprowadzonego przez firmę Westwing Home & Living pokazują, że Polacy najczęściej sięgają po prasę – wskazała na nią ponad połowa ankietowanych. Większość osób, które wzięły udział w badaniu zadeklarowała również, że pomysłów na wystrój wnętrz szuka na portalach internetowych. Z prośbą o radę do rodziny i przyjaciół zwracamy się nieco rzadziej – decyduje się na to 33% badanych. Co trzeci Polak czerpie inspiracje z programów w telewizji (27%).

Wyniki badania przeprowadzonego przez Westwing Home & Living pokazują, że siedmiu na dziesięciu Polaków czyta artykuły prasowe na temat urządzania i dekoracji wnętrz przynajmniej raz w miesiącu, a 30% przynajmniej raz w tygodniu. Najchętniej wybieramy czasopisma branżowe: „Cztery Kąty” (na ten tytuł wskazało 37% respondentów), magazyn „Weranda” (32%), „ELLE Decoration” (22%), „M jak mieszkanie” (21%), „Moje Mieszkanie” (20%), „Dobre Wnętrze (19%) oraz „Dom & Wnętrze” (18%).

Wśród osób, które inspiracji poszukują na portalach internetowych największą popularnością cieszą się serwisy poświęcone tematyce urządzania oraz wyposażenia wnętrz: Westwing, na który wskazało 29% ankietowanych, Homebook (11%) oraz Domosfera (8%). Nieco rzadziej w poszukiwaniu inspiracji zaglądamy na blogi wnętrzarskie – są one cennym źródłem informacji dla 19% badanych. Zdecydowana większość Polaków (61%) czyta zamieszczone w sieci artykuły o urządzaniu i dekoracji wnętrz przynajmniej raz w tygodniu, dowodzą wyniki sondażu.

Jak pokazuje badanie, w opinii Polaków najciekawszym kanałem telewizyjnym jest Domo+, na który wskazało 36% ankietowanych poszukujących inspiracji na aranżację wnętrz w ofercie telewizji. Najchętniej oglądanymi programami poświęconymi designowi są: „Dorota Was urządzi!” (18%), „Candice wie wszystko” (12%) i „Dekoratornia”(10%).

Westwing-badanie

– Tematyka aranżacji wnętrz w ostatnich latach zyskała na znaczeniu. Dążymy do tego, by nasze mieszkanie było funkcjonalne i urządzone ze smakiem. Chcąc dokonać nawet niewielkich zmian w swoim domu często korzystamy z rad ekspertów, szukając inspiracji w internecie i w czasopismach branżowych. To ciekawe, gdyż wielu Polaków ma naturalny talent do urządzania wnętrz, ich pomysły są nowatorskie, profesjonalne i najczęściej idealnie dopasowane do wnętrza, które planują urządzić. Wyniki badania świadczyć mogą o fakcie, że nie do końca wierzymy we własny gust i możliwości, brakuje nam pewności w urządzaniu wnętrz i dlatego, planując aranżację, wolimy oprzeć się na wiedzy i doświadczeniu ekspertów – mówi Marta Suchodolska, Dyrektor ds. Stylu Westwing Polska.

Badanie przeprowadzone zostało metodą ankiety online na grupie 1036 osób w dniach 28.10 – 03.11.2014 r.

Źródło: mat. pras.

Wygraj warsztaty w dolinie krzemowej: paypal influencers contest 2015

Wygraj warsztaty w Dolinie Krzemowej: PayPal Influencers Contest 2015

Big data do lamusa: content wchodzi do gry

Big Data do lamusa: content wchodzi do gry