Zakończył się proces przejmowania spółki Goldenline przez nowego właściciela, którym jest HRlink. Zmiana przyniosła także nowe otwarcie dla portalu kariery Goldenline. Odświeżony profil użytkownika, nowa wyszukiwarka kandydatów, dedykowane zespoły obsługujące platformę i zauważalny wzrost liczby użytkowników – to pierwsze efekty integracji Goldenline z HRlink
Dzięki synergii HRlink i Goldenline chcemy nie tylko pomagać kandydatom w znalezieniu pracy i rozwijać ich kompetencje zawodowe, ale także jeszcze lepiej wspierać polskich przedsiębiorców w rozwoju ich organizacji – mówi Arkadiusz Kuchto, prezes zarządu obu spółek. – Zakończyliśmy już proces integracji Goldenline z HRlink. Cieszy nas bardzo, że nasi użytkownicy oraz klienci zauważyli i doceniają już pierwsze wprowadzone zmiany w organizacji, a przed nami kolejne działania nad którymi pracują dedykowane zespoły.
Według danych z Mediapanelu w styczniu 2021 r. liczba użytkowników korzystających z Goldenline była o 15 punktów procentowych wyższa niż w momencie rozpoczęcia integracji spółki z HRlink w październiku 2020 r. O 1/4 wzrósł liczba odwiedzanych podstron oraz wizyt w serwisie. Zgodnie z informacjami HRlink, na podstawie Google Analytics, portal kariery Goldenline w lutym odwiedziło 2 700 000 użytkowników. Do 28 lutego 2021 r. na Goldenline zarejestrowanych było 2 916 561 osób, z czego 55% stanowiły użytkowniczki. Tylko w lutym br. na Goldenline przybyło niemal 7 000 nowych kont.
Oprócz profili użytkowników Goldenline zawiera także ponad 80 000 profili pracodawców. Ponad 30 000 rekruterów korzystających z usług B2B Goldenline znajduje w portalu m.in. pracowników z takich branż, jak finanse, sprzedaż i administracja. – To, co wyróżnia Goldenline, to z całą pewnością obecność pracowników nie tylko z dużych aglomeracji, ale przede wszystkim mieszkańców miejscowości powiatowych i gminnych z całej Polski. Goldenline to unikalna baza kandydatów z bardzo małym pokryciem ruchu z innymi serwisami z ofertami pracy i rozwoju kompetencji – wyjaśnia Anna Kozłowska, COO HRlink i Goldenline.
Spis treści
Synergia HRlink i Goldenline
Połączenie potencjałów Goldenline i HRlink przyniosło wiele zmian wspierających poszukiwanie pracy i rozwój kariery kandydatów oraz skuteczne wsparcie polskich przedsiębiorców szukających wzmocnienia swoich zespołów.
Logujący się na Goldenline mogą już zobaczyć swój nowy, odświeżony profil użytkownika. Kreator CV, działający w poprawionej wersji, potrafi jeszcze szybciej na podstawie profilu stworzyć CV dostosowane pod konkretne ogłoszenie. Prężnie działa także centrum kariery Goldenline. Można w nim znaleźć wiele przydatnych materiałów dotyczących szukania pracy i rozwoju ścieżki zawodowej. W planach jest także udostępnienie unikatowych treści, które będą wspierać wzmocnienie kompetencji także w konkretnych branżach i segmentach.
Zmiany wprowadzone w Goldenline objęły także projekty biznesowe. Odmieniona jest m.in. wyszukiwarka kandydatów, dzięki której można przeszukiwać profile niemal 3 000 000 Polaków. – Kończymy już proces testów integracji naszej platformy ATS do rekrutacji, czyli HRlink z serwisem Goldenline. Dzięki stworzeniu tzw. „talent pool” rekruter będzie mógł kilkoma kliknięciami uruchomić mechanizm automatycznie szukający i proponujący kandydatów dopasowanych do jego wymagań – mówi Krzysztof Giers, CTO HRlink i Goldenline. – Po zapoznaniu się z CV bez danych osobowych i kontaktowych kandydata będzie można skontaktować się z interesującymi użytkownikami Goldenline, a także zaprosić ich do prowadzonej rekrutacji. Po akceptacji takiego zaproszenia przygotowane przez HRlink i Goldenline rozwiązanie „talent pool” w kilka sekund przypisze kandydata z portalu do prowadzonej rekrutacji, przy zachowaniu wszystkich standardów i zgodności z RODO.
Goldenline: od poszukiwania pracy po rozwój zawodowy
Goldenline to zupełnie inny portal kariery i oferta niż funkcjonujące na polskim rynku – mówi Arkadiusz Kuchto, prezes HRlink i Goldenline. – Chcemy stworzyć unikatową platformę HR Tech, która zapewni kompleksowe podejście do tematu employee experience – od poszukiwania pracownika przez jego rekrutację i onboarding, a nawet po offboarding i wsparcie procesu outplacementu pracowników. Z drugiej strony, planujemy dać też użytkownikom Goldenline autentyczną możliwość znalezienia odpowiedniego pracodawcy oraz rozwoju kompetencji zawodowych, także dzięki zawieraniu przez nas ciekawych partnerstw biznesowych. Co ważne, prawie 70% badanych użytkowników Goldenline zapowiedziało, że za takie wartościowe treści z obszaru rozwoju kariery jest w stanie zapłacić.
Spośród Polek i Polaków pytanych przez Goldenline (n=1326) niemal 70% oczekuje od tego portalu realnego wsparcia w szukaniu pracy oraz prostszego interfejsu, zaś 56% chciałoby otrzymać także pomoc w rozwoju zawodowym. Z badania wynika także, że Polacy postrzegają obecność na Goldenline przede wszystkim jako sposób dobrego zaprezentowania się potencjalnemu pracodawcy (47%), możliwość skorzystania z ogłoszeń o pracę (45%) i otrzymania ciekawych propozycji zatrudnienia (42%). Portal to dla nich także miejsce kontaktu z rekruterami (37%) i pracowy portal społecznościowy (33%).