in

Jak skutecznie obsługiwać klienta w e-biznesie?

Jak obsługiwać klienta w e-biznesie
Jak obsługiwać klienta w e-biznesie

Profesjonalna obsługa klienta w e-biznesie pozwoli nie tylko wyróżnić Twoją firmę na tle konkurencji, ale przede wszystkim budować pozytywne relacje ze stałymi odbiorcami i zdobywać nowych. W jaki sposób zatem obsługiwać klienta w biznesie internetowym? Poniżej przygotowaliśmy garść wskazówek.

Profesjonalny helpdesk

Aby usprawnić obsługę klienta internetowego, a jednocześnie ułatwić pracę specjalistom, zdecyduj się na profesjonalne narzędzie typu helpdesk od polecanego dostawcy, takiego jak firma Thulium. To dobra inwestycja, która się opłaca i zwraca bardzo szybko. Nowoczesne, łatwe w obsłudze oprogramowanie pozwala kompleksowo zorganizować obsługę mailową w firmie. Helpdesk Thulium to jedna skrzynka, która obejmuje wszystkie maile przychodzące do firmy. To oznacza, że wszyscy specjaliści obsługi klienta widzą je i mają do nich dostęp, a e-maile zawsze trafiają do odpowiedniej osoby. Helpdesk daje też gwarancję, że żadna z wiadomości nie zostanie przeoczona, a klient otrzyma na nią odpowiedź możliwie najszybciej. Ponadto osoby kontaktujące się z firmą są rozpoznawane, a cała historia komunikacji omnichannel – tj. poczty mailowej, ale również formularzy kontaktowych czy czatu na stronie – jest dostępna dla wszystkich. To usprawnia pracę ekipy i zwiększa poziom zadowolenia odbiorcy.

Dane kontaktowe

Ważną zasadą dotyczącą profesjonalnej i skutecznej obsługi klienta jest umieszczenie na stronie internetowej adresu do kontaktu w taki sposób, aby był on łatwy do znalezienia. Adres ten powinien obejmować e-mail, numer telefonu, adres stacjonarny siedziby sklepu czy firmy. Ten z pozoru błahy zabieg może zwiększyć zaufanie klienta co do rzetelności firmy.

Spokojna, profesjonalna rozmowa

Ważne, aby specjaliści obsługi klienta byli zawsze mili i cierpliwi podczas kontaktu z klientem, niezależnie od tego, jak on się zachowuje. Bywa, że poprzez infolinię bądź maile kontaktują się klienci zdenerwowani, niekiedy wręcz agresywni. Dobry specjalista powinien być jednak zawsze opanowany, spokojny oraz pozytywnie nastawiony do odbiorcy. Zawsze musi zachować zimną krew i mieć niekiedy wręcz anielską cierpliwość.

Rabaty i prezenty od firmy

Pamiętaj o kliencie, oferując mu od czasu do czasu drobne upominki w postaci np. kodów rabatowych albo gratisu w przesyłce ze sklepu. Konsumenci uwielbiają dodatki i promocje. Zabiegi te pomogą budować pozytywne relacje z klientem i zachęcą go do częstszych zakupów. W sytuacji, gdy z Twojej winy doszło np. do opóźnienia w dostarczeniu paczki, pamiętaj, aby przeprosić klienta i dołączyć do kolejnego zamówienia drobiazg albo podarować mu rabat na zamówienie.

Stała relacja z klientem

Ważnym aspektem w obsłudze klienta jest budowanie stałych, pozytywnych relacji między firmą a odbiorcą. Pozostań zatem w stałym kliencie z klientem, wysyłając np. newslettery czy kampanie SMS-owe informujące o nowościach, obniżkach bądź promocjach. Nienachalne, mądrze zaprojektowane kampanie tego rodzaju wpłyną na korzystne relacje.

Więcej informacji o skutecznej obsłudze klienta w e-biznesie znajdziesz pod adresem: https://thulium.com/pl/product/email/.

 

3 Comments

Leave a Reply

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Optymalizacja treści przez copywritera

Na czym polega optymalizacja treści przez copywritera i jakie może przynieść korzyści?

Dobra reklama natywna

Reklama natywna, czyli jak skutecznie promować ofertę bez wspominania o swoich produktach