w

Na czym polega optymalizacja treści przez copywritera i jakie może przynieść korzyści?

Optymalizacja treści przez copywritera
optymalizacja treści przez copywritera

Trudno się nie zgodzić, że optymalizacja pod kątem wyszukiwarek odgrywa ogromną rolę. Nawet jeśli tworzy się wartościowe treści, nie ma to znaczenia, jeśli nikt nie będzie wiedział o ich istnieniu. Trzeba więc w jakiś sposób poprawić swoją widoczność w sieci. Można to zrobić chociażby korzystając z pomocy osoby doświadczonej w tej dziedzinie. Optymalizacja treści przez copywritera może bowiem przynieść wiele korzyści.

Czym jest SEO copywriting?

Warto zacząć od wyjaśnienia podstawowych pojęć. Szukając odpowiedzi na konkretne pytania, rozwiązań swoich problemów czy przeglądając oferty produktów, użytkownicy internetu wpisują w wyszukiwarkę konkretne hasła. Google wyświetla wtedy propozycje najbardziej zgodne z zapytaniami.

I tutaj właśnie wkracza SEO copywriting. To nic innego, jak pisanie tekstów z uwzględnieniem konkretnych słów kluczowych, a dokładniej takich, które będą generować możliwie jak największy ruch na stronie.

Jeszcze kilka lat temu SEO copywriting opierał się na tworzeniu treści co najwyżej średniej jakości, skupionych głównie na frazach kluczowych. Sporo się jednak w tym zakresie zmieniło. Teraz optymalizacja treści przez copywrtiera zwykle idzie w parze z tworzeniem naprawdę wartościowego contentu. Tym samym tekst spełnia na raz dwie funkcje – dostarcza przydatnych informacji, a jednocześnie jest zgodny z zasadami SEO.

Na czym polega optymalizacja treści przez copywritera?

Oczywiście pewne podstawy dotyczące optymalizowania tekstów pod kątem SEO można przyswoić na własną rękę. W internecie łatwo znaleźć wiele przydatnych materiałów, w tym także darmowych. Znacznie prościej jednak zlecić to zadanie osobie, która ma w tym zakresie wiedzę i doświadczenie. Tym bardziej, że optymalizacja treści wcale nie jest taka prosta, jak mogłoby się wydawać.

Optymalizacja treści przez copywritera obejmuje wiele kroków:

  1. Badanie słów kluczowych – na początku trzeba sprawdzić, jakie hasła związane z danym tematem najczęściej wpisuje się w wyszukiwarkę Google. Odpowiednie dobranie frazy ma ogromny wpływ na widoczność strony. Tutaj przydatnych może okazać się wiele narzędzi, zarówno tych płatnych, jak i całkiem darmowych
  2. Intencja SERP – znacznie ma jednak nie tylko to, co dane osoby wpisują w wyszukiwarkę, ale też czego szukają. Niektóre osoby wpisujące hasła związane np. z kuchnią w zabudowie, mogą szukać firmy, która wykona taką usługę, poradnika na temat tego, jak zaprojektować taką kuchnię albo robić wstępne rozeznanie, jeśli chodzi o ceny obowiązujące na rynku. Właśnie dlatego zrozumienie intencji odbiorców jest takie ważne.
  3. Projektowanie artykułu – wbrew pozorom nawet w kroku trzecim copywriter nie zabiera się jeszcze za pisanie. Najpierw projektuje tekst – dobiera odpowiednie nagłówki, pisze interesujący wstęp i upewnia się, że tekst będzie przejrzysty i kompletny. Ma to ogromne znaczenie, bo po pierwsze algorytmy Google promują czytelne treści, a po drugie, to właśnie tak przygotowane teksty użytkownicy będą chętnie czytać, udostępniać i polecać.
  4. Pisanie tekstu
  5. Kwestie techniczne – po napisaniu tekstu czas na kwestie techniczne. Copywriter upewnia się, że w artykule znajduje się odpowiednia liczba słów kluczowych, dodaje grafiki czy wideo, a także dba o przejrzystość tekstu. Tutaj sprawdzą się krótkie zdania, brak skomplikowanego słownictwa i dodanie wypunktowań. Zasada jest prosta – czytanie ma przebiegać łatwo. Na tym etapie copywriter często zajmuje się także przygotowaniem opisu SEO i tytułu SEO, czyli tych rzeczy, które będą widoczne w wyszukiwarce po wpisaniu przez użytkownika konkretnej frazy. Optymalizacja treści przez copywritera powinna uwzględniać także linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne, które również ma znaczenie z punktu widzenia SEO.

Potem przychodzi jeszcze czas na edycję, a więc upewnienie się, że tekst nie zawiera błędów i że każdy aspekt techniczny został dopilnowany. Jak widać, nie wystarczy więc po prostu usiąść i zacząć pisać, jak wydaje się wielu osobom zlecającym teksty. Z tego samego powodu zajmowanie się pozycjonowaniem tekstów na własną rękę wielu firmom po prostu się nie opłaca – pochłania bowiem dużo czasu i energii, które można by poświęcić na inne kwestie, a poza tym bez wiedzy oraz doświadczenia efekty i tak mogą być niezadowalające.


Jak słowa kluczowe z długim ogonem mogą poprawić widoczność w internecie i zwiększyć zyski?

Dlaczego ludzie opuszczają Twoją stronę internetową?

Jak poprawić SEO, czyli kilka prostych sposobów, dzięki którym można zauważyć realne zmiany

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Słowa kluczowe z długim ogonem

Jak słowa kluczowe z długim ogonem mogą poprawić widoczność w internecie i zwiększyć zyski?

Jak obsługiwać klienta w e-biznesie

Jak skutecznie obsługiwać klienta w e-biznesie?