w

Jak przykuć uwagę multitaskera? Garść porad dla marketingowców

Multitasker
www.flickr.com/photos/ryantron

Multitasking dla większości z nas stał się codziennością, co z marketingowego punktu widzenia oznacza zwiększenie reklamowego potencjału. Mając do czynienia z klientem, który dzieli uwagę między różne media, możemy kierować przekazy w jego stronę z wielu źródeł jednocześnie. Wcześniej musimy jednak uwzględnić specyfikę i nawyki naszej grupy docelowej.

Wzorcowy multitasker
www.flickr.com/photos/ryantron

Informacyjna żonglerka

Opracowanie odpowiedniej strategii dla multitaskerów wymaga znajomości zjawiska i jego społecznych uwarunkowań. Multitasking w tym przypadku oznacza umiejętność dzielenia uwagi między kilka rodzajów mediów, co pociąga za sobą zróżnicowanie ekspozycji na przekazy w zależności od pory dnia czy sytuacji. W godzinach porannych można się spodziewać, że przeglądaniu stron w internecie czy czytaniu gazety będzie towarzyszyć radio, a po południu jego miejsce zapewne zajmie telewizja. Równocześnie, w standardowych godzinach pracy wzrasta prawdopodobieństwo, że potencjalny klient korzysta z sieci przez komputer lub za pomocą smartfona. W grę wchodzi również miejsce użytkowania oraz wiek odbiorców – reklama mobilna z pewnością będzie bardziej efektywna w przypadku młodszej grupy użytkowników.

Trzymaj rękę na pulsie

By ta strategia odniosła sukces, konieczne jest bieżące śledzenie popularności poszczególnych mediów. Systematyczny wzrost zainteresowania tabletami narzuca konieczność tworzenia stron skrojonych na miarę ich potrzeb. Równocześnie trzeba mieć świadomość, że w perspektywie kilku lat smartfony całkowicie zastąpią zwykle telefony, w związku z czym wejście na rynek reklamy mobilnej jest koniecznością. Temu procesowi towarzyszy systematyczny spadek czytelnictwa prasy, wzrost popularności telewizyjnych kanałów tematycznych, itp. Każdy marketingowiec opracowujący strategię z myślą o multitaskerach musi mieć świadomość trendów oraz zmian, którym podlegają nawyki grupy docelowej, na którą się targetuje.

Content i timing

Ostatecznym celem marketingowca, który chce dotrzeć do multitaskera jest więc dostarczenie mu właściwego komunikatu w odpowiednim czasie. Dzięki znajomości pewnych wzorów zachowań i nawyków można określić, które medium daje najlepsze efekty w danym momencie i opracować plan działań na tej podstawie. Chcąc przykuć uwagę multitaskerów konieczne jest stworzenie różnorodnej strategii obejmującej wiele środków przekazu, by jak najefektywniej wykorzystać wszystkie możliwości, które daje nam ich zaangażowanie.

Katarzyna Szulik Artivia – agencja content marketingu

Artivia logo


Durexperiment

Durexperiment

Mały gordon ramsay

Mały Gordon Ramsay