Fashion Week to najważniejsze i najbardziej ekskluzywne wydarzenie w całej branży modowej i absolutny creme de la creme światowego krawiectwa. W czterech znanych wszystkim stolicach mody: Nowym Jorku, Mediolanie, Paryżu i Londynie odbywają się najbardziej prestiżowe pokazy premierowych kolekcji najsłynniejszych projektantów. Od stycznia do marca i od września do listopada prezentują oni swoje najnowsze kolekcje, na kilka miesięcy przed nadchodzącym sezonem, aby dać szansę prasie i mediom na promocję kolekcji
Imprezy przyciągają uwagę coraz większej grupy osób, przede wszystkim magazynów mody, gwiazd, a także członków przemysłu rozrywkowego. Obecnie jednak Fashion Week ma nie tylko charakter handlowy, ale jest wielkim widowiskiem medialnym, a także okazją do promocji swojej marki. Dzięki obecności w Social Media, każdy z nas ma możliwość śledzenia z pierwszych rzędów, wszystkich pokazów i eventów, a nawet może towarzyszyć przygotowaniom w transmisjach telewizyjnych oraz za pomocą streamingu. Dodatkowo, każdy zainteresowany może śledzić profil na Instagramie, gdzie przez organizatora, jak również samych projektantów zamieszczane są ekskluzywne zdjęcia.
NEW YORK FASHION WEEK
New York Fashion Week to najpopularniejszy ze wszystkich tygodni mody na świecie, nic więc dziwnego, że to właśnie w trakcie jego trwania do mediów społecznościowych trafiła największa ilość zdjęć spośród wszystkich innych tygodni. Podczas NYFW SS2015, a więc ubiegłorocznej edycji, na Instagram trafiło aż 115812 zdjęć, które uzyskały 20376000 polubień i 441149 komentarzy.
Największe zaangażowanie na profilach w ciągu Fashion Week, zdobył również projektant Michael Kors z #AllAccessKors uzyskując ponad milionową aktywność fanów na Instagramie i profil Malan Breton na Twitterze.
Wśród marek, które uzyskały podczas NYFW największą liczbę aktywności są: MAYBELLINE, AVEDA, Victoria’s Secret i Tommy Hilfiger.
LONDON
Londyn Fashion Week, znany na całym świecie jako LFW to wydarzenie organizowane przez British Fashion Council, na które co roku zjeżdża ponad 5 tysięcy dziennikarzy i kupców z całego świata. To więcej luzu, ekscentrycznych stylizacji, wariactwa i po prostu alternatywnej mody, której brakuje na New York Fashion Week. Wydawać by się mogło, że łatwiej jest przebić się na modową scenę właśnie w Londynie, jednak to tylko złudzenie, gdyż dzięki wspaniałym szkołom, a przede wszystkim Central Saint Martins, Londyn jest przesycony młodymi i zdolnymi projektantami.
Podczas zeszłorocznego Fashion Week to właśnie w Londynie, pomimo dużo krótszego trwania, bo tylko 4 dni, uzyskano największą ilość interakcji w mediach społecznościowych, opanowanych przede wszystkim przez fanów Burberry (40tys. interakcji), Vivienne Westwood (12tys. interakcji) i Topshop.
Burberry, od kilku lat również zajmuje miejsce czołówce najaktywniejszych, jeśli chodzi o wykorzystanie Social Media do działań promocyjnych. Fani marki, otrzymują na bieżąco informacje z przebiegu LFW oraz najświeższe newsy w kanałach takich jak: Twitter, Facebook i Instagram. Marka Burberry najmocniej skupia się na Twitterze, testując przy okazji ubiegłej edycji, przycisk „Kupuj”, udostępniony tylko dla wybranych użytkowników. Dodatkowo, na profilu marki na Facebooku, można było w czasie rzeczywistym za pomocą live stream, obserwować pokazy i przyglądać się publikowanym galeriom z pokazów.
Monogrammed for the @Burberry S/S15 runway – The Mini Bee bag in Horseferry check #LFW pic.twitter.com/njN1Y6BsW3
— Burberry (@Burberry) wrzesień 16, 2014
Topshop przyciągnął swoich fanów, dzięki akcji #TopshopUnique prowadzonej zarówno na Instagramie jak i Facebooku, prezentując jeszcze przed premierą część swojej kolekcji. Aby wesprzeć działania na tych portalach, marka zaprosiła na swój pokaz pięciu słynnych Instagrammersów, tym samym w sprytny sposób budując nowe relacje. Działania można znaleźć pod #topshopwindow.
MILAN
Feeria kolorów, fantazja, zabawa i biznes, czyli Milan Fashion Week. Solidny warsztat, na którą stać tylko Włochów.
Pomimo tego, iż projektanci i marki prezentujące się podczas MFW nie zaangażowały się w wielkie kampanie reklamowe w mediach społecznościowych, można była zaobserwować gwałtowny wzrost interakcji fanów na profilach marek: Prada, Gucci, Roberto Cavalii
i Tod’s. Jednymi z najczęściej używanych hashtagów były: #emporioarmani, #giorgioarmani, #prada, #gucci oraz #versacelive.
Wpisem o największym zasięgu na Twitterze może pochwalić się marka Max Mara z Gigi Hadid.
PARIS
Paris Fashion Week to najbardziej prestiżowy ze wszystkich tydzień mody. Podsumowujący
i zamykający jedno z najważniejszych wydarzeń branży. Możemy być pewni, że trendy, które pojawiły się na poprzednich tygodniach, powtórzą się także na wybiegach we Francji i to właśnie one będą obowiązywały w kolejnym sezonie.
Sięgając pamięcią do poprzednich edycji, największą popularnością podczas PFW AW2016 cieszył się nie projektant, ani modelka, tylko Ben Stiller i Owen Wilson, którzy pojawili się na Fashion Weeku, aby ogłosić datę premiery ZOOLANDER 2. Panowie przeszli się po wybiegu Valentino oraz zrobili selfie z Anną Wintour. To właśnie dzięki nim, Valentino podbił Social Media podczas PFW uzyskując największy zasięg na Instagramie.
Ciekawostka: jednym z najchętniej klikanych zdjęć podczas paryskiego tygodnia mody, było zdjęcie Dakoty Johnson na profilu Dior.
Fashion Week Spring Summer 2016
Jak obserwować nadchodzący Tydzień Mody w mediach społecznościowych?
Już za kilka dni stolice mody będą tętniły życiem, kolorami i obecnością ważnych dla świata mody osobistości. Jak stać się członkiem tych wydarzeń i obserwować je w Social Media? Jak poznawać na bieżąco trendy na następny sezon, jeszcze przed zobaczeniem stylizacji w witrynach sklepowych? Z odpowiedzią na to pytanie przychodzi nam MODO Domy Mody, jeden z pierwszych domów mody w Polsce, który na swoim profilu na Facebooku udostępnia wszystkim swoim fanom, dostęp do aplikacji stworzonej we współpracy z click community oraz click apps. Aplikacja pozwala śledzić na bieżąco wszystkie dodawane zdjęcia z najpopularniejszymi hashtagami na Instagramie, ponadto pozwala również oglądać pokazy na żywo przez cały okres trwania tygodnia mody.
Aplikacja dostępna pod linkiem: http://bit.ly/MODO_FashionWeek.
Poniżej znajdziecie profile, które warto obserwować podczas Fashion Week.
New York Fashion Week Spring Summer 2016 w Social Media
Profile oficjalne wydarzenia na Instagramie, Facebooku i Twitterze.
Council of Fashion Designers of America organizacji skupiającej największych projektantów USA.
KCD Worldwide– największe newsy w branży modowej
Projektanci:
Influencerzy:
Adam Katz Sinding – fotograf mody,
Alexa Chung – modelka i silna osobowość w świecie mediów,
Blair Eadie – blogerka modowa,
Aimee Song – bogerka modowa,
Scott Schuman – street stylowy fotograf.
Modelki:
London Fashion Week Spring Summer 2016 w Social Media
Profile oficjalne wydarzenia na Instagramie, Facebooku i Twitterze.
Projektanci:
Influencerzy:
Susie Lau – blogerka modowa,
Alexa Chung – modelka,
Natalie Massenet – twórczyni Net-a-Porter,
Naomi Campbell – modelka,
Natalie Rowland – blogerka modowa).
Modelki:
Milan Fashion Week Spring Summer 2016 w Social Media
Profile oficjalne wydarzenia na Instagramie, Facebooku i Twitterze.
Projektanci:
Influencerzy:
Chiara Ferragni – blogerka modowa,
Caroline Issa – stylistka,
Hanneli Mustaparta – modelka, blogerka i fotograf,
Martha Graeff – modelka,
Kristina Bazan – blogerka modowa,
Carin Olsson – fotograf modowa.
Modele:
Paris Fashion Week Spring Summer 2016 w Social Media
Profile oficjalne wydarzenia na Facebooku i Twitterze.
Projektanci:
Influencerzy:
Aimme Song – Instagrammerka modowa,
Keith Morrison – streete stylowa fotograf,
Pat McGrath – make up artist,
Charlotte G. – blogerka modowa,
Vanessa Hong – blogerka modowa,
Modelki: