w

Jak reklamować modę, czyli Fashion Week w social media

Jak reklamować modę, czyli fashion week w social media

Fashion Week to najważniejsze i najbardziej ekskluzywne wydarzenie w całej branży modowej i absolutny creme de la creme światowego krawiectwa. W czterech znanych wszystkim stolicach mody: Nowym Jorku, Mediolanie, Paryżu i Londynie odbywają się najbardziej prestiżowe pokazy premierowych kolekcji najsłynniejszych projektantów. Od stycznia do marca i od września do listopada prezentują oni swoje najnowsze kolekcje, na kilka miesięcy przed nadchodzącym sezonem, aby dać szansę prasie i mediom na promocję kolekcji

Imprezy przyciągają uwagę coraz większej grupy osób, przede wszystkim magazynów mody, gwiazd, a także członków przemysłu rozrywkowego. Obecnie jednak Fashion Week ma nie tylko charakter handlowy, ale jest wielkim widowiskiem medialnym, a także okazją do promocji swojej marki. Dzięki obecności w Social Media, każdy z nas ma możliwość śledzenia z pierwszych rzędów, wszystkich pokazów i eventów, a nawet może towarzyszyć przygotowaniom w transmisjach telewizyjnych oraz za pomocą streamingu. Dodatkowo, każdy zainteresowany może śledzić profil na Instagramie, gdzie przez organizatora, jak również samych projektantów zamieszczane są ekskluzywne zdjęcia.

Fashion_week_insta

NEW YORK FASHION WEEK

New York Fashion Week to najpopularniejszy ze wszystkich tygodni mody na świecie, nic więc dziwnego, że to właśnie w trakcie jego trwania do mediów społecznościowych trafiła największa ilość zdjęć spośród wszystkich innych tygodni. Podczas NYFW SS2015, a więc ubiegłorocznej edycji, na Instagram trafiło aż 115812 zdjęć, które uzyskały 20376000 polubień i 441149 komentarzy.

Nyfw

Największe zaangażowanie na profilach w ciągu Fashion Week, zdobył również projektant Michael Kors z #AllAccessKors uzyskując ponad milionową aktywność fanów na Instagramie i profil Malan Breton na Twitterze.

_allaccesskors

Charts-02-1-

Wśród marek, które uzyskały podczas NYFW największą liczbę aktywności są: MAYBELLINE, AVEDA, Victoria’s Secret i Tommy Hilfiger.

LONDON

Londyn Fashion Week, znany na całym świecie jako LFW to wydarzenie organizowane przez British Fashion Council, na które co roku zjeżdża ponad 5 tysięcy dziennikarzy i kupców z całego świata. To więcej luzu, ekscentrycznych stylizacji, wariactwa i po prostu alternatywnej mody, której brakuje na New York Fashion Week. Wydawać by się mogło, że łatwiej jest przebić się na modową scenę właśnie w Londynie, jednak to tylko złudzenie, gdyż dzięki wspaniałym szkołom, a przede wszystkim Central Saint Martins, Londyn jest przesycony młodymi i zdolnymi projektantami.

Lfw_twitter

Podczas zeszłorocznego Fashion Week to właśnie w Londynie, pomimo dużo krótszego trwania, bo tylko 4 dni, uzyskano największą ilość interakcji w mediach społecznościowych, opanowanych przede wszystkim przez fanów Burberry (40tys. interakcji), Vivienne Westwood (12tys. interakcji) i Topshop.
Burberry, od kilku lat również zajmuje miejsce czołówce najaktywniejszych, jeśli chodzi o wykorzystanie Social Media do działań promocyjnych. Fani marki, otrzymują na bieżąco informacje z przebiegu LFW oraz najświeższe newsy w kanałach takich jak: Twitter, Facebook i Instagram. Marka Burberry najmocniej skupia się na Twitterze, testując przy okazji ubiegłej edycji, przycisk „Kupuj”, udostępniony tylko dla wybranych użytkowników. Dodatkowo, na profilu marki na Facebooku, można było w czasie rzeczywistym za pomocą live stream, obserwować pokazy i przyglądać się publikowanym galeriom z pokazów.

Topshop przyciągnął swoich fanów, dzięki akcji #TopshopUnique prowadzonej zarówno na Instagramie jak i Facebooku, prezentując jeszcze przed premierą część swojej kolekcji. Aby wesprzeć działania na tych portalach, marka zaprosiła na swój pokaz pięciu słynnych Instagrammersów, tym samym w sprytny sposób budując nowe relacje. Działania można znaleźć pod #topshopwindow.

Topshopwindow

MILAN

Feeria kolorów, fantazja, zabawa i biznes, czyli Milan Fashion Week. Solidny warsztat, na którą stać tylko Włochów.

Milan_fashion_week_instagram

Pomimo tego, iż projektanci i marki prezentujące się podczas MFW nie zaangażowały się w wielkie kampanie reklamowe w mediach społecznościowych, można była zaobserwować gwałtowny wzrost interakcji fanów na profilach marek: Prada, Gucci, Roberto Cavalii
i Tod’s. Jednymi z najczęściej używanych hashtagów były: #emporioarmani, #giorgioarmani, #prada, #gucci oraz #versacelive.

_versacelive

Wpisem o największym zasięgu na Twitterze może pochwalić się marka Max Mara z Gigi Hadid.

Charts-08

PARIS

Paris Fashion Week to najbardziej prestiżowy ze wszystkich tydzień mody. Podsumowujący
i zamykający jedno z najważniejszych wydarzeń branży. Możemy być pewni, że trendy, które pojawiły się na poprzednich tygodniach, powtórzą się także na wybiegach we Francji i to właśnie one będą obowiązywały w kolejnym sezonie.

Paris_fashion_week

Sięgając pamięcią do poprzednich edycji, największą popularnością podczas PFW AW2016 cieszył się nie projektant, ani modelka, tylko Ben Stiller i Owen Wilson, którzy pojawili się na Fashion Weeku, aby ogłosić datę premiery ZOOLANDER 2. Panowie przeszli się po wybiegu Valentino oraz zrobili selfie z Anną Wintour. To właśnie dzięki nim, Valentino podbił Social Media podczas PFW uzyskując największy zasięg na Instagramie.

Ben_i_owen_dla_valentino
Przyrost fanów na Instagramie, Twitterze i Facebooku uzyskał również dom mody Chanel. Marce Moncler udało się powiększyć ilość obserwujących o 13%. Louis Vuitton pod koniec PFW wspaniale zaprezentował swoją kolekcję na Twitterze, zdobywając tym samym jeden z najwyższych zasięgów, a co za tym idzie popularność w mediach społecznościowych.

Chanel_twitter

Ciekawostka: jednym z najchętniej klikanych zdjęć podczas paryskiego tygodnia mody, było zdjęcie Dakoty Johnson na profilu Dior.

Charts-06

Fashion Week Spring Summer 2016

Jak obserwować nadchodzący Tydzień Mody w mediach społecznościowych?
Już za kilka dni stolice mody będą tętniły życiem, kolorami i obecnością ważnych dla świata mody osobistości. Jak stać się członkiem tych wydarzeń i obserwować je w Social Media? Jak poznawać na bieżąco trendy na następny sezon, jeszcze przed zobaczeniem stylizacji w witrynach sklepowych? Z odpowiedzią na to pytanie przychodzi nam MODO Domy Mody, jeden z pierwszych domów mody w Polsce, który na swoim profilu na Facebooku udostępnia wszystkim swoim fanom, dostęp do aplikacji stworzonej we współpracy z click community oraz click apps. Aplikacja pozwala śledzić na bieżąco wszystkie dodawane zdjęcia z najpopularniejszymi hashtagami na Instagramie, ponadto pozwala również oglądać pokazy na żywo przez cały okres trwania tygodnia mody.

Landing_zmiana

Aplikacja dostępna pod linkiem: http://bit.ly/MODO_FashionWeek.

Poniżej znajdziecie profile, które warto obserwować podczas Fashion Week.

Landing_fashionweek

New York Fashion Week Spring Summer 2016 w Social Media

Profile oficjalne wydarzenia na Instagramie, Facebooku i Twitterze.

Council of Fashion Designers of America organizacji skupiającej największych projektantów USA.

KCD Worldwide– największe newsy w branży modowej

Projektanci:

Michael Kors,

Diane von Furstenberg,

Marc Jacobs,

Alexander Wang,

Zac Posen,

Jeremy Scott.

Influencerzy:

Adam Katz Sinding – fotograf mody,

Alexa Chung – modelka i silna osobowość w świecie mediów,

Blair Eadie – blogerka modowa,

Aimee Song – bogerka modowa,

Scott Schuman – street stylowy fotograf.

Modelki:

Cara Delevingne,

Kendall Jenner,

Gigi Hadid,

Joan Smalls,

Karlie Kloss,

Coco Rocha,

London_fashion_week

London Fashion Week Spring Summer 2016 w Social Media

Profile oficjalne wydarzenia na Instagramie, Facebooku i Twitterze.

Projektanci:

Markus Lupfer,

Simone Rocha,

Emilia Wickstead,

Gareth Pugh,

Preen,

Mary Katrantzou,

Roksana Ilincic,

Burberry,

Christopher Kane.

Influencerzy:

Susie Lau – blogerka modowa,

Alexa Chung – modelka,

Natalie Massenet – twórczyni Net-a-Porter,

Naomi Campbell – modelka,

Natalie Rowland – blogerka modowa).

Modelki:

Jourdan Dunn,

Suki Waterhouse,

Cara Delevingne,

Matilda Lowther,

Sam Rollinson,

Georgia May Jagger.

Milan_fashion_week

Milan Fashion Week Spring Summer 2016 w Social Media

Profile oficjalne wydarzenia na Instagramie, Facebooku i Twitterze.

Projektanci:

Gucci,

Prada,

Alberta Ferretti,

MaxMara,

Moschino,

Emporio Armani,

Versace,

Roberto Cavalli,

Dsquared2,

Giorgio Armani.

Influencerzy:

Chiara Ferragni – blogerka modowa,

Caroline Issa – stylistka,

Hanneli Mustaparta – modelka, blogerka i fotograf,

Martha Graeff – modelka,

Kristina Bazan – blogerka modowa,

Carin Olsson – fotograf modowa.

Modele:

Corentin Renault,

Darwin Gray,

Robbie Wadge,

Andre Doyley,

Tobias Sorensen,

Chavez Lagarto,

Aston Harrison-Taylor.

Paris_fashion_week-kopia

Paris Fashion Week Spring Summer 2016 w Social Media

Profile oficjalne wydarzenia na Facebooku i Twitterze.

Projektanci:

Chanel,

Alexander Mn Queen,

Balenciaga,

Balmain,

Christian Dior,

Givenchy,

Hermes,

Jean Paul Gaultier,

John Galliano,

Louis Vuitton,

miu miu,

Nina Ricci,

Valentino,

Versace,

Vivienne Westwood,

Yves Saint Laurent.

Influencerzy:

Aimme Song – Instagrammerka modowa,

Keith Morrison – streete stylowa fotograf,

Pat McGrath – make up artist,

Charlotte G. – blogerka modowa,

Vanessa Hong – blogerka modowa,

Modelki:

Gigi Hadid,

Karlie Kloss,

 


  1. Digital Customer Experience. Jak cyfrowe środowisko może wzmacniać pozytywne doświadczenia klienta? 
  2. Czym się różni copywriting B2B i B2C?
  3. Mikromarketing, czyli jak skoncentrowanie na konkretnej grupie odbiorców może przynieść większe zyski
Steven meisel dla miu miu: moda żyje w mieście

Steven Meisel dla Miu Miu: moda żyje w mieście

Lepiej przygarnij pszczołę, a nie vansy

Lepiej przygarnij pszczołę, a nie Vansy