w

Lepiej przygarnij pszczołę, a nie Vansy

Lepiej przygarnij pszczołę, a nie vansy

Dzięki owadom zapylającym jesteśmy w stanie hodować aż 71 ze stu najważniejszych roślin uprawnych, a jedna trzecie tego, co trafia na nasze stoły, również jest ich zasługą. To właśnie one są bohaterkami akcji crowdfundingowej „Adoptuj pszczołę”, zorganizowanej przez Greenpeace Polska już po raz trzeci.

Pszczoły można adoptować za pośrednictwem strony www.adoptujpszczole.pl, a pomoc jednej kosztuje dwa złote. Na każdym z trzech etapów akcji organizatorzy założyli adopcję 30 000 pszczół i wszystko wskazuje na to, że cel zostanie osiągnięty. Zbiórka rozpoczęła się wczoraj, a już dziś udało się przekazać pod opiekę około 27 000 owadów.

Adoptuj pszczołę 3
Pierwszy etap akcji ma pomóc w uruchomieniu programu monitoringu polskich zapylaczy, który pozwoli policzyć owady. Drugi zakłada budowę kilkunastu pszczelich stacji badawczych w porozumieniu z Uniwersytetem Warszawskim, natomiast trzeci dotyczy testowania czynników, które wpływają na życie zapylaczy oraz opracowywania sposobów na zgodne współżycie pszczół i ludzi w jednym środowisku.

Badania w ramach Wielkiego Spisu Zapylaczy przeprowadzi Maciej Ziemiański z Wydziału Biologii Uniwersytetu Warszawskiego (partnera naukowego akcji) oraz dr Anna i dr Lech Krzysztofiakowie, związani na co dzień z Wigierskim Parkiem Narodowym, założyciele Stowarzyszenia Człowiek i Przyroda. Nad merytoryką badań czuwa także profesor Włodzimierz Celary z Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach.

Pierwsze stanowisko badawcze Wielkiego Spisu Zapylaczy powstało w ogrodzie Królowej Bony na terenie Jazdowa w Warszawie.

Dzięki pierwszej edycji „Adoptuj Pszczołę” udało się zebrać fundusze na budowę 100 hoteli dla pszczół samotnic i dzikich owadów zapylających, które stanęły w 16 miastach Polski. W drugiej edycji, w zeszłym roku, Greenpeace zebrał prawie 150 000 zł na odbudowę pszczelej populacji w Przyczynie Dolnej (woj. lubuskie) i działania związane z ochroną owadów zapylających, między innymi nasadzenia drzew i krzewów miododajnych, szkolenia dla rolników. Podczas drugiej edycji akcji w Warszawie powstał też ogród miejski dla pszczół i ludzi. Była to największa akcja crowdfundingowa w Polsce pod względem liczby wspierających – wirtualne pszczoły zaadoptowało ponad 8 tysięcy osób, a założony cel udało się osiągnąć na ponad dwa tygodnie przed jej końcem i to w 120%!


  1. YouTube Premium: Nowy wymiar oglądania wideo
  2. Czym się różni copywriting B2B i B2C?
  3. Jarosław „paszabiceps” Jarząbkowski bohaterem krótkometrażowego dokumentu
Jak reklamować modę, czyli fashion week w social media

Jak reklamować modę, czyli Fashion Week w social media

Ix targi ehandlu – największe spotkanie branży e-commerce

IX Targi eHandlu – Największe spotkanie branży e-commerce