Które globalne kampanie ostatniego roku były dla Jurorów MIXX Awards najbardziej inspirujące? Kilkoro z nich nie tylko głosowało na najlepsze polskie projekty digitalowe ostatniego roku, ale także wytypowało przykłady najlepszych światowych case studies łączących kreatywność i efektywność. Zapraszamy do lektury!
Anna Sakowicz, Chief Digital Officer Starcom Mediavest Group wybrała kampanię „The Other Side”, która została zrealizowana przez agencję Wieden + Kennedy London dla Hondy.
Launch Hondy Civic Type R miał wzbudzić ekscytację fanów sportowej jazdy samochodem i jednocześnie zainteresować zwykłych kierowców. Kampania musiała przyciągnąć uwagę jednych i drugich, niezależnie od ich oczekiwań. Jak to pogodzić i nie inwestować w dwie linie komunikacyjne? Honda zrobiła rzecz genialną w swojej prostocie, połączyła całkiem różne historie w jednym interaktywnym filmie i pozwoliła użytkownikom w czasie rzeczywistym decydować, którą odsłonę wybiorą. Wystarczyło na klawiaturze wcisnąć R, by przenieść się ze świata ekstremalnych emocji do „zwykłej” miejskiej jazdy. Efekty biznesowe? 3 proc. wzrost świadomości marki i ogromny sukces sprzedażowy. Video zostało obejrzane 60 milionów razy!
Adrian Kawecki, CEO Mindshare Poland, wybrał kampanię „Vodafone: Between Us. Red Light Application”, która została zrealizowana dla Vodafone przez Y&R Team Red Istanbul:
Jedną z najlepszych światowych kampanii ostatnich 12 miesięcy jest w moim przekonaniu akcja Vodafone przeprowadzona w Turcji. Marka stworzyła kampanię społeczną skierowaną do kobiet, które są ofiarami przemocy domowej. Platformą komunikacji była aplikacja, która w pełni wykorzystała możliwości, jakie daje kanał mobile. Aplikacji towarzyszyła znakomita i niezwykle sprytna kampania online i kontentowa, gdzie wyzwaniem było nie tylko dotarcie z komunikatem do grupy docelowej, ale też nieeksponowanie go osobom nienależącym do tej grupy.
Olgierd Cygan, Agency Managing Partner Deloitte Digital CE, wybrał projekt „Five Minutes”, który został zrealizowany dla marki Casio G-Shock:
Jako organizator festiwalu Filmteractive, jestem miłośnikiem content marketingu i ciągle szukam inspirujących projektów z całego świata. Szczególnie lubię te, które łączą film z grami, i gdzie dobry storytelling dostaje wsparcie w postaci interakcji z użytkownikami. Dlatego moją uwagę zwrócił projekt Five Minutes zrealizowany dla marki Casio G-Shock: http://www.fiveminutes.gs/. Wprawdzie nie jestem wielkim fanem zombie, ale był to kawał dobrej zabawy. Atrakcyjny materiał filmowy został wzbogacony o zadnia niewymagające od użytkownika ponadprzeciętnych umiejętności, a całość jest zmieszczona w tytułowych 5 minutach. Dzięki temu Casio osiągnęło dwie rzeczy: po pierwsze neutralnie mogło umieścić swój produkt w koncepcji, po drugie – 5 minut to doskonały czas na chwilę rozrywki pomiędzy codziennymi zadaniami. Całość wciąga i zaskakuje. A jeżeli zombie Cię pokonają, zawsze możesz spróbować drugi raz.
Grzegorz Krzemień, Prezes agencji marketingu interaktywnego GoldenSubmarine, wybrał kampanię „I Will What I Want”, która została zrealizowana dla marki odzieżowej Under Armour przez agencję Droga5 New York:
Świetna idea – rób swoje, nie przejmuj się hejtem. W kampanii firmy Under Armour „I Will What I Want” główna bohaterka, Gisele Bundchen bez wypowiedzenia jednego słowa, jednym kopnięciem załatwia wszystkich anonimowych krytyków. Są śmieszni i budzą politowanie. To też przykład na to, że nieprzekombinowana kampania oparta o dobry insight to gwarancja dobrych wyników dla marki. Od strony technicznej świetne wideo, ma się poczucie, że ćwiczy się z główną bohaterką.
Agata Majecka, Chief Digital Officer ZenithOptimedia Group wybrała chilijską kampanię „One shot is enough”, która została zrealizowana przez agencję Prolam Young & Rubicam dla Unicefu.
Przemoc w internecie – fala nienawiści czy niezadowolenia koncentrująca się na konkretnej jednostce, może doprowadzić do tragedii. Jej ofiarą może być każdy, krzywdzone są zarówno osoby szerzej nieznane, często bardzo młode, jak i celebryci oraz uznani twórcy. Ostatnie ataki na Olgę Tokarczuk, tegoroczną laureatkę nagrody Nike, których doświadczyła po swojej telewizyjnej wypowiedzi, są jednym z (niestety) wielu przykładów. Dlatego duże wrażenie zrobiła na mnie kampania Unicef „One shot is enough” i jej prosty, poruszający przekaz. Wykorzystano w niej głównie prasę i outdoor, jednak jej tematyka jest ściśle związana z internetem. Edukacja, komentowanie problemu i prowokowanie do dyskusji wydaje się być słuszną drogą.
Dawid Szczepaniak, Executive Creative Director agencji VML wybrał kampanię „Easter 2015: The Rabbit Race”, która zrealizowana została na rynek niemiecki przez Ogilvy&Mather Frankfurt dla Media Markt.
Chyba największym wyróżnieniem dla agencji reklamowej jest sytuacja, kiedy kampania zdobywa nagrody zarówno na festiwalach kreatywnych, jak i tych nagradzających efektywność. Dlatego tak bardzo cenię formułę MIXX Awards, która premiuje zarówno kreatywne myślenie, jak i wymierne rezultaty dla marki. Wśród tegorocznych zwycięzców Cannes Lions chyba najlepiej udało się to akcji Rabbit Race dla Media Markt w Niemczech. To świetny dowód na to, że nawet tak nudny mechanizm jak tradycyjna loteria może zostać potraktowany z ogromną świeżością. A wyniki przyprawiają o zawrót głowy.
Tegoroczna edycja MIXX Awards & Conference 2015 odbędzie się pod hasłem: „Kreatywne idee w efektywnych rozwiązaniach”. Jak co roku, w konkursie zostaną nagrodzone najlepsze polskie kampanie internetowe z ostatnich 12 miesięcy, których twórcy przekuwają kreatywne idee w efektywne rozwiązania. Galę poprzedzi MIXX Conference – konferencja, podczas której przedstawiciele agencji oraz klienta zaprezentują najlepsze digitalowe case studies. Więcej informacji można znaleźć na stronie wydarzenia www.mixx-awards.pl
Patronami medialnymi MIXX Awards & Conference 2015 są: Bankier.pl, Marketer+, Marketing przy kawie, Media & Marketing Polska, Nowy Marketing, Social Press i Wirtualne Media.
[podobne_cannes]