Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Kampania Smart Display w Google Ads – co warto wiedzieć?

Google Ads

Kampanie Google Smart Display Google wprowadził w kwietniu 2017 roku. W świecie marketingu internetowego to sporo, jednak nadal nie wszyscy użytkownicy Google Ads korzystają z tej formy reklamy. Warto to jednak robić, ponieważ GSD pozwala na uzyskiwanie naprawdę wysokich wskaźników konwersji.

Co to są kampanie Google Smart Display?

To jeden z rodzajów kampanii reklamowych uruchamianych w obrębie konta Google Ads. Jego główną cechą jest automatyczne dążenie do uzyskania jak największej liczby konwersji w ramach ustalonej docelowej kwoty za konwersję.

Automatyzacja ta działa naprawdę sprawnie, niewiele pozostawiając osobie prowadzącej kampanię. Google, aby uzyskać jak najlepsze efekty, wykorzystuje w Google Smart big data. Efekt jest taki, że reklamy wyświetlają się dokładnie tam, gdzie trzeba i tym użytkownikom, którym powinny. Tu od razu zaznaczmy – mogą to być zarówno internauci dodani wcześniej do różnych list remarketingowych, jak i zupełnie nowi użytkownicy.

Automatyczny jest również dobór stawek w kampaniach GSD – tak, aby docelowo uzyskać zaplanowany koszt konwersji.

Warto zaznaczyć, że w ramach Smart Display automatycznie tworzone są też same reklamy. Prowadzący kampanię dodają jej główne elementy, czyli nagłówki, logo strony docelowej oraz grafiki, które mają zostać uwzględnione na bannerach. Zaznaczmy – chodzi jedynie o elementy, a nie ustawione na sztywno gotowe obrazy. To ważne, ponieważ brak z góry zdefiniowanych rozmiarów sprawia, iż Google może elastycznie dopasowywać wymiary bannerów do stron i aplikacji, które algorytm uzna za najbardziej odpowiednie dla danej kampanii.

Dlaczego warto stosować Google Smart Display?

Powód jest bardzo prosty. Dzięki wspomnianej już automatycznej optymalizacji kampanii Smart Display liczba konwersji potrafi bardzo efektywnie wzrosnąć – co widać szczególnie w przypadku e-commerce, choć nie tylko.

Oczywiście, GSD to nie magia – aby Google mogło dopasować ustawienia kampanii, potrzebuje danych wejściowych oraz czasu na „uczenie” algorytmu. Jeśli chodzi o to pierwsze, samo uruchomienie kampanii wymaga tego, aby w poprzednich 30 dniach „uzbierać” co najmniej 100 konwersji w sieci wyszukiwania lub 50 w sieci reklamowej. Z kolei czas „nauki” powinien wynosić minimum 2 tygodnie. Minimum – ponieważ w praktyce im dłużej trwa kampania, tym Google jest w stanie zebrać więcej danych, na podstawie których kampania może zostać zoptymalizowana. Co ciekawe, może nawet dochodzić do sytuacji, w której w trakcie autooptymalizacji efektywność chwilowo spadnie, by w perspektywie miesiąca znów się podnieść.

Jak optymalizować kampanię Smart Display?

Wspomnieliśmy już o tym, że kampanie Google Smart Display ulegają samooptymalizacji. Czy jednak wyklucza to potrzebę udziału człowieka? Okazuje się, że nie. W profesjonalnych agencjach interaktywnych, takich jak Marketing Match, prowadzone są dodatkowe działania, które mają na celu uzyskanie jak najlepszych efektów.

Można tu wspomnieć chociażby o eksperymentowaniu z różnymi poziomami docelowych stawek CPA. Te są niezwykle istotne, ponieważ nadmierna oszczędność może doprowadzić do sytuacji, w której reklamy będą wyświetlać się tak rzadko, że nie uzyskamy oczekiwanej liczby konwersji. Z drugiej strony przy wysokiej stawce niemożliwe będzie skompletowanie dużej liczby sprzedaży w ramach przyjętego budżetu.

Warto też zwrócić uwagę na to, że ewentualne zmiany stawek sprawiają, że algorytmy Google muszą na nowo „uczyć się” osiągania celów w kampanii. Tu znów w grę wchodzi rola specjalistów, którzy mając doświadczenie na wielu kampaniach z różnych branż, łatwiej ustalą odpowiednie stawki i… w razie potrzeby ich zmiany będą wiedzieć, kiedy kampania trwa już wystarczająco długo, by można ją było uznać za „dojrzałą”, a kiedy nadal trzeba się wstrzymać z modyfikacjami ze względu na to, iż proces „uczenia się” jeszcze się nie rozkręcił i ewentualne uznanie jej za niewystarczającą mogłoby być przedwczesne.

Kiedy warto stosować kampanie Smart Display?

Na koniec wspomnijmy o jednej sprawie. Czas potrzebny na optymalizację kampanii Smart Display sprawia, ze ta forma reklamy sprawdza się przy akcjach długofalowych. Jeśli dane działanie jest obliczone na krótszy czas, na przykład na dwa-trzy tygodnie, jej uruchamianie nie będzie dobrym rozwiązaniem. To ważne, gdy chodzi o szybkie promocje. Jednak w przypadku stałej oferty lub promocji dwu-trzymiesięcznych, GSD sprawdzi się idealnie.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *