Najnowsza kampania marketingowa Lidla łączy boom na wina z dyskontów z popularnością blogosfery – w filmach z serii „Mistrzostwa vlogerów” oceną i degustacją trunków zajmą się twórcy najpopularniejszych video-blogów w polskiej sieci, między innymi Radek Kotarski z Polimatów, duet Lekko Stronniczy i Maciek Budzich z Mediafun.
Zadaniem vlogerów zaproszonych do udziału w krótkich filmach video publikowanych na stronie www.kuchnialidla.pl jest odgadnięcie ceny wina zaprezentowanego przez markowego sommeliera Michała Jancika. Vlogerzy mogą wąchać, smakować, przyglądać się etykiecie i korzystać ze wskazówek podawanych przez eksperta, a ich ostateczne typy oceniają również widzowie filmu. Ten, który wygra dostaje punkty, które decydują o jego miejscu w tabeli wyników. Na liście, poza wspomnianymi uczestnikami znalazł się również Michał Stępień z Kotlet.tv, AdBuster i jedyna kobieta w zestawieniu – blogerka modowa Radzka.
Ocenie vlogerów poddawane są wina z różnych półek cenowych, a oni sami podchodzą do degustacji ze sporym dystansem. Niewątpliwym plusem kampanii jest fakt, że Lidl zaprosił do współpracy nieograne twarze, które mają pomóc w sięgnięciu do kieszeni młodszej i bardziej otwartej na nowe smaki grupy konsumentów. Minusem, na który zwracają uwagę widzowie filmów, jest ich ograniczona dostępność. Video umieszczone jest nie na YouTube, ale na stronie Lidla i jest dostępne wyłącznie dla zalogowanych użytkowników.