Agencja Space Cat Industries, specjalizująca się w komunikacji short video, wygrywa przetarg Lidl Polska. Stała współpraca obejmuje stworzenie oraz prowadzenie profilu marki na TikToku, w tym influencer marketing oraz planowanie i zakup mediów na tej platformie.
Proces przetargowy rozpoczął się na początku 2024 roku, a jego rozwiązanie nastąpiło w czerwcu. W jego wyniku, Lidl Polska powierzył agencji Space Cat Industries stworzenie i prowadzenie nowego profilu marki na TikToku. Współpraca z agencją obejmuje strategię, kreację, produkcję treści, relacje z twórcami, moderację oraz zarządzanie mediami.
Dotychczas marka Lidl Polska nie prowadziła własnego profilu na TikToku, choć była obecna na platformie dzięki działaniom w ramach influencer marketingu.
Premierowa publikacja na profilu @LidlPolska na TikToku miała miejsce w sobotę, 3 sierpnia. Poprzedziła ją kampania teaserowa, w której zaprezentowano zarysy sylwetek dwójki twórców pełniących rolę ambasadorów profilu.
@lidlpolska Brat wybrał język faktów, więc robi formę z twarogiem Pilos Zasady udziału w konkursie Lidl HUNT: 1. Rozwiąż rebus by poznać lokalizację sklepu (ulicę oraz miasto) 2. Znajdź koordynatora stojącego w wyznaczonej w rebusie alejce, mającego na sobie element garderoby z brandingiem Lidla i zacznij od podania hasła: LIDL RZĄDZI 3. Pokaż, że obserwujesz profil Lidl Polska na TikToku 4. Pokaż dokument tożsamości potwierdzający pełnoletność i wypełnij niezbędne dokumenty opisane w regulaminie. Jeżeli masz ukończone 16 lat pokaż pisemną zgodę rodzicia na udział w Konkursie 5. Szczegółowy regulamin w bio i na stronie #lidlpolska #lidlhunt #pilos ♬ original sound – Lidl Polska
Profil Lidl Polska na TikToku: https://www.tiktok.com/@lidlpolska
Strategia komunikacji Lidl Polska na TikToku uwzględnia kilka kluczowych obszarów dla marki. Jednym z nich jest Kuchnia Lidla, która będzie miała swoich stałych przedstawicieli na TikToku. W rolę kulinarnych gospodarzy wcielą się @coocharz oraz @wszamto, znani FoodTokowej społeczności. Zaskoczeniem są jednak dwaj kolejni ambasadorzy, którzy wcielą się w role pracowników sklepu. Pierwszą osobą jest Marta Zgutczyńska (@zguta), która wcześniej na swoim prywatnym profilu odgrywała pracownika konkurencyjnego dyskontu. Drugim twórcą jest Miłosz Muzioł (@milosz_muziol), znany z charakterystycznego głosu, który wciela się w rolę ciotki. Ich zadaniem jest ukazanie rozrywkowej strony marki Lidl i podkreślenie przyjemności robienia zakupów w sklepie. Ta czwórka ambasadorów będzie regularnie występować w materiałach na profilu Lidl Polska.
To ogromny przywilej odpowiadać za komunikację na TikToku takiego brandu jak Lidl Polska. Praca nad strategią oraz kreacją to wielomiesięczny proces, który pozwolił nam, jako agencji, dobrze zrozumieć markę i jej potrzeby. Wspólnie z klientem wypracowaliśmy efektywną strategię komunikacji, dostosowaną do platformy kreację oraz mieszany model produkcji treści. Część materiałów powstaje na planach zdjęciowych, a część realizują sami twórcy. Dzięki temu zachowujemy zarówno wysoką jakość produkowanych treści, jak i elastyczność, co jest istotne z punktu widzenia prowadzenia komunikacji na TikToku – mówi Roman Terelak, VP agencji Space Cat Industries.
W ramach kampanii launchującej pod nazwą „Tydzień Lidlowy na TikToku” marka przygotowała aktywację Lidl Hunt. Jej gospodarzem jest @latwogang, gwiazda polskiego TikToka i idol pokolenia Z. Łatwogang codziennie od 5 do 10 sierpnia ukrywa w jednym ze sklepów Lidl nagrodę w postaci karty podarunkowej o wartości 1000 złotych. Aby odgadnąć, gdzie znajduje się nagroda, należy w materiałach na profilu Lidl Polska na TikToku odnaleźć rebus, rozwiązać go, a następnie jako pierwszy pojawić się we wskazanym miejscu. Dodatkowo, marka Lidl przygotuje niespodzianki dla wszystkich użytkowników, którzy wejdą w interakcję z profilem. Finał kampanii launchującej zaplanowany jest na 10 sierpnia, kiedy Łatwogang osobiście wręczy nagrodę ostatniemu zwycięzcy.