Warning: Illegal string offset 'template' in /home/mamydzie/domains/admonkey.pl/public_html/wp-content/themes/chirps/includes/post.php on line 27

Warning: Illegal string offset 'template' in /home/mamydzie/domains/admonkey.pl/public_html/wp-content/themes/chirps/includes/post.php on line 30
Logo PKO, plakaty Polleny i opakowania Wedla wyszły spod ręki jednego człowieka
AdMonkey przez RSS

O serwisie

AdMonkey to magazyn internetowy poświęcony kampaniom reklamowym, biznesowi i technologiom.

Szukamy najnowszych trendów konsumenckich i pokazujemy najlepsze case studies z branży reklamowej.

O serwisie

AdMonkey to magazyn internetowy poświęcony kampaniom reklamowym, biznesowi i technologiom.

Szukamy najnowszych trendów konsumenckich i pokazujemy najlepsze case studies z branży reklamowej.

O serwisie

AdMonkey to magazyn internetowy poświęcony kampaniom reklamowym, biznesowi i technologiom.

Szukamy najnowszych trendów konsumenckich i pokazujemy najlepsze case studies z branży reklamowej.

Subscribe our newsletter


Nie obawiaj się. Nie spamujemy.

Subscribe our newsletter


Nie obawiaj się. Nie spamujemy.

Subscribe our newsletter


Nie obawiaj się. Nie spamujemy.

Recent Reviews

Recent Reviews

Recent Reviews

Menu

AdMonkey - portal o reklamie i marketingu

Skip navigation Menu
  • content marketing
  • reklama kreatywna
  • e-commerce
  • e-mail marketing
  • influencer marketing
  • social media
  • SEO
  • TRENDY
  • redakcja

Jesteś tutaj:

  1. Strona główna
  2. Artykuły
  3. NEWS
  4. Logo PKO, plakaty Polleny i opakowania Wedla wyszły spod ręki jednego człowieka

Podziel sięFacebook, Twitter, Google Plus, Pinterest, Email

Drukuj

Opublikowano w:

  • NEWS

Logo PKO, plakaty Polleny i opakowania Wedla wyszły spod ręki jednego człowieka

16/03/2015, 09:00

To on zaprojektował logo PKO BP, potocznie przezywane od jego nazwiska „śliwką”, charakterystyczny symbol z orzełkiem Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych czy opakowania czekolad Wedla. Karol Śliwka stworzył ponad 400 wzorów opakowań, znaczków, plakatów. O uznanie autorstwa do niektórych wciąż musi się dopominać.

– Najbardziej dumny byłem i jestem ze znaku graficznego dla Fabryki Kosmetyków “URODA”. Szkoda wielka że już umarła… – przyznaje nostalgicznie artysta, który kończy w tym roku 83 lata, a mimo to nadal tworzy. Projektuje zawsze przy muzyce poważnej „dawnych mistrzów i obecnych polskich kompozytorów”. Ona go inspiruje. – Od razu mi lżej na duszy i praca wre – przekonuje.

Już jako mały dzieciak rysował, gdzie popadnie: na papierze, ścianach domu czy stodoły. Gdy nieco dorósł i okrzepł, zaczął się szkolić najpierw w Wieczorowej Szkole Malarstwa, Rzeźby i Grafiki w Bielsku-Białej, potem w Państwowym Liceum Technik Plastycznych oraz w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Jego twórczość była wielokrotnie nagradzana, między innymi przez ministra Kultury i Sztuki oraz prezydenta – Złotym Krzyżem Zasługi. W 2010 roku został nawet bohaterem odcinka z cyklu filmów dokumentalnych „Twentieth Century” o polskich artystach, obok projektantki mody Xymeny Zaniewskiej oraz autora rysunków satyrycznych Andrzeja Czeczota.

wsip2

instytut_mid2

gddp2

Jego plakaty reklamowały kultową Pollenę, Szkolną Kasę Oszczędnościową PKO i wódkę Wyborową. Opakowania chroniły niektóre rodzaje czekolad i mieszanek czekoladowych Wedla, kosmetyki dla mężczyzn Wars oraz papierosy Giewont. Rysunki zdobiły okładki wierszy Juliusza Słowackiego i kompozycji Karola Szymanowskiego.

belwederska2

czek_orzechowa2

czek_kakaowa2

giewont2

syrena2

Najbardziej rozpoznawalne są jednak jego znaki graficzne, między innymi charakterystyczna skarbonka PKO. Niektóre z nich jednak przynoszą mu jednak niemało kłopotu. W 2012 roku portal gazetacodzienna.pl Śląska Cieszyńskiego donosił, że artysta wciąż domaga się uznania autorstwa logo Instytutu Matki i Dziecka oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Publicznych. – Wielu ludzi bierze moje prace i przerabia, bez mojej zgody i bez porozumienia – zapewnia artysta dodając, że w życiu nigdy nie interesowały go pieniądze, a praca.

Ze wszystkimi pracami Karola Śliwki można zapoznać się na jego stronie www.karolsliwka.pl

sliwka-plakaty

sliwka-plakaty-2

Linkhouse
Zenbox

Otagowane jako:grafika, Karol Śliwka, logo, PKO, plakaty, wedel, WSiP

Podziel sięFacebook, Twitter, Google Plus, Pinterest, Email

See more

  • Poprzedni artykuł Interactions Europe wyłącznym przedstawicielem Solve Media na Europę
  • Back All Entries
  • Następny artykuł Agencja K2 wygrała przetarg na strategiczną obsługę działań reklamowych Grupy PZU

Być może zainteresują cię również

  • Key Visual marki

    Opublikowano w:

    • wiedza

    Na identyfikację wizualną marki składa się nie tylko logo. Duże znaczenie ma cały Key Visual (KV)

    by Asia 17/04/2021 0 Comments

  • Opublikowano w:

    • NEWS

    Inspirujące plakaty budzą kreatywność

    by AdMonkey 19/03/2015 0 Comments

Newsletter

Zostaw maila:


Nie obawiaj się. Nie spamujemy.

Szukaj

Zobacz też

  • Key Visual marki

    Na identyfikację wizualną marki składa się nie tylko logo. Duże znaczenie ma cały Key Visual (KV)

  • Piekarska_Weisgerber

    Dorota Piekarska i Paulina Weisgerber w nowym teamie kreatywnym w Saatchi & Saatchi 

  • makłowicz roleski

    Sosy Robert Makłowicz Menu premierowo w Lidlu

  • Roślinne nuggetsy

    Roślinne nuggetsy w Burger Kingu

  • zastosowanie marketingu 7P

    Marketing 7P, czyli jak skupiając się na kilku elementach zwiększać zyski i rozwijać biznes

  • Facebook

    Raport Facebooka: Polskie firmy wykazują odporność na wyzwania pandemii

  • Retargetowanie wcześniejszych nabywców w reklamie Facebook

    Retargetowanie wcześniejszych nabywców w reklamie Facebook

  • facebook rozpoznawalność marki

    Rozpoznawalność marki [reklama Facebook]

  • malcolm xd

    OLX i Malcolm XD ożywiają legendę polskiego internetu

  • zasada wzajemności Cialdiniego

    Zasada wzajemności Cialdiniego, czyli jak firmy pod pozorem atrakcyjnej okazji znacznie zwiększają zyski

Najnowsze informacje o marketingu i reklamie

Zapisz się do newslettera


Nie obawiaj się. Nie spamujemy.

Szukaj

© Made with love by In Hot Water Company

  • newsy reklamowe
  • wiedza marketingowa
  • reklama kreatywna
  • kreacje reklamowe
  • badania marketingowe
Wróć do góry