Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Małe i średnie firmy wychodzą z kryzysu [raport Facebook]

Facebook opublikował kolejną aktualizację raportu “State of Small Business” przygotowanego we współpracy z Bankiem Światowym oraz OECD. Raport powstał w oparciu o badanie zrealizowane na Facebooku w dniach 24-30 lipca 2020 r. wśród ponad 25 000 właścicieli firm, menedżerów i pracowników w ponad 50 rynkach.

Dane płynące z trzeciej fali badania pokazują stopniowe wychodzenie światowej gospodarki z pandemii oraz powrót firm do normalnej działalności. Odsetek przedsiębiorstw, które zawiesiły działalność ze względu na pandemię spadł w ciągu dwóch miesięcy z 26 proc. do 16 proc.

Równocześnie, widzimy utrzymujący się wpływ pandemii na sprzedaż, zatrudnienie i ograniczenia finansowe małych i średnich przedsiębiorstw. Aż 58 proc. działających firm na Facebooku odnotowało mniejsze przychody niż w 2019 roku, a co trzecia (33%) była zmuszona zredukować zatrudnienie w następstwie pandemii.

Tym razem badacze przyjrzeli się szczególnie dokładnie podejściu przedsiębiorców do sprzedaży w sieci:

  • 45% małych i średnich przedsiębiorstw wskazało, że ponad jedna czwarta ich sprzedaży odbywa się kanałami cyfrowymi (bez większych zmian we wszystkich trzech edycjach badania: 45%, 45%, 44%). Dla porównania, w 2019 r. było to 37%, jak podano w badaniu Future of Business w 2019 r.
    • Dane dla Polski:
      • 38% działających małych i średnich polskich przedsiębiorstw na Facebooku podało w lipcu (w porównaniu do 42% w maju i 42% w czerwcu), że w ciągu ostatniego miesiąc zrealizowały co najmniej 25% sprzedaży za pośrednictwem kanałów cyfrowych.
      • 28% działających małych i średnich polskich firm na Facebooku podało w lipcu (w porównaniu do 31% w maju i 31% w czerwcu), że 50% lub więcej ich sprzedaży zostało zrealizowane w ubiegłym miesiącu w formie cyfrowej.
  • Z kanałów cyfrowych korzystają także MŚP, które zostały zmuszone do zamknięcia. 25 proc. zamkniętych przedsiębiorstw zadeklarowało, że buduje stronę internetową lub rozwija swoją obecność online Liczba ta wyniosła co najmniej 20 % we wszystkich regionach objętych próbą. (Uwaga: zamknięcie oznacza aktywne zaprzestanie wszelkiej działalności przynoszącej dochód).
  • Przedsiębiorcy mający ponad 40 lat o 17% rzadziej osiągali co najmniej 25% sprzedaży za pośrednictwem kanałów cyfrowych.
  • Przedsiębiorcy z wyższym wykształceniem o 50% częściej osiągali co najmniej jedną czwartą sprzedaży za pośrednictwem kanałów cyfrowych w porównaniu z tymi z wykształceniem niższym niż średnie, a wykształcenie średnie nie ma wpływu na sprzedaż cyfrową.
  • Kobiety prowadzące firmy o 15% częściej osiągały ponad połowę sprzedaży za pośrednictwem kanałów cyfrowych w porównaniu z mężczyznami.
  • W przypadku przedsiębiorstw młodszych niż 5 lat, prawdopodobieństwo, że co najmniej 25% lub więcej sprzedaży zostało zrealizowane za pośrednictwem kanałów cyfrowych, było większe.

Więcej informacji znajdziecie Państwo w załączonym raporcie oraz jego skrócie, a także na stronie https://dataforgood.fb.com/global-state-of-smb/.

Dostrzegając znaczenie narzędzi cyfrowych w minimalizacji skutków kryzysu dla firm, Facebooku uruchamia Facebook Business Suite – nowe narzędzie ułatwiające firmom zarządzanie stronami lub profilami na różnych aplikacjach Facebooka (Facebook, Instagram, WhatsApp, Messenger). Facebook Business Suite pozwala na:

  • oszczędność czasu – umożliwiając publikowanie na Facebooku i Instagramie w tym samym czasie,i zarządzanie postami w jednym miejscu, tak aby pozostać w kontakcie z obiema społecznościami.
  • bycie na bieżąco dzięki powiadomieniom i alertom z Facebooka i Instagramu w jednym miejscu, dzięki czemu przedsiębiorcy mogą sprawniej odpowiadać na pytania klientów.
  • pełniejszy wgląd w wyniki działań reklamowych i lepsze zrozumienie tego jakie komunikaty skutecznie trafiają do potencjalnych klientów.

One Comment

Skomentuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *