w

Marka Nago wspiera fundację Dajemy Dzieciom Siłę

Dajemy dzieciom siłę

Tegoroczny Dzień Dziecka będzie inny niż dotychczas. Jedni nie pójdą na festyn, do wesołego miasteczka czy kina, jednak dla innych wybór atrakcji 1 czerwca jest najmniejszym problemem. Wiele dzieci jest ofiarami przemocy domowej, a od początku kwarantanny liczba wiadomości skierowanych do konsultantów Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 w Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, gwałtownie wzrosła. W odpowiedzi na ten problem, marka NAGO od 30.05 do 01.06, kwotę 40 zł z każdego zamówienia powyżej 50 zł, przeznaczy na wsparcie linii pomocowej Fundacji.

Aktualna sytuacja związana z pandemią koronawirusa budzi stres, niepewność i poczucie zagrożenia. Dorośli stracili poczucie stabilności oraz kontroli, co niestety w wielu przypadkach doprowadziło do eskalacji agresji i wyładowywania się na najbliższych. Przymusowa izolacja pogłębia problem i sprawia, że osoby doświadczające przemocy są od tygodni uwięzione ze swoimi oprawcami w jednym domu. Dane udostępniane przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę, prowadzącej Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111, potwierdzają skalę problemu. 

Tegoroczny marzec był rekordowy pod względem liczby odebranych wiadomości i podejmowanych przez naszych konsultantów interwencji chroniących zdrowie lub życie dzieci. W 3. miesiącu 2020 roku, kiedy Polskę dotknęła pandemia, a rząd zaczął wprowadzać niezbędne ograniczenia, na nasz Telefon Zaufania zadzwoniło ponad 5000 dzieci, ponad 1000 zostawiło wiadomość tekstową, a w niemal 100 przypadkach musieliśmy interweniować. W kwietniu sytuacja nie uległa znacznej poprawie – odebraliśmy prawie 4000 połączeń i odpisaliśmy na niemal 1500 wiadomości. – mówi dr Monika Sajkowska, Prezeska Zarządu Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. 

Przemoc domowa jest teraz problemem jeszcze większej wagi, a anonimowa, kompetentna pomoc, której mogą udzielić pokrzywdzonym konsultanci linii pomocowej Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, to jedna z niewielu form wsparcia, na jaką mogą liczyć aktualnie najmłodsi. Marka NAGO pragnie zwrócić uwagę na ten problem i uświadomić swoich odbiorców, że zbliżający się Dzień Dziecka nie dla wszystkich będzie radosny i przepełniony miłością. 

By wesprzeć funkcjonowanie Telefonu Zaufania dla Dzieci Młodzieży 116 111, od 30.05 do 01.06, 40 zł z każdego zamówienia powyżej 50 zł, będzie przekazywane na konto Fundacji, właśnie na cel usprawnienia działania linii pomocowej. Kwota 40 zł nie jest przypadkowa. Tyle właśnie wynosi koszt ok. 4 połączeń w Telefonie Zaufania 116 111 i tylko tyle potrzeba, by być może uratować życie lub zdrowie 4 dzieci.  

Tak samo, jak w przypadku zaangażowania się w akcję wspierającą samotnych seniorów i tym razem, NAGO zwraca uwagę na problem, z którego można nie zdawać sobie sprawy, ponieważ ma miejsce w domach, za zamkniętymi drzwiami. Ważne, by jak najwięcej osób uświadomić w danych kwestiach i dać każdemu szansę do wpłynięcia na poprawę sytuacji.  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Youtuberzy oddają dziecko

Vlogerzy parentingowi zrezygnowali z wychowania adoptowanego dziecka i spotkali się z falą krytyki

Zwyczaje zakupowe polaków w czasie koronawirusa

Jak zmieniły się zwyczaje zakupowe Polaków w czasie koronawirusa? Raport Nielsen