Spółka Shiseido Company, Limited przejęła MATCHCo, startup, który bazując na rewolucyjnej technologii i nowatorskich narzędziach cyfrowych, daje klientom możliwość precyzyjnego dobierania koloru podkładu tak, by idealnie pasował on do koloru skóry. Transakcja stwarza możliwość wykorzystania technologii i narzędzi cyfrowych MATCHCo na potrzeby produktów Shiseido.
Spółkę MATCHCo w 2013 r. założyli Dave Gross i Andy Howell – specjaliści w zakresie personalizacji i nowych technologii. Bazując na opatentowanej technologii, MATCHCo stworzył mobilną aplikację, która skanuje skórę użytkownika, precyzyjnie określając jej odcień, a następnie w oparciu o uzyskane w ten sposób dane dobiera indywidualnie skomponowany podkład dopasowany w sam raz do odcienia skóry. Aktualnie aplikację można pobrać z Apple Store. Została ona wprowadzona w listopadzie 2015 r., w tym samym roku otrzymując tytuł najlepszej nowej aplikacji (Best New App) i najlepszej aplikacji listopada (Best of November). Później została również nagrodzona w kategorii debiutów kosmetycznych przez magazyny Teen Vogue, Good Housekeeping i inne.
Dzięki synergii nowatorskich narzędzi cyfrowych MATCHCo i potencjału Shiseido Group w zakresie badań i rozwoju możliwe będzie wypracowanie modelu biznesowego wpisującego się w istotny trend na rynku konsumenckim – dostosowywanie kosmetyków do indywidualnych potrzeb klienta.
Połączenie sił MATCHCo i Shiseido Group przyniesie rezultat w postaci wprowadzenia i udoskonalenia nowego modelu biznesowego, który umożliwi szybkie reagowanie na zmiany potrzeb konsumenckich i dynamiczny rozwój rynku.
Komentarz Masahiko Uotani – dyrektora generalnego Shiseido
„Jesteśmy zachwyceni, witając w naszych szeregach MATCHCo – spółkę dysponującą nowatorskimi technologiami cyfrowymi. Tworzenie innowacji to dziedzina mająca dla Shiseido Group strategiczne znaczenie. Jesteśmy gotowi zaoferować klientom na całym świecie jeszcze więcej wartościowych produktów o unikalnym charakterze, a możliwe to będzie właśnie dzięki stale przyspieszającej innowacyjności i dynamice powstawania nowych narzędzi cyfrowych i produktów dostosowywanych do indywidualnych potrzeb”.
Dave Gross, założyciel i dyrektor generalny MATCHCo:
„Shiseido stanowi doskonałą platformę do rozbudowy naszej oferty i dalszego rozwoju technologii MATCHCo. Jesteśmy zaszczyceni możliwością przyłączenia się do organizacji o tak bogatym dorobku w dziedzinie innowacyjności. Cieszymy się na współpracę z naszymi nowymi kolegami, w ramach której będziemy pracować nad spełnianiem potrzeb każdego klienta w sposób, jaki dotąd był niemożliwy”.
Andy Howell, założyciel i dyrektor ds. strategii MATCHCo:
„Dziś każda z pań korzystających z produktów MATCHCo może za pomocą telefonu sama dobrać kolor podkładu tak, by idealnie pasował on do odcienia jej skóry. A to dopiero początek. W ramach ośrodka doskonałości będziemy współpracować ze światowymi markami należącymi do Shiseido, za sprawą której nastanie nowa era personalizacji w branży kosmetycznej bazująca na sztucznej inteligencji”.
źródło: mat. pras.


