McDonald’s ruszył z zupełnie nowym kanałem w serwisie Instagram. @WitamywMcDonalds jest poświęcony wizerunkowi McDonald’s jako pracodawcy. Za jego pośrednictwem marka zwraca się do swoich obecnych i potencjalnych pracowników. Co go wyróżnia? Zamieszczane na nim treści są zawsze tworzone przy udziale pracowników restauracji. Kanał jest kontynuacją prowadzonej od ubiegłego roku kampanii „Witamy w zespole McDonald’s”.
– Pracownicy McDonald’s to ludzie, którzy mają wiele wartościowego do powiedzenia i pokazania. Wśród nich są pracujące mamy, studenci, osoby z pasjami. W McDonald’s pracuje ponad 22 000 wyjątkowych osób. To prawdziwa siła naszej marki – mówi Renata Prys, Dyrektor HR w McDonald’s Polska.
Dlatego sieć uruchamia komunikację, która angażuje pracowników do dzielenia się doświadczeniami dotyczącymi ich życia prywatnego, zawodowego i codzienności. Planuje wspólnie z nimi tworzyć treści na @WitamywMcDonalds.
– Treści pojawiające się na kanale są w całości oparte na historiach pracowników McDonald’s. W części konceptów występują nasi pracownicy osobiście, niektóre posty są nimi inspirowane. Pokazujemy różne style życia, zainteresowamnia, pasje hobby, ścieżki kariery – w formatach wideo i statycznych. Wszystko z wykorzystaniem narzędzi i właściwości kanału – mówi Tomasz Polewczyński, Konultant ds. reputacji pracodawcy i zaangażowania.
Kanał wspierany jest również konkursem dla pracowników McDonald’s, którzy mogą przesyłać swoje własne nagrania. Co miesiąc wybierana jest jedna osoba, której wideo trafia na Instagram i druga, która dostaje możliwość prowadzenia przez jeden dzień Instastories kanału @WitamywMcDonalds.
Koncepcję kanału @WitamywMcDonalds opracowała agencja 24/7Communication. Agencja jest również odpowiedzialna za przygotowanie treści, sesji zdjęciowych oraz prowadzenie i moderację kanału.