w

Początki marketingu na Instagramie mogą być trudne. Istnieje jednak kilka sposobów na skuteczne zwiększenie zasięgów

początki marketingu na instagramie
początki marketingu na Instagramie

Już od wielu lat samo posiadanie strony internetowej to za mało – duże znaczenie ma także obecność w social media. To, które z nich będzie najlepsze, zależy przede wszystkim od profilu działalności firmy i jej grupy docelowej. Jednym z wiodących kanałów z pewnością jest jednak Instagram. Sprawdzi się przede wszystkim tam, gdzie stawia się na wizualne doznania i estetykę. Początki marketingu na Instagramie mogą być jednak trudne. Warto więc wiedzieć, jak zacząć.

Czy Instagram jest w ogóle potrzebny?

Warto mieć świadomość, że Instagram nie jest dla każdego. Nie sprawdzi się w przypadku każdego rodzaju biznesu. Z drugiej strony ma naprawdę zróżnicowaną publiczność, co oznacza, że swoją grupę docelową może tam znaleźć zarówno firma promująca diety pudełkowe, jak jednoosobowy przedsiębiorca wykonujący ręcznie malowane naczynia.

A jeśli to nie wydaje się dostatecznie przekonujące, to warto dodać jeszcze, że:

  • 130 milionów osób codziennie przegląda posty na Instagramie,
  • Aż 81% kupujących korzysta z mediów społecznościowych do badania produktów i usług,
  • 80% społeczności Instagrama śledzi co najmniej jeden profil biznesowy,
  • 62% osób bardziej interesuje się marką czy produktem po obejrzeniu go na Instagramie, przy czym aż 72% użytkowników twierdzi, że kupiło produkt zobaczony w aplikacji.

Poza tym Instagram to także dobre narzędzie do budowania świadomości marki i zdobywania lojalnych klientów. Social media skracają bowiem dystans i pozwalają lepiej poznać firmę. A to sprawia, że kupujący nabierają do niej sympatii i chętniej wracają po więcej.

Początki marketingu na Instagramie – od czego zacząć?

Decyzja podjęta – czas zacząć działać na Instagramie. Pytanie tylko, jak się za to zabrać. Początki marketingu na Instagramie mogą być trudne. Trzeba przecież jakoś zdobyć obserwujących, stopniowo zwiększać zasięgi i zacząć czerpać korzyści. Istnieje jednak kilka kroków, których zastosowanie może znacznie ułatwić to zadanie:

  1. Optymalizacja profilu – samo podanie danych kontaktowych czy nawet opisu zawierającego odpowiednie słowa kluczowe to trochę za mało. Oprócz tego warto zadbać o dodatkowe kwestie, takie jak klikalne hashtagi, klikalne linki w profilu (np. przenoszące do oferty na stronie internetowej) i wyróżnienie najważniejszych stories na profilu. Jeśli chce się prowadzić sprzedaż bezpośrednio przez Instagrama, warto też pamiętać o włączeniu przycisku sklep
  2. Strategia treści – na Instagramie ogromne znaczenie mają zdjęcia: ich estetyka, a nawet kompozycja całości na profilu. Warto jednak pamiętać, że liczy się także opis. Coraz częściej publikowane zdjęcia przypominają pełnoprawne posty i są bogate w treść, która angażuje, zachęca do konkretnych działań czy zwiększa sympatię do firmy. Aby zyskać uwagę odbiorców, trzeba wiedzieć, jakie typy postów sprawdzają się najlepiej, publikować regularnie i dbać o to, by były zachęcające dla grupy docelowej.
  3. Hashtagi – to podstawa marketingu na Instagramie. Od dobrania hashtagów w odpowiedniej liczbie w dużej mierze zależy sukces danego postu, a w dalszej kolejności także całego profilu. Hashtagi pomagają bowiem trafić do grupy docelowej. Kiedy dana osoba klika w hashtag, jest przenoszona do wszystkich publicznych postów nim oznaczonych. Może też śledzić te hashtagi, które ją interesują. Z tego powodu warto poświęcać dużo uwagi tej kwestii na swoim profilu. Nie można też zapomnieć o swoim własnym, unikalnym hashtagu, który marka dołączy do każdego postu.
  4. Prowadzenie konkursów na Instagramie – może się wydawać, że początki marketingu na Instagramie to nie najlepszy czas na organizowanie jakichkolwiek konkursów. W końcu czemu miałoby się znaleźć wielu chętnych, jeśli marka nie jest jeszcze znana? Jest jednak wręcz przeciwnie – to właśnie niejeden konkurs może sprawić, że zasięgi znacznie wzrosną. Tym bardziej, że wiele osób nie przegapi okazji na zyskanie czegoś za darmo. Pomysły mogą być różne – na najlepszy komentarz pod postem czy np. najlepsze zdjęcie nawiązujące do jakiegoś hasła czy danej marki. W przypadku początków w social media warto jednak zadbać o to, by jednym z warunków uczestnictwa w konkursie było oznaczenie marki na swoim profilu albo w stories.
  5. Oferowanie darmowych bonusów – łatwym sposobem na zwiększanie zasięgów jest także oferowanie różnego rodzaju bonusów. Zwykle opiera się to na spełnieniu kilku warunków – napisaniu komentarza pod konkretnym postem i podzielenia się nim, udostępniając na swoim story. W zamian użytkownik otrzymuje bonus – kod zniżkowy na zakupy czy krótki poradnik przesłany mu w wiadomości prywatnej. Firma natomiast w łatwy sposób zwiększa swoje zasięgi.

Zobacz też:

6 powodów, dla których warto założyć profil firmowy na Instagramie

Jak współpracować z influencerem, by osiągnąć zamierzone efekty?

Znalezienie odpowiedniego influencera i ustalenie warunków współpracy to trudne zadanie. O czym warto pamiętać?

Co myślisz?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

GIPHY App Key not set. Please check settings

reklama nice to fit you

Kampania reklamowa Nice To Fit You

reklama natywna

Czym jest reklama natywna?