Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Monitoring cen – jakie ma znaczenie dla producentów?

monitoring cen

Cena detaliczna nie pozostaje bez znaczenia dla producentów, a w ich szeroko pojętym interesie leży, by sklepy sprzedawały ich produkty po cenach zbliżonych do cen katalogowych. Narzędzia do monitoringu cen e-commerce dla producentów pozwolą śledzić ceny swoich produktów na rynku, a pozyskane dane wykorzystywać do opracowywania strategii dystrybucji. Poznaj zalety korzystania z narzędzi monitoringu cen dla producentów.

Znaczenie ceny detalicznej dla producenta

Narzucanie cen detalicznych nie jest dozwolone na mocy Art. 6, ust. 1, pkt 1 Ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Nie zmienia to jednak faktu, że cena detaliczna ma ogromne znaczenie dla producentów, m.in. dlatego, że jest ona narzędziem służącym do pozycjonowania produktów na rynku i wśród konkretnej grupy docelowej odbiorców. Strategia producenta może polegać na ustanowieniu wyższej ceny celem umieszczenia danej marki wśród produktów premium albo zupełnie odwrotnie – niska cena może być elementem strategii zdobycia klientów poszukujących danego dobra na niższym segmencie cenowym.

Rekomendowanie ceny może mieć wyłącznie luźny charakter, a jej wysokość nie może być w żaden sposób wymuszana na kontrahencie, który wprowadza produkt na rynek detaliczny.

Monitoring cen dla producentów – jakie daje możliwości?

Innowacyjne narzędzia, których praca bazuje na działaniu algorytmów oraz wsparciu specjalistów, pozwalają na śledzenie cen swoich produktów w kanałach sprzedaży internetowej – e-commerce’ach, marketplace’ach i porównywarkach cenowych. Pozyskane dane pozwolą Ci porównać poszczególnych sprzedawców i zdecydować , którzy z nich są wartościowymi kontrahentami na przyszłość. Zbyt duże obniżenie cen, wywołane np. wojną cenową, może odbić się negatywnie na postrzeganiu marki lub na marżach. Skuteczny monitoring cen dla producentów gwarantują narzędzia https://dealavo.com/pl/. Co obejmuje ich funkcjonalność?

  • Wykrywanie wojen cenowych – dowiesz się, kto rozpoczął rywalizację w obniżaniu cen Twoich produktów, którzy detaliści dołączyli do wojny cenowej, a którzy zrezygnowali z wyścigu o najniższą cenę.
  • Porównywanie cen ustalanych przez Ciebie kategorii produktowych – pozyskiwane dane są niezbędne do pracy osób odpowiedzialnych za zarządzanie poszczególnymi kategoriami.
  • Otrzymywanie alertów mailowych o zmianach cen Twoich produktów przez sklepy, które prowadzą ich sprzedaż.
  • Monitorowanie cen konkurencji – cena jest również narzędziem do walki o klienta z konkurencyjnymi markami. Szczegółowe dane dotyczące cen produktów oraz kategorii produktowych konkurencyjnych marek pozwala opracowywać strategię cenową i promocyjną.
  • Otrzymywanie indywidualnych raportów cen – możesz zbierać dane dotyczące historii zmian cen oraz trendów.
  • Śledzenie promocji – dzięki narzędziom monitoringu cen dla producentów możesz również zbierać dane na temat tego, kto i w jaki sposób promuje Twoje produkty, a następnie zestawiać dane z wynikami sprzedaży.

Dlaczego warto korzystać ze zautomatyzowanych narzędzi do monitoringu cen dla producentów?

Ręczne zbieranie danych mogłoby okazać się niewykonalne ze względu na dużą liczbę sklepów, które sprzedają Twoje produkty, a także ich dynamiczne działania w zakresie polityki cenowej czy promocji. Dzięki zautomatyzowanemu monitoringowi cen wszystkie niezbędne dane możesz pozyskiwać natychmiastowo w formie alertów, a także po danym okresie w formie usystematyzowanych raportów.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *