Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Czy marketing afiliacyjny jest opłacalny?

Marketing afiliacyjny pozwala firmom wynagrodzić te osoby, które mają realny wpływ na dotarcie do nowych odbiorców. Nie muszą to być jednak duże firmy, gdyż najczęściej w marketingu

Marketing afiliacyjny pozwala firmom wynagrodzić te osoby, które mają realny wpływ na dotarcie do nowych odbiorców. Nie muszą to być jednak duże firmy, gdyż najczęściej w marketingu afiliacyjnym działają nie tylko popularne serwisy internetowe lub znani influenserzy, ale nawet dotychczasowi klienci.

  1. Marketing afiliacyjny z punktu widzenia reklamodawcy
  2. Zysk partnera, który poleca produkty innej firmy
  3. Pomoc w opracowaniu działań związanych z marketingiem afiliacyjnym 

W dużym uproszczeniu afiliacja polega na promowaniu produktu/usługi przez partnera w taki sposób, aby można było przypisać mu wygenerowane sprzedaże i wypłacić ustaloną prowizję. Obecnie ta forma marketingu cieszy się ogromnym zainteresowaniem i wykorzystuje ją większość stron internetowych.

Marketing afiliacyjny z punktu widzenia reklamodawcy

Reklamodawcą, który skorzysta na przemyślanym marketingu afiliacyjnym, może być sklep internetowy sprzedający komiksy, firma dostarczająca hosting lub nawet sklep z karmą dla zwierząt. Ważne jest tylko to, aby oferta była interesująca dla potencjalnych klientów. Decydując się na wprowadzenie rozliczeń na podstawie wartości sprzedaży uzyskanej przez partnerów, firma może zaoszczędzić czas, ponieważ nie musi samodzielnie zdobywać nowych klientów.

Zrobią to za nią partnerzy, którzy dzięki temu zarobią od kilku do kilkudziesięciu procent od każdej sprzedaży. Oczywiście na skuteczność marketingu afiliacyjnego wpływa wiele czynników. Zaczynając od wysokości prowizji (partnerzy mogą nie chcieć promować czegoś, na czym zarobią niewielkie pieniądze), przez to, czy oferta jest atrakcyjna w porównaniu z innymi sklepami, a na sprawnej obsłudze zamówień kończąc.

Zysk partnera, który poleca produkty innej firmy

Czasami zdarza się, że ktoś nie potrafi zrozumieć działania marketingu afiliacyjnego i podejmuje błędne decyzje. Przykładem może być decyzja o otworzeniu własnego sklepu z określonym asortymentem zamiast nawiązania współpracy z istniejącym i dołączeniem do jego programu partnerskiego. Chociaż w ramach afiliacji nie zarobi się tyle, ile może wygenerować własny sklep, to jednocześnie partner nie musi wówczas martwić się koniecznością zakupu towaru, terminowym wysyłaniem zamówień, bieżącą obsługą i innymi czasochłonnymi i kosztownymi rzeczami. Najlepsze efekty osiągają partnerzy, którzy przez długi czas działali w branży i zdobyli wielu czytelników lub widzów.

Jako przykład można podać kanał na YouTube o tematyce zwierząt lub stronę internetową z poradami na temat rodzicielstwa. W tym pierwszym przypadku nawiązanie współpracy z istniejącym sklepem zoologicznym i polecanie jego produktów (zwłaszcza jeżeli będą pasowały do omawianych tematów) może przynieść duże zyski. W przypadku kanału parentingowego można zapisać się do programu, w którym partner zyskuje możliwość promowania zabawek, ubranek i wielu innych artykułów dla dzieci. Wbrew pozorom wybór jest ogromny, bo coraz częściej zagadnieniami typu marketing afiliacyjny interesują się nawet niewielkie sklepy internetowe.

Pomoc w opracowaniu działań związanych z marketingiem afiliacyjnym

Afiliacja to tylko jeden z wielu sposobów na to, aby firma zwiększyła sprzedaż bez potrzeby realizowania dużych inwestycji. Warto śledzić aktualne trendy, zwłaszcza że wiele przydatnych porad można znaleźć na stronie agencji Harbingers. Dokładnie opisano tu między innymi marketing mix, a więc zagadnienia pozwalające dotrzeć do nowych klientów. Agencja nie tylko doradza klientom prowadzącym biznes online, ale też oferuje im swoje usługi, które cieszą się dużym zainteresowaniem.

undefined

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *