Zdaniem jednych czas najwyższy, a inni pewnie zakrzykną „skandal i gender!” – w najnowszej reklamie Barbie po raz pierwszy wystąpił chłopiec. I to nie chłopiec bawiący się Kenem, ale lalką, do tego nie byle jaką, bo stworzoną w kolaboracji Barbie i modowej marki Moschino. W mediach zawrzało, ale przede wszystkim od pozytywnych komentarzy i emocji.
Barbie od lat zbiera cięgi za stereotypizację kobiet i dziewczynek w swoich reklamach, więc spot,ewidentnie zrealizowany z przymrużeniem oka, wydaje się być krokiem w dobrym kierunku. Okazuje się jednak, że Barbie wykonało go niejako pod dyktando marki Moschino, której szef Jeremy Scott wpadł na pomysł, żeby stworzyć parodię reklam marki z lat 80. z udziałem swojego małego sobowtóra. W opinii Barbie reklama to więc wyłącznie „fauxmercial” i jako taka nie ma szans na pojawienie się w telewizji. Nie znajdzie się również na YouTube’owym kanale marki Mattel.
SO CUTE!! @Moschino #BarbieBoy 💘 https://t.co/0w4MQZ79gR
— Caleb Fernandez (@calebjf) listopad 18, 2015
I'm legit ALL ABOUT this ad… Favorite ad of the year! #barbieboy https://t.co/ICu17HFrdg
— Kristen Beatty (@Kbskate) listopad 18, 2015
[podobne_barbie]