W najbliższy czwartek po raz ostatni w tym roku będzie można obejrzeć w
Poznaniu mecz fazy grupowej Ligi Europy. Lech Poznań podejmie w
rewanżowym spotkaniu FC Basel. Z tej okazji klub z Bułgarskiej przygotował
kampanię profrekwencyjną, skierowaną do kibiców ze stolicy Wielkopolski.
Na tydzień przed rewanżowym meczem fazy grupowej Ligi Europy Lecha Poznań z
FC Basel, zawodników Poznańskiej Lokomotywy można spotkać nie tylko na
treningu. Trzech podstawowych graczy – Maciej Gajos, Paulus Arajuuri i Łukasz
Trałka spędzają tydzień przed spotkaniem z mistrzem Szwajcarii w centrum miasta.
Tego ostatniego, w towarzystwie trzech innych piłkarzy pierwszego zespołu trener
Jan Urban przyłapał również po godzinach w jednym z kin. Czy to eksperymentalna
metoda treningu, polegająca na zacieśnieniu więzi z fanami w przestrzeni miejskiej?
To przede wszystkim kampania, poprzez którą chcemy zachęcić wszystkich fanów
Lecha Poznań do kibicowania drużynie z trybun stadionu – odpowiada Wojciech
Terpiłowski, kierownik działu promocji i reklamy Lecha Poznań. Spotkanie z Bazyleą
to ostatni tegoroczny mecz Kolejorza w europejskich pucharach i przedostatni ze
wszystkich rozgrywanych u siebie. Chcielibyśmy zakończyć rundę jesienną z wysoką
frekwencją. Liczymy, że dzięki kampanii z udziałem naszych piłkarzy będzie to
możliwe – dodaje.
Zaangażowanie zawodników w działania promocyjne nie oznacza ich absencji na
treningach. Trzy postacie, które można spotkać w centrum Poznania to nie piłkarze
we własnych osobach ale metalowe figury. Natomiast zdemaskowanie Łukasza
Trałki, Dawida Kownackiego, Łukasza Pawłowskiego i Karola Linettego na kinowej
widowni to kluczowy moment filmu promocyjnego, przygotowanego przez Lecha
Poznań i Multikino 51.
W ubiegły czwartek, tuż przed rozpoczęciem jednego z wieczornych seansów na
ekranie pojawił się trener Kolejorza i nakazał swoim podopiecznym niezwłoczny
powrót na trening. Gdy „nakryci” piłkarze już mieli opuścić kino, trener przyznał, że to
jedynie żart i zaprosił publiczność do przybycia na Bułgarską. Zawodnicy wstali z
miejsc tylko po to aby rozdać, a w zasadzie „rozrzucić” po widowni piłkarskie
gadżety. Ponadto, na wszystkich widzów czekały ukryte pod kinowymi fotelami bilety
na mecz Lecha Poznań z FC Basel.
Oprócz akcji marketingowej klub ze stolicy Wielkopolski przygotował dla kibiców
specjalną promocję biletową. Każdy, kto zdecyduje się pojawić na Bułgarskiej 10
grudnia może skorzystać ze specjalnej oferty biletów przygotowanej przez klub.
Posiadacze karnetów otrzymają zniżkę w wysokości 50% (zamiast zwyczajowych
25%). Taki sam rabat jest dostępny również dla osób, które w tym sezonie kupiły
bilety na co najmniej dwa bilety na mecze europejskich pucharów, czyli mecze
eliminacji do Ligi Mistrzów i Ligi Europy oraz mecze fazy grupowej Ligi Europy.
źródło: mat. pras.