45 proc. badanych osób z Polski deklaruje, że czułoby pełną empatię dla pary gejów zaatakowanej na ulicy, a zaledwie 26 proc. z pewnością zareagowałoby w takiej sytuacji (np. wzywając Policję). Tę bierną postawę ma zmienić nowa kampania społeczna “Po prostu reaguj” organizowana przez stowarzyszenia Lambda Warszawa i Miłość Nie Wyklucza.
– Przemoc ze względu na orientację seksualną i tożsamość płciową to problem, który dotyczy nie tylko pokrzywdzonych i sprawców, ale całego społeczeństwa. Inicjatywa, która pozwala nam przybliżyć się do celu wyeliminowania tego zjawiska, a przynajmniej zmniejszenia jego negatywnych skutków, zasługuje w mojej opinii na uznanie, szacunek i wsparcie – powiedział dr Adam Bodnar, Rzecznik Praw Obywatelskich otwierając konferencję.
Grafika kampanii „Po prostu reaguj”, Źródło: Lambda Warszawa
Spis treści
LGBT i przemoc – wyniki badania opinii
Grafika kampanii „Po prostu reaguj”, Źródło: Lambda Warszawa
Grafika kampanii „Po prostu reaguj”, Źródło: Lambda Warszawa
Przemoc to codzienne doświadczenie osób LGBT w Polsce
Jak reagować: porady i szkolenia
Grafika kampanii „Po prostu reaguj”, Źródło: Lambda Warszawa
Kampanijne komunikaty pojawią się również w mediach społecznościowych.
– W pierwszej odsłonie odbiorcy zobaczą intrygującą animację z udziałem symbolicznych postaci wymyślający wymówki dla braku reakcji, a następnie odesłani zostaną na stronę www, gdzie wyjaśniony jest kontekst całej akcji. W kolejnym etapie pokazane zostaną konkretne sytuacje przemocy. Wszystkie formaty będą kierowały do strony kampanii – wyjaśnia Karolina Więckiewicz
Chcielibyśmy, aby z oferty szkoleń dotyczących reagowania na przemoc skorzystali przede wszystkim pracownicy firm i instytucji działających we wspólnej przestrzeni. Kina, restauracje, autobusy, uczelnie, siłownie, czy galerie handlowe to wszystko miejsca, gdzie może dochodzić do sytuacji przemocowych. Zatrudnieni tam pracownicy są zazwyczaj najbardziej odpowiednimi osobami do przeciwdziałania przemocy nie tylko doraźnie, ale i trwale. Swoją adekwatną reakcją mogą dać osobom LGBT poczucie, że przestrzeń publiczna jest dla nich bezpieczna – wyjaśnia Piotr Godzisz.
Grafika kampanii „Po prostu reaguj”, Źródło: Lambda Warszawa
Jeden komentarz
Dodaj odpowiedź