w ,

Polska ilustratorka wśród artystów limitowanej edycji Heinekena

Projekt Marty Orzeł – polskiej ilustratorki na stałe mieszkającej we Nantes (Francja), reprezentuje nasz kraj w limitowanej edycji marki Heineken, jako jeden z 20 projektów młodych artystów różnych narodowości. 

Polska ilustratorka jako jedna z 20 artystów z 20 krajów świata, którzy na stałe mieszkają we Francji stworzyła projekt graficzny jednej z 20 etykiet Heinekena limitowanej edycji 2018. Zadaniem twórców wybranych do tego projektu przez realizującą go agencję Rosbeef! było kreatywne podejście do słynnej czerwonej gwiazdy, która jest rozpoznawalnym na całym świecie znakiem graficznym marki. Efektem jest niezwykła kolekcja etykiet, z motywami nawiązującymi do kultur 20 krajów. Butelki z etykietami limitowanej edycji są już w sprzedaży na terenie całej Francji.

Polska ilustratorka wśród artystów limitowanej edycji heinekena

– Moją bezpośrednią inspiracją do tego projektu była polska sztuka ludowa, a w szczególności tradycja wycinania wzorów w złożonej kartce papieru. Etykietki Heinekena drukowane są na przezroczystej folii, uznałam więc że stworzenie ażurowego wzoru, gdzie część rysunku pozostaje „pusta” jest dobrym pomysłem – mówi Marta Orzeł.

Tak powstał projekt, w którym piękne ludowe wycinanki mocno kojarzą się z Polską, ale ich estetyka może być doceniona wszędzie na świecie.

Marta orzełMarta Orzeł ma 35 lat i pochodzi z Iłży – niewielkiej miejscowości położonej niedaleko Radomia. Ukończyła Akademię Sztuk Pięknych we Wrocławiu i od 2009 Roku mieszka we Francji – obecnie w Nantes. Jest autorką licznych ilustracji do książek dla dzieci opublikowanych między innymi przez słynne francuskie wydawnictwa Gallimard czy Actes Sud, w roku 2017 wydała pierwszą autorską książkę dla dzieci – elementarz W parku. Na swoim koncie ma także wystawy malarstwa w Orléanie i Nantes oraz współpracę z takimi markami jak Yves RocherNestlé czy Asprey.
W swojej pracy korzysta z całej palety technik tradycyjnych, jak rysunek i malarstwo łącząc je z nowoczesnymi technologiami i narzędziami, takimi, rysunek wektorowy i tablet graficzny.

Limitowana edycja 2018 to kolejny po Behind the Star i Country’s Edition projekt o międzynarodowym charakterze, który ma pogłębić identyfikację w krajach, w których obecna jest marka Heineken.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

#forwardbeauty kampania wizerunkowa douglas polska

#FORWARDBEAUTY kampania wizerunkowa Douglas Polska

Work service wybiera neon shake do obsługi social media

Work Service wybiera Neon Shake do obsługi social media