Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Praca za czytanie książek [kampania społeczna Czytaj PL]

15 pracodawców, w tym największe krajowe i międzynarodowe firmy, postanowiło postawić kandydatom do pracy nietypowy warunek. W aktualnie prowadzonych przez nich rekrutacjach poszukiwane są osoby, które oprócz odpowiednich kwalifikacji, doświadczenia, czy znajomości języka obcego muszą wykazać się również czytaniem książek. W ten sposób pracowników szukają m.in. jeden z największych producentów słodyczy w Polsce, wielka internetowa platforma sprzedaży odzieży i wiodące koncerny medialne. Akcja odbywa się w ramach kampanii „Czytaj PL”.

Relaks, poszerzanie horyzontów, rozwijanie wyobraźni – o tych korzyściach płynących z obcowania z literaturą wiedzą wszyscy. Po raz pierwszy jednak spędzanie wieczorów z ulubioną lekturą może pomóc w znalezieniu nowej pracy. W wielu ogłoszeniach rekrutacyjnych pojawił się zapis związany z czytaniem książek. W przypadku części z nich czytanie będzie dodatkowym atutem, a w przypadku innych jest po prostu „mile widziane”. Niektórzy rekrutujący zachęcają potencjalnych pracowników do podzielenia się tytułami swoich lektur. Wszystkie firmy biorące udział w akcji zdecydowanie jednak premiują czytających kandydatów. Zyskują tym samym tytuł „Pracodawcy Przyjaznego Czytającym” oraz zniżki na e-booki i audiobooki dla swojego zespołu. –Regularne czytanie rozwija wyobraźnię i sprawia, że jesteśmy bardziej kreatywni – mówi Izabela Helbin, Dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego, organizatora „Czytaj PL”.– Dlatego przekonaliśmy pracodawców, że pracownicy, którzy czytają książki, wniosą dużo dobrego do prowadzonych przez nich firm.  Pokazujemy, że czytanie się opłaca. W tym przypadku może pomóc w zdobyciu dobrej pracy w wiodącym przedsiębiorstwie danej branży – dodaje Helbin.

czytaj:   Comfitura obsługuje markę Timotei w internecie

(Ogłoszenia o pracę można znaleźć: tutaj)

Aktualnie można znaleźć 25 ogłoszeń o pracę z dopiskiem o czytaniu książek. Poszukiwane są m.in. osoby na takie stanowiska jak: specjalista ds. marketingu, kierownik salonu marki odzieżowej, operator filmowy, asystent w dziale sprzedaży, digital marketing manager, konsultant techniczny, visual merchandiser. Czytających pracowników szukają m.in. Wawel, Idea Bank i Answear.com. – Nie jest ważne, czy wybieram kryminały, romanse, literaturę z najwyższej półki, czy biografie. Istotne jest, że tak samo jak pracodawcy biorący udział w akcji, uważam czytanie za ważne. Zachęcam też pracowników, aby pokazywali akcję swoim szefom. Do programu może dołączyć każdy pracodawca. Zgłoszenia odbywają się za pomocą strony internetowej akcji www.czytajPl.pl – mówi Paweł Polański z Woblink.com.

czytaj:   Wystartowała akcja #MądrzePomagam – wspólnie zablokujmy internetowych oszustów i pomagajmy mądrze

„Czytaj PL” to największa akcja promująca czytelnictwo na świecie. W jej ramach w 16 polskich miastach pojawiło się ponad 600 nośników (citylighty i plakaty) z umieszczonym kodem QR pozwalającym na pobranie 12 darmowych e-booków i audiobooków. Do dystrybucji kodów zachęcani są wszyscy ci, którzy kochają książki. Za pomocą aplikacji kod można wysłać do pięciorga znajomych, można także wydrukować plakat z kodem i powiesić go w swoim miejscu zamieszkania, w pracy, czy zaprzyjaźnionym sklepie. Tym samym sieć wypożyczalni „Czytaj PL” codziennie powiększa się o nowe miejsca.

czytaj:   Magda Kolenkiewicz jurorem globalnego konkursu Festival of Media Awards

„Czytaj PL” trwa do 30 listopada. Lista książek, które można przeczytać za darmo można znaleźć tutaj.