Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Za nami konferencja Startup Wrocław: Ewolucje

Startup Wrocław: Ewolucje to kolejne już wydarzenie, które miało na celu wymianę wiedzy, doświadczenia i przede wszystkim wzajemne poznanie się wrocławskich startupowców. Takie spotkania od półtora roku organizuje Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej. Tym razem hasłem przewodnim konferencji było poznanie innego punktu widzenia.

We wtorkowy wieczór w kinie Nowe Horyzonty spotkało się blisko 300 osób. W konferencji Startup Wrocław: Ewolucje wzięli udział zarówno młodzi przedsiębiorcy, „etatowcy”, którzy planują założenie własnego startupu, jak i ci, którzy wciąż jeszcze się wahają.

– Cieszy nas coraz większe zaufanie wśród młodego wrocławskiego biznesu. Gdy nieco ponad rok temu organizowaliśmy pierwsze takie spotkanie, aby zapełnić salę potrzebowaliśmy dwutygodniowej rejestracji. Rejestracja na tę konferencję trwała raptem trzy dni, jest to dla nas ogromna motywacja – mówi Przemysław Chłoń z Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej, organizator wydarzenia. – W przyszłym roku jako ARAW planujemy powołać specjalną komórkę, która będzie odpowiadała za wsparcie i współpracę ze startupami.

czytaj:   Konferencja Marketing Progress: efektywny marketing a skuteczna sprzedaż

Chcemy rozwijać bazę wrocławskich startupów, oraz stworzyć podobną jej bazę mentorów. Przygotowujemy się również do uruchomienia pierwszego programu akceleracyjnego, który zrealizujemy wspólne z zewnętrznym partnerem.

startupy-032

Hasłem przewodnim listopadowego spotkania było „poznawanie innego punktu widzenia”, zarówno pod kątem wymiany doświadczeń pomiędzy przedsiębiorcami, jak i spojrzenie na produkt z perspektywy inwestora i kupującego. Podczas konferencji poruszono więc kwestie związane ze efektywną sprzedażą – tu jako ekspert wystąpił Tomasz Karwatka z Divante, udowadniając, że sprzedaż rozwiązuje wszystkie problemy i tłumacząc jak zdobywać nowych klientów w firmach technologicznych. – Powstającą spółkę technologiczną tworzą ludzie, którzy kochają technologię, ale sprzedażą się brzydzą. Wypychają więc ją na zewnątrz zatrudniając handlowca i to jest błąd. Kluczowe jest to, że pierwszych dziesięciu klientów musisz pozyskać sam – przekonuje Karwatka.

czytaj:   PGE musi znaleźć sposób na przekonanie Polaków do atomu

startupy-010

startupy-002

W drugiej części, o tym jak pozyskać i zatrzymać inwestora opowiadał Maciej Frankowicz z Arkley Venture Capital – Musicie pamiętać o tym, że fundusz inwestycyjny zapoznaje się z kilkudziesięcioma startupami miesięcznie, a więc to, w jaki sposób na początku zaprezentujecie swój pomysł i siebie, jest kluczowe – jak zaznaczył Frankowicz, należy pamiętać aby sprawdzić skąd dany fundusz się wywodzi – Ponieważ tak samo jak nie każdy przystojniak na Tinderze jest materiałem na męża, tak samo nie od każdego inwestora warto brać pieniądze – dodał.

startupy-022

Podczas konferencji Startup Wrocław: Ewolucje rozmawiano również o zaufaniu w biznesie i o tym w jaki sposób przekłada się ono na budowanie wartości startupów. Maciej Wilczyński, specjalizujący się w badaniach internetowych i współtworzący nowy projekt badawczy Mispie, opowiedział o wynikach badań, w których na warsztat wziął właśnie kwestię zaufania wśród startupów. Podczas dyskusji panelowej rozmawiali o nich Bartek Postek, założyciel i prezes Funmedia, Tomasz Chołast ze Zrzutka.pl, Jerzy Niemczyk z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Tomasz Szpikowski z DroidsOnRoids, Tomasz Poźniak z KGHM oraz Waldemar Sokołowski z Krajowego Instytutu Prawa Gospodarczego.

czytaj:   PayPal: 5 wskazówek dla start-upów

Spotkanie było również okazją do przedstawienia nowo powstałej inicjatywy Startup Founders, o której opowiedzieli jej inicjatorzy Bartłomiej Postek i Tomasz Chołast. Ma ona na celu integrację, wymianę wiedzy, doświadczeń i wypracowanie wzajemnego zaufania pomiędzy startupami.

Gwiazdą wieczoru był, zaproszony przez Konsulat Stanów Zjednoczonych w Krakowie, John Spence, konsultant zarządzania, trener kadry menedżerskiej, który w porywający sposób opowiedział o tym, w jaki sposób prezentować siebie, swój pomysł i biznes, oraz o tym co tak naprawdę jest sekretem sukcesu startupu.