Projekt „Milka. Moje miasto się przytula” współrealizowany przez Alert Media Communications dla Mondelez Polska zdobył aż 3 kluczowe nagrody w międzynarodowym konkursie Magellan Awards organizowanym przez League of American Communications Professionals – jeden z najważniejszych konkursów PR na świecie.
Kampania została uznana za najlepszą w kategorii „Best Agency Campaign” i jedną z dwóch najlepszych na całym świecie z wszystkich 400 projektów zgłoszonych do konkursu.
Akcja „Milka. Moje miasto się przytula” otrzymała specjalne wyróżnienie „Best Agency” dla najlepszej na świecie kampanii przygotowywanej we współpracy z agencją, najwyższą, platynową nagrodę w kategorii „Product Service Communications: Consumer” oraz 2. miejsce w „TOP25” wszystkich zgłoszonych do konkursu kampanii z całego świata. Do konkursu zgłoszono w tym roku ok. 400 projektów z całego świata.
„Milka. Moje miasto się przytula” to bardzo wszechstronny program, w którym widać ogrom planowania strategicznego i skalę realizacji taktycznej – napisali członkowie Jury Magellan Awards w opisie swych decyzji dotyczących wyróżnienia polskiej kampanii. Sklasyfikowaliśmy ten projekt wśród najlepszych, najwyżej ocenionych i najliczniej nagrodzonych kampanii 2013 roku. Jest niesamowity i bardzo wyróżnia się jako wybitny pośród bardzo silnej konkurencji. Gratulujemy całemu zespołowi Mondelez i Alert Media Communications – powiedziała Christine Kennedy, Dyrektor Zarządzająca LACP.

Szczególnym wyróżnieniem, jakim Jury postanowiło uhonorować ten projekt jest przyznanie właśnie akcji „Milka. Moje miasto się przytula” nagrody „Best Agency”, czyli najlepszej na świecie kampanii realizowanej we współpracy z agencją PR.
Nagroda „Best Agency” szczególnie nas cieszy, bo wskazuje, że nawet specjaliści zza Oceanu potrafią docenić, iż w Alert Media w centrum stawiamy Klienta i jakość współpracy z nim, prowadzącej do osiągnięcia dla niego jak najlepszych efektów – powiedział Adam Łaszyn, prezes Alert Media Communications.
W opinii Doroty Chruściel-Dziekańskiej, Key Account Directora w Alert Media Communications, stojącej na czele zespołu odpowiedzialnego za stworzenie strategii i realizację działań PR w tym projekcie, o sukcesie kampanii w dużej mierze zdecydowało bardzo silne zaangażowanie mediów lokalnych, które nie tylko relacjonowały jej przebieg, ale także mocno wspierały swoje miasta. Komunikacja PR była prowadzona na ogromną skalę. Skontaktowaliśmy się z każdym, powtórzę – każdym miastem w Polsce. Baza wszystkich mediów lokalnych w 908 miastach mediów regionalnych, miejskich serwisów internetowych, mediów ogólnopolskich i profilowanych, m.in. opiniotwórczych, lifestylowych, kobiecych, turystycznych, marketingowych itd., obejmowała blisko 4 000 rekordów a wszystkie komunikaty przygotowywane były w mutacjach dostosowanych do charakteru danego medium – powiedziała.
Magellan Awards to nie pierwsze nagrody dla projektu „Milka. Moje miasto się przytula”. Akcja ta otrzymała w 2013 roku Złoty Spinacz w kategorii „Media i Styl Życia” oraz nominację w kategorii „Kreatywność”, a także dwie nominacje do nagród European Excellence Awards w kategorii „Best Campaign” i w kategorii „Food&Beverage”.
Kampania „Milka. Moje miasto się przytula” wystartowała w kwietniu i zakończyła się w lipcu ub. r. Celem akcji było znalezienie najmilszego miasta w Polsce, zaangażowanie w to jak największej liczby Polaków oraz wywołanie ich pozytywnych emocji i pożądanych skojarzeń związanych z marką. W akcji wzięło udział ponad 700 spośród 908 miast w Polsce, na które oddano ok. 8 milionów wirtualnych głosów. Projekt został podzielony na 5 etapów. Na każdym z nich wykorzystywane były wzajemnie się uzupełniające działania on- i off-line (komunikacja 360º). W efekcie działań PR na temat akcji pojawiło się ok. 800 publikacji w prasie, radiu, telewizji i Internecie, napisanych przez 455 różnych redakcji o odnotowanej liczbie ponad 86 mln impresji. Ponadto w social media uczestnicy stworzyli i opublikowali 3 600 nowych wątków na temat akcji, które wyświetlono ponad 600 000 razy.
źródło: mat. pras.