w

Projekt „Milka. Moje miasto się przytula” z nagrodami

Projekt „milka. Moje miasto się przytula” z nagrodami

Projekt „Milka. Moje miasto się przytula” współrealizowany przez Alert Media Communications dla Mondelez Polska zdobył aż 3 kluczowe nagrody w międzynarodowym konkursie Magellan Awards organizowanym przez League of American Communications Professionals – jeden z najważniejszych konkursów PR na świecie.

Kampania została uznana za najlepszą w kategorii „Best Agency Campaign” i jedną z dwóch najlepszych na całym świecie z wszystkich 400 projektów zgłoszonych do konkursu.

Akcja „Milka. Moje miasto się przytula” otrzymała specjalne wyróżnienie „Best Agency” dla najlepszej na świecie kampanii przygotowywanej we współpracy z agencją, najwyższą, platynową nagrodę w kategorii „Product Service Communications: Consumer” oraz 2. miejsce w „TOP25” wszystkich zgłoszonych do konkursu kampanii z całego świata. Do konkursu zgłoszono w tym roku ok. 400 projektów z całego świata.

„Milka. Moje miasto się przytula” to bardzo wszechstronny program, w którym widać ogrom planowania strategicznego i skalę realizacji taktycznej – napisali członkowie Jury Magellan Awards w opisie swych decyzji dotyczących wyróżnienia polskiej kampanii. Sklasyfikowaliśmy ten projekt wśród najlepszych, najwyżej ocenionych i najliczniej nagrodzonych kampanii 2013 roku. Jest niesamowity i bardzo wyróżnia się jako wybitny pośród bardzo silnej konkurencji. Gratulujemy całemu zespołowi Mondelez i Alert Media Communications – powiedziała Christine Kennedy, Dyrektor Zarządzająca LACP.

Nagrody zdobyte przez kampanię
Christine Kennedy zwróciła uwagę na nadzwyczajną punktację osiągniętą przez ten projekt. W pięciu kategoriach oceny (jasność celów komunikacyjnych, zdefiniowanie grup docelowych, key messaging, jakość wykonania i osiągnięte wyniki) otrzymał maksymalną liczbę przyznawanych punktów. W kategorii „pierwsze wrażenie” projekt uzyskał 29 na 30 możliwych punktów. Razem kampania otrzymała 99 na 100 możliwych punktów, co zdecydowało o przyznaniu akcji Mondelez i Alert Media drugiej pozycji spośród wszystkich kampanii zgłoszonych z całego świata.

Szczególnym wyróżnieniem, jakim Jury postanowiło uhonorować ten projekt jest przyznanie właśnie akcji „Milka. Moje miasto się przytula” nagrody „Best Agency”, czyli najlepszej na świecie kampanii realizowanej we współpracy z agencją PR.

Nagroda „Best Agency” szczególnie nas cieszy, bo wskazuje, że nawet specjaliści zza Oceanu potrafią docenić, iż w Alert Media w centrum stawiamy Klienta i jakość współpracy z nim, prowadzącej do osiągnięcia dla niego jak najlepszych efektów – powiedział Adam Łaszyn, prezes Alert Media Communications.

W opinii Doroty Chruściel-Dziekańskiej, Key Account Directora w Alert Media Communications, stojącej na czele zespołu odpowiedzialnego za stworzenie strategii i realizację działań PR w tym projekcie, o sukcesie kampanii w dużej mierze zdecydowało bardzo silne zaangażowanie mediów lokalnych, które nie tylko relacjonowały jej przebieg, ale także mocno wspierały swoje miasta. Komunikacja PR była prowadzona na ogromną skalę. Skontaktowaliśmy się z każdym, powtórzę – każdym miastem w Polsce. Baza wszystkich mediów lokalnych w 908 miastach mediów regionalnych, miejskich serwisów internetowych, mediów ogólnopolskich i profilowanych, m.in. opiniotwórczych, lifestylowych, kobiecych, turystycznych, marketingowych itd., obejmowała blisko 4 000 rekordów a wszystkie komunikaty przygotowywane były w mutacjach dostosowanych do charakteru danego medium – powiedziała.

Magellan Awards to nie pierwsze nagrody dla projektu „Milka. Moje miasto się przytula”. Akcja ta otrzymała w 2013 roku Złoty Spinacz w kategorii „Media i Styl Życia” oraz nominację w kategorii „Kreatywność”, a także dwie nominacje do nagród European Excellence Awards w kategorii „Best Campaign” i w kategorii „Food&Beverage”.

Kampania „Milka. Moje miasto się przytula” wystartowała w kwietniu i zakończyła się w lipcu ub. r. Celem akcji było znalezienie najmilszego miasta w Polsce, zaangażowanie w to jak największej liczby Polaków oraz wywołanie ich pozytywnych emocji i pożądanych skojarzeń związanych z marką. W akcji wzięło udział ponad 700 spośród 908 miast w Polsce, na które oddano ok. 8 milionów wirtualnych głosów. Projekt został podzielony na 5 etapów. Na każdym z nich wykorzystywane były wzajemnie się uzupełniające działania on- i off-line (komunikacja 360º). W efekcie działań PR na temat akcji pojawiło się ok. 800 publikacji w prasie, radiu, telewizji i Internecie, napisanych przez 455 różnych redakcji o odnotowanej liczbie ponad 86 mln impresji. Ponadto w social media uczestnicy stworzyli i opublikowali 3 600 nowych wątków na temat akcji, które wyświetlono ponad 600 000 razy.

źródło: mat. pras.


  1. Muzyka bez ZAIKS
  2. NASK
  3. stoiska targowe
Kolejna realizacja k2 dla pko bp

Kolejna realizacja K2 dla PKO BP

Natura górą: american eagle bez retuszu i american apparel z włosami łonowymi

Natura górą: American Eagle bez retuszu i American Apparel z włosami łonowymi