Pierwsze w Polsce terminale COOLOMAT, do odbioru produktów spożywczych zakupionych w sieci, staną wkrótce w Warszawie. Sklep internetowy Merlin.pl, w kooperacji z siecią Delikatesów Alma oraz partnerem technologicznym, przygotowuje się do wejścia w sprzedaż art. spożywczych. Tym samym na rynku już niebawem zadebiutuje przełomowy projekt Merlinfood by Alma, który może zmienić oblicze polskiego e-handlu.
Merlin.pl to jeden z najdłużej istniejących na rynku sklepów internetowych – swoją historię rozpoczął 16 lat temu jako e-księgarnia, jednak w ciągu ostatnich lat znacząco zwiększył rozpiętość asortymentu oraz formy świadczonych usług. – Dziś Merlin.pl to ponad 500 tys. produktów, kilkanaście działów asortymentu, ogólnopolska sieć punktów odbioru stacjonarnego, nowoczesny magazyn usytuowany w dużym centrum logistycznym – mówi Tomasz Kowalski, prezes zarządu Merlin.pl.
Już teraz Merlin.pl finalizuje przygotowania do oficjalnego debiutu na rynku e-grocery. Strategia rozwoju innowacyjnego projektu Merlinfood by Alma, po wielu miesiącach prac, jest gotowa. Spółka pozyskała wcześniej partnera technologicznego – Coolomat sp. z o.o. -, pracując wspólnie nad założeniami rozwoju urządzeń dla modelu click&collect, a obecnie podpisała także długofalową umowę o współpracy z siecią Delikatesów Alma. – Jesteśmy gotowi do wejścia w sprzedaż artykułów spożywczych. Za nami stoi 16 lat doświadczenia w handlu internetowym, a synergia z tak wartościowym partnerem biznesowym, jakim jest Alma, z pewnością pozwoli nam wypracować znakomite efekty i wspólnie rozwijać rynek. Współpraca z Almą to przede wszystkim dostęp do ponad 20 tys. produktów i sprawdzonych dostawców oraz zorganizowanej sieci dystrybucji w całej Polsce – mówi Łukasz Rybczonek, dyrektor rozwoju biznesu w Merlin.pl.
– Rynek zakupów spożywczych online w Polsce rok do roku notuje dynamiczne wzrosty. Alma weszła w e-commerce jako jedna z pierwszych sieci spożywczych już 8 lat temu, a obecnie jest jednym z liderów na tym rynku. W zasięgu naszych bezpośrednich dostaw znajduje się ponad 10 mln mieszkańców z 18 aglomeracji, do których jesteśmy w stanie dostarczyć zakupy nawet w 4 godziny od złożenia zamówienia. Natomiast sprzedaż wysyłkową realizujemy na terenie całej Polski. Obecnie, dostrzegając niebywały potencjał rozwoju internetowego kanału sprzedaży, podjęliśmy decyzję o partnerstwie w projekcie Merlinfood by Alma, który pozwoli nam wspólnie zmienić oblicze polskich zakupów
spożywczych w sieci – mówi Jacek Sobczyk, Dyrektor Operacyjny Alma Market S.A..
Pierwszy COOLOMAT już w Poznaniu
Sklep Merlinfood.pl udostępni klientom dogodne opcje odbioru zamówień: dostawa kurierska do domu oraz odbiór osobisty w jednym z terminali COOLOMAT. Wykorzystując widoczny w e-handlu trend click&collect, autorzy projektu Merlinfood by Alma stawiają m.in. właśnie na ekspansję w kierunku ogólnopolskiej sieci samoobsługowych punktów do odbioru zakupów. Pierwszy COOLOMAT, firmowany marką Merlinfood, stoi już w Poznaniu przy ul. Marcelińskiej. – Kolejne terminale zostaną niebawem udostępnione w wybranych lokalizacjach w Warszawie. Po okresie testów, planujemy szybki i dynamiczny wzrost nawet do 200 Coolomatów w skali roku – dodaje Łukasz Rybczonek z Merlin.pl.
Jak działa COOLOMAT? – Art. spożywcze zamówione przez klienta mogą czekać na odbiór przez kilka godzin, gdyż poszczególne skrytki terminala są przystosowane do przechowywania produktów w temperaturze do minus 20C. Dzięki temu możliwa będzie bezpieczna realizacja zamówień także produktów mrożonych i chłodniczych – wyjaśnia Marcin Warzocha, prezes zarządu Coolomat sp. z o.o., partner technologiczny w projekcie Merlinfood by Alma. System Coolomat będzie przełomem na rynku e-grocery. Jako pierwsi w Polsce prezentujemy już nie koncepcję, ale finalne rozwiązanie. Produkcja urządzeń wystartowała, a instalacja pierwszej partii coolomatów rozpocznie się już w najbliższym czasie – dodaje M. Warzocha.
Odbiór zakupów po pracy? Merlinfood stawia na wygodę
Rozwój sieci coolomatów to planowana ekspansja w dużych miastach, w ścisłym sąsiedztwie biurowców i osiedli mieszkaniowych oraz przy parkingach buforowych, aby umożliwić klientom jak najwygodniejszy odbiór zamówień. Artykuły spożywcze zamówione przez Internet, będzie dostarczał dedykowany kurier Alma24. – Potencjalny klient Merlinfood by Alma to mieszkaniec dużego miasta, pracujący – w tym często do późnych godzin – najczęściej z gospodarstwa 2+, nie mający czasu na zakupy spożywcze w galerii czy tradycyjnym sklepie. Możliwość odbioru skompletowanych zakupów zaraz po wyjściu z pracy lub zamówienie ich do domu, to nieoceniona oszczędność czasu – dodaje
Ł. Rybczonek z Merlin.pl.
Wszystkie zamówienia artykułów spożywczych będą dokonywane z poziomu strony merlinfood.pl, która będzie rozwijana wspólnie z siecią Delikatesów Alma. Obecnie prowadzone są finalne prace nad serwisem, który już wkrótce – po zakończeniu testów – zostanie udostępniony pierwszym klientom. Kupując w merlinfood.pl, konsumenci będą mogli wybierać spośród ponad 20 000 indeksów, obejmujących niemal wszystkie kategorie asortymentu spożywczego, jak: pieczywo, nabiał, wędliny, słodycze, owoce i warzywa, napoje, ale również kosmetyki i chemia oraz produkty kategorii non-food – artykuły gospodarstwa domowego i artykuły przemysłowe.
Źródło: mat. pras.