w

Skuteczne narzędzia do pozyskiwania leadów

Narzędzia do pozyskiwania leadów

Zainteresowanie klienta jest podstawą każdego biznesu. Na szczęście minęły już czasy, w których trzeba było zdobywać je bezpośrednio. Dzisiaj wykorzystujemy w tym celu możliwości nowych technologii, w tym przede wszystkim internetu.

Pozyskiwanie leadów – bo w ten sposób określa się generowanie zainteresowania klientów on-line – może dać wspaniałe rezultaty, dotrzeć do milionów osób i błyskawicznie przełożyć się na znaczne zyski firmy. Aby zdało egzamin, musimy jednak skrupulatnie przemyśleć naszą strategię i wdrożyć w życie plan, który najlepiej trafi do grupy docelowej. Oto kilka niezawodnych sposobów na pozyskanie leadów.

Jak pozyskiwać leady?

Aby móc coś sprzedać, najpierw musimy znaleźć odpowiedniego odbiorcę. Właśnie z tego powodu stworzenie bazy osób, które potencjalnie są zainteresowane pozyskaniem naszego towaru lub usługi, to gwarancja odniesienia sukcesu. Wbrew pozorom generowanie leadów, a więc stymulowanie zainteresowania klientów, wcale nie jest takie trudne. Internauci chętnie dzielą się swoimi danymi z firmami, które wzbudzają ich zaufanie i są w stanie zaoferować im unikalne rozwiązania. Tego typu kampania nie musi także angażować dużych środków. W większości przypadków najważniejsza okaże się kreatywność i innowacyjne podejście.

Jak wobec tego pozyskiwać leady? Oto spis narzędzi, które z pewnością nam się przydadzą:

  • Landing page – to absolutna podstawa. Landing page, czyli strona lądowania, to docelowa strona, która najczęściej wyświetla się po kliknięciu w baner czy reklamę. Jej największą zaletą jest prostota. Wszystko, co ważne, znajduje się w zasięgu wzroku gościa. Dziesiątki podstron i artykułów nie rozkojarzają go i pozwalają skupić się na tym, co istotne. Odpowiednio sformułowane call-to-action, czyli wezwanie do podjęcia jakiejś aktywności, przekona naszego potencjalnego klienta do skorzystania z narzędzia, które pomoże nam pozyskać wartościowe leady. Niezwykle proste i skuteczne.
  • Formularz zapisu danych – to najbardziej bezpośredni sposób pozyskania danych klienta. Wykorzystując formularz tego typu po prostu prosimy go o zostawienie danych, które następnie trafiają do bazy lub listy mailingowej. W wielu przypadkach to skuteczne rozwiązanie, ale musimy przygotować się również na to, że część internautów niechętnie dzieli się swoimi danymi. W takim przypadku musimy podejść do tej kwestii kreatywnie.
  • Ebook – każdy z nas lubi otrzymywać prezenty. Znakomitym pomysłem będzie przygotowanie dla gości strony ebooka, związanego z profilem naszej działalności. W zamian możemy oczekiwać pozostawienia danych (np. adresu e-mail), dzięki którym dotrzemy bezpośrednio do zainteresowanych klientów. Dla nich to zestaw ciekawych informacji, zebranych w jednym miejscu. Dla nas szansa na bezpośrednie dotarcie do grupy docelowej.
  • Media społecznościowe – bez wątpienia popularne serwisy społecznościowe dają nam idealną szansę nie tylko na tworzenie zainteresowania ofertą, ale również utrzymywanie długotrwałych relacji z klientem. Zachęcanie gości do polubienia naszego profilu może zaprocentować – warto prowadzić go świadomie i wykorzystywać jako doskonałe i wielofunkcyjne narzędzie, niezbędne w życiu współczesnych firm.
  • Blog – blogowanie nie przypomina już prowadzenia internetowego pamiętnika. To spójna strategia, którą wiele firm wykorzystuje dla generowania leadów oraz tworzenia grona świadomych klientów. Za pośrednictwem tego typu serwisu możemy dzielić się swoją wiedzą, promować produkty i tworzyć siatkę zaangażowanych i aktywnych osób. Oczywiście w wielu przypadkach tradycyjną formę pisaną możemy zastąpić filmami – to niezwykle atrakcyjna forma przekazywania wiedzy, która przyciąga uwagę widzów – czyli naszych potencjalnych klientów.

Artykuł został przygotowany przez firmę Landingi oferującą kreator stron landingowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Blockchain

Blockchain w mediach. Worldline kieruje projektem Bloomen Komisji Europejskiej