Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Jak zmienić odbiorców treści w potencjalnych klientów przy użyciu landing page?

landing page

Landing page, czy inaczej strona docelowa, to szczególny rodzaj strony internetowej. Tworzy się go specjalnie na potrzeby kampanii marketingowej. W odróżnieniu od innych stron internetowych ma tylko jedno zadanie – przyciągnąć uwagę odwiedzających i zachęcić ich do działania.

Jak wykorzystuje się landing page?

Strona docelowa z punktu widzenia osoby prowadzącej sprzedaż internetową odgrywa ogromną rolę. To właśnie na niej użytkownik „wyląduje” gdy kliknie w reklamę, wiadomość e-mail czy link zamieszczony w mediach społecznościowych. Potem, zgodnie z założeniem lejka sprzedażowego, właśnie dzięki landing page z odwiedzającego ma przerodzić się w potencjalnego klienta. Jak może się to stać? Zamieszczone tam wezwanie do działania (call to action) skłoni go do podjęcia konkretnej aktywności takiej jak:

  • Rejestracja
  • Wypełnienie formularza
  • Dokonanie zakupu.

Czy strona główna = landing page?

Zdecydowanie nie! Strona główna każdej firmy spełnia wiele zadań. Dostarcza informacji o firmie, zachęca do zakupu, przedstawia ofertę, a nawet zapewnia wartościowy content, jeśli przedsiębiorca prowadzi dodatkowo bloga firmowego. Na stronie głównej zwykle też znajduje się mnóstwo linków. W przypadku landing page jest inaczej – tam link jest zwykle tylko jeden, bo też i cała strona ukierunkowana jest na jeden cel. Wszystko zgodnie z zasadą, że na danej stronie powinno się znaleźć tylko jedno call to action. Dzięki temu odbiorca treści nie rozprasza się, a szansa na podjęcie przez niego konkretnego działania wzrasta.

2 rodzaje landing page

Landing page w zależności od celów firmy może się różnić. Najpopularniejszy z nich to strony docelowe mające generować potencjalnych klientów. Zamieszczane są na nich formularze. Po ich wypełnieniu odbiorca zwykle zyskuje dostęp do określonej oferty – na przykład darmowego e-booka czy innych materiałów do pobrania. Sklepy internetowe chętnie wykorzystują taki landing page, oferując bezpłatne wysyłki lub specjalne zniżki.

Drugi rodzaj stron docelowych to Clickthrough Landing Page. Zwykle wykorzystują je sprzedawcy e-commerce. W przypadku takiej strony docelowej odbiorcy treści przechodzą bezpośrednio do sprzedaży lub subskrypcji. Kliknięcie w odpowiedni przycisk kieruje ich prosto do płatności czy sfinalizowania transakcji.

Jak stworzyć skuteczny landing page?

Aby stworzyć skuteczną stronę docelową, warto wziąć pod uwagę kilka wskazówek. Choć landing page zawiera zwykle niewiele elementów, to każdy z nich ma ogromne znaczenie. Nie bez powodu w internecie znajduje się tak wiele porad dotyczących tworzenia strony docelowej. O co więc warto zadbać?

  • Nagłówek – na przykucie uwagi potencjalnego klienta zwykle ma się tylko kilka sekund. Nagłówek wydaje się niepozornym elementem, ale to właśnie od niego zależy, czy odbiorca będzie czytał dalej. Tutaj warto odwołać się do pragnień odbiorcy i wykorzystać call to action. Świetnie sprawdzą się więc frazy takie jak „nie czekaj, by spełnić swoje marzenia” albo nawet pisane z punktu widzenia klienta „chcę już dziś zwiększyć sprzedaż o 15%”
  • Przedstawienie oferty – oferta ma zachęcać do działania. Z drugiej strony nie może być przegadana i zbyt szczegółowa. Na wszystkie detale miejsce jest na stronie głównej. W przypadku landing page warto zastosować test mrugnięcia – przekazanie komunikatu i wartości powinno nastąpić “przed pierwszym mrugnięciem”. Znaczenie ma też kwestia wizualna. Warto uwzględnić punktory, bo w dzisiejszych czasach każdy szuka drogi na skróty i konkretów.
  • Formularz – to właściwie serce strony docelowej. W końcu landing page ma służyć właśnie pozyskaniu danych kupującego. Zgodnie z zasadami wyznaczanymi przez lejek sprzedażowy, na tym etapie trzeba zadbać, by takie kwestie jak zbyt duża liczba pól do wypełnienia czy niezrozumiałe polecenia nie zniechęciły użytkownika do podjęcia działania
  • Usunięcie nawigacji – wiele mówi się o intuicyjności strony i konieczności wygodnego przemieszczania się między podstronami. Ta zasada nie obowiązuje jednak, jeśli chodzi o skuteczny landing page. Ważne jest wyeliminowanie możliwości opuszczenia strony przez użytkownika. Usunięcie nawigacji sprawi, że nic nie będzie go rozpraszać i skupi się tylko na wypełnieniu formularza. Warto zachować jednak ikony udostępniania w mediach społecznościowych, by odbiorca treści mógł dzielić się nimi dalej
  • Jasne instrukcje – w przypadku każdej sprzedaży internetowej zasady działania są podobne, choć zmieniają się wykorzystywane do tego narzędzia. Zarówno osoba, która zastanawia się, jak tworzyć opisy produktów, jak i ta konstruująca landing page powinna kierować się prostą regułą. Potencjalny klient musi zostać przeprowadzony przez kolejne etapy tak, by zamiast myśleć, kierował się emocjami i płynnie przechodził cały proces. O ile w przypadku opisów produktów można stosować w tym celu zasadę AIDA, to w odniesieniu do landing page znaczenie ma przede wszystkim przejrzystość kolejnych kroków. Prosty formularz i jasne komunikaty pozwolą zmniejszyć ryzyko rozproszenia klienta i zwiększą prawdopodobieństwo konwersji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *