Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Nawet wprowadzenie prostych zmian na stronie docelowej może poprawić konwersję. Jak zaprojektować landing page, by generować więcej leadów?

sposoby na generowanie leadów

Internet jest nieodłączną częścią codziennego życia. To właśnie z jego pomocą można uzyskiwać informacje na praktycznie każdy temat, komunikować się z innymi, a także robić zakupy czy nawet prowadzić własny biznes. Jednocześnie konkurencja jest naprawdę ogromna. To z kolei oznacza, że przyciągnięcie uwagi osób, które trafią na daną witrynę, może okazać się dużym wyzwaniem. Zgodnie z artykułem, który nie dawno ukazał się na Think with Google istnieją jednak 4 sposoby na generowanie leadów, które mogą przynieść świetne efekty.

Optymalizacja strony docelowej to podstawa

Współczesne społeczeństwo błyskawicznie się rozprasza. Ludzie przyzwyczaili się do krótkich komunikatów. Wiedzą też, że praktycznie na każdy temat mogą znaleźć dziesiątki artykułów czy filmów wideo. To sprawia, że zamiast uważnie zapoznawać się z treściami, dokonują selekcji na podstawie nagłówków czy grafik, a potem pobieżnie skanują treści wzrokiem.

Przyciągnięcie uwagi i sprawienie, żeby odbiorca danych treści czy potencjalny klient rzeczywiście zainteresował się nimi na dłużej, to spore wyzwanie. Sprawy nie ułatwia fakt, że landing page niejednego przedsiębiorcy jest zaprojektowany nieprawidłowo. W efekcie ta zamiast zachęcać użytkowników do konkretnych działań – odstrasza ich.

Warto pamiętać, że strona docelowa to w pewnym sensie witryna w sklepie. To właśnie na jej podstawie podejmuje się decyzję – „wejść” i może nawet dokonać zakupu/ podjąć określone działanie, czy też nie.

Pytanie tylko jak zadbać o to, by strona docelowa była skuteczna. Ostatnio na stronie Think with Google pojawił się ciekawy artykuł dotyczący tego tematu. Autorka Margot Mazur, specjalistka ds. marketingu w HubSpot, przedstawia w nim 4 sposoby na generowanie leadów.

1. Zwięźle i na temat

Jak to zostało wspomniane, obecne społeczeństwo to już nie czytelnicy, a raczej osoby skanujące informacje. Nie ma sensu walczyć z tą naturą. Zamiast tego lepiej po prostu zadbać o to, by to, co odbiorcy treści zobaczą podczas takiego pobieżnego oglądania strony, rzeczywiście przykuło ich uwagę.

Zdaniem autorki artykułu oznacza to, że landing page musi łatwo i szybko komunikować, co jest przedmiotem oferty. Mówiąc dokładniej – podkreślać przede wszystkim korzyści płynące dla potencjalnego klienta, który z niej skorzysta. Wszystko sprowadza się do odpowiedzi na pytania: „czy warto?”, „co mi to da?” oraz „dlaczego ty?”.

Z tego samego powodu należy też unikać żargonu czy niepotrzebnych informacji (np. historii firmy czy produktów, jeśli nie niesie to za sobą żadnej wartości dla klienta). Odbiorca treści potrzebuje jasnych, konkretnych informacji. Tylko one popchną go do zakupu, wypełnienia formularza kontaktowego czy pobrania ebooka.

2. Zwiększenie zaangażowania dzięki grafice i wideo

Obraz czasem może wyrażać więcej niż tysiąc słów. Nie bez powodu niemal każdy artykuł wzbogacany jest zdjęciami i filmami. Nie chodzi tylko o lepszy efekt wizualny. Filmy wideo pozwalają też szybciej i łatwiej poznać pewne cechy oferty czy produktu. To samo dotyczy zresztą zdjęć – tutaj sprawdzą się nie tylko klasyczne fotografie produktowe, ale też np. grafiki w prosty sposób przedstawiający korzyści czy zmiany, jakie zajdą w życiu odbiorcy tych treści, jeśli skorzysta z oferty. Co więcej, autorka zwraca uwagę, że według badania HubSpot dotyczącego stron docelowych 30% tych najlepszych zawiera wideo. To ważna wskazówka dla osób chcących tworzyć skuteczne LP.

3. Ograniczona nawigacja i skuteczne CTA

Strona docelowa zawsze ma za zadanie skłonić do konkretnego działania. A to oznacza, że nawigację należy ograniczyć do minimum. Margot Mazur przypomina, że na takiej stronie obowiązkowo musi się znaleźć także wezwanie do działania – to właśnie ono ostatecznie popchnie odbiorcę treści do wykonania konkretnej aktywności. Choć pozornie może się wydawać, że CTA to tylko krótki, zbędny komunikat, to przy prawidłowym jego zastosowaniu liczba konwersji może znacząco wzrosnąć.

4. Przemyślana strategia stron docelowych

Można powiedzieć, że powyższe 3 sposoby na generowanie leadów skupiają się na jakości. Teraz czas na ilość, a właściwie na przemyślaną strategię stron docelowych. Jak można przeczytać w artykule, zgodnie z raportem benchmarków marketingowych HubSpot zwiększenie liczby stron docelowych może przynieść 55% wzrost liczby potencjalnych klientów.

Oznacza to, że żeby generować więcej leadów, warto mieć więcej stron docelowych kierowanych do określonych grup odbiorców. Znaczenie będzie mieć np. schemat ich zachowań i to, w jaki sposób trafią na landing page. Dzięki dopracowaniu strategii stron docelowych tak, by odpowiadała na potrzeby różnych osób z grupy docelowej, można naprawdę wiele zyskać. W końcu nie każdy człowiek znajdujący się w gronie potencjalnie zainteresowanych ofertą, ma tę samą motywację do działania czy te same obawy. Tworząc komunikaty dla każdego z nich, można więc znacznie zwiększyć swoją skuteczność.

 

źródło: Think with Google: Optimise landing pages for lead generation


Zobacz też:

70% kupujących przez internet płaci za zakupy szybkim przelewem

Reklama w Google to jedna z najpopularniejszych form promocji w internecie. Co warto o niej wiedzieć?

Marketing afiliacyjny może przynieść wiele korzyści. Kluczowa jest tu jednak dobrze opracowana strategia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *