w

Social media marketing wydarzeń w branży fashion – case study

Social media marketing wydarzeń w branży fashion - case study

18 listopada 2015 roku w Arkadach Kubickiego w Warszawie odbył się premierowy pokaz kolekcji premium, duetu paprocki&brzozowski na sezon wiosna/lato 2016 pt. „63 x 45”. Projektanci zaprezentowali aż 60 sylwetek, z czego połowa z nich miała już swoją wcześniejszą premierę we wrześniu, podczas Polskiego Tygodnia Mody w Nowym Jorku. Kolekcja, jak i cała oprawa pokazu inspirowana była renesansowym obrazem Leonarda Da Vinci „La Belle Ferronière”.

Wśród propozycji duetu przeważały romantyczne, zwiewne i delikatne sylwetki w jasnych kolorach, przede wszystkim pudrowego różu, czystej bieli oraz żółcieni, ozdobione delikatnymi kwiatowymi detalami. Nie zabrakło także mocniejszych, czarnych propozycji. Wspólnym mianownikiem całej kolekcji stały się bez wątpienia lekkie przezroczyste tkaniny, zwiewność materiałów, a także błysk, który można było zauważyć na każdej prezentowanej sylwetce. Po raz kolejny duet projektantów wybrał do swojej kolekcji szlachetne tkaniny, takie jak żakardy, jedwabie, skóry, szyfony i żorżety, w połączeniu których stworzył seksowny look pełen kontrastów. Dobór miejsca, muzyki, scenografii, a przede wszystkim skomponowanie doskonałej kolekcji, to tylko część działań, o które należało zadbać przy organizacji tak wielkiego wydarzenia. Duet paprocki&brzozowski wychodząc naprzeciw swoim fanom, poświęcił jeszcze większą uwagę działaniom na kanałach mediów społecznościowych, uzyskując przy tym doskonałe wyniki.

FACEBOOK – pierwszy punkt strategii

Z racji tego, iż butik duetu paprocki&brzozowski można odnaleźć w nowo powstałym Domu Mody MODO, który bardzo chętnie wspiera w działaniach wielu polskich projektantów, stał się on sponsorem premierowego pokazu, dodatkowo kierując swoje działania marketingowe głównie na promocje tego wydarzenia. Przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac marketingowych została określona dokładna grupa docelowa, do której kierowana była promocja. Celem kampanii było zachęcenie jak największej ilości użytkowników kanału Facebook do wzięcia udziału w konkursie, który polegał na dodaniu propozycji look’u w stylu paprocki&brzozowski. Jego uczestnicy mogli dodawać swoje zdjęcia, oceniać je i komentować. Konkurs trwał 12 dni i odnotował przez ten czas ponad 2 tysiące wejść oraz około 100 poprawnych zgłoszeń.

Preview_paprockibrzozowski_landing2

Dodatkowo na profilu MODO Domy Mody na dwa tygodnie przed pokazem, prowadzona była komunikacja promująca wydarzenie, jak również sam konkurs. Całość działań charakteryzowała bardzo wysoka spójność graficzna, dzięki której użytkownicy mogli łatwo odróżnić komunikaty dotyczące samego wydarzenia od innych postów na profilu Domu Mody. W ciągu dwóch tygodni opublikowanych zostało 5 postów, których zasięg, przede wszystkim dzięki doskonale zoptymalizowanej kampanii reklamowej, idealnie stargetowanej grupie docelowej oraz udostępnieniom na innych profilach z branży modowej, pomimo bardzo niskiego budżetu reklamowego zyskał blisko 50 tysięcy wyświetleń.

Przeprowadzając tak szerokie działania promocyjne, nie można było zapomnieć także o relacji po samym pokazie i prezentacji tego, na co czekają fani – trendów na kolejny sezon. W odpowiedzi na to już po kilku godzinach od pokazu, MODO Domy Mody opublikowało na swoim profilu post z informacją o trendach na nadchodzącą wiosnę i lato 2016, kreowanych przez projektantów. Jeden, wyczekiwany przez fanów post uzyskał zasięg w ilości blisko 18 tysięcy wyświetleń, co warto dodać jest darmową promocją nie tylko dla MODO, jako sponsora publikującego post, ale przede wszystkim dla marki paprocki&brzozowski.

Preview_zrzut_ekranu_2015-11-22_o_21. 59. 35

INSTAGRAM – lider branży modowej w social media

Z racji tego, że Instagram to najlepiej rozwijający się kanał w branży modowej, nie mógł on zostać pominięty w strategii promocyjnej tak ważnego wydarzenia. Potwierdzeniem jego skuteczności okazał się fakt bardzo wysokiej aktywności użytkowników aplikacji w ciągu od jednego dnia przed do jednego dnia po premierze kolekcji, kiedy to hasztag #paprockibrzozowski został wykorzystany w aż 137 postach, uzyskując liczbę wyświetleń równą 178 tysięcy zasięgu, oczywiście darmowego.
Preview_instagram_paprocki_brzozowski

Preview_instagram_modo. Dm

Relacje z przygotowań na kilka dni przed pokazem można było śledzić na oficjalnym profilu @paprockibrzozowski, a także @modo.dm. W dzień pokazu, relacje na żywo można było śledzić na profilu MODO (@modo.dm), natomiast prezentacja wszystkich sylwetek po nim, została opublikowana na Instagramowym profilu duetu paprocki&brzozowski.

SNAPCHAT – luksusowe uzupełnienie

Fani nie śpią, a wręcz przeciwnie, korzystają z coraz to większej ilości kanałów społecznościowych, w tym ze Snapchata. Jako marka idealnie odnajdująca się w świecie social media, duet paprocki&brzozowski (paprobrzozo) wyszedł naprzeciw swoim odbiorcom i umożliwił im jeszcze lepszy kontakt, przekazując luksusowe materiały prosto z pierwszej ręki. Na kilka dni przed pokazem projektanci na swoich kontach na Facebooku i Instagramie komunikowali, iż w dniu pokazu fani, którzy dołączyli do nich na Snapchacie będą mogli śledzić pokaz i przygotowania do niego w czasie rzeczywistym. Dzięki dostępności tych materiałów tylko przez 24 godziny, marka zaoferowała niezwykle ekskluzywną wartość, która zachęciła wielu miłośników marki do dodania jej do swoich kontaktów i obserwowania w przyszłości.

Preview_instagram_o_snapchacie

Każda strategia marketingowa dla tak wielkiego wydarzenia modowego powinna

w swoich działaniach uwzględniać media społecznościowe, które w dzisiejszych czasach są podstawą każdej poprawnie przebiegającej promocji. Także i w tym wypadku, dzięki doskonale zaplanowanym i zrealizowanym działaniom, duet paprocki&brzozowski, jak również sponsor MODO Domy Mody, odnieśli bardzo wielki sukces wizerunkowy, a także sukces w postaci pozyskanych leadów, które w przypadku kolejnych tego typu wydarzeń będą mogły zaowocować coraz to lepszymi wynikami i promocją na jeszcze większą skalę.

Za komunikację w Social Media dla Domu Mody MODO i stworzenie aplikacji konkursowej odpowiada click community.

Autor: Anna Ortman
[podobne_click community]

Tomasz jakub sysło: lubię wkładać patyk w szprychy. W swoje również [wywiad]

Tomasz Jakub Sysło: Lubię wkładać patyk w szprychy. W swoje również [wywiad]

Grupa dotpr rozbudowuje zespół i odświeża wizerunek

Grupa dotPR rozbudowuje zespół i odświeża wizerunek