w ,

Sotrender opublikował wrześniowy raport Fanpage Trends

Sotrender opublikował wrześniowy raport fanpage trends
CC-BY flickr.com/photos/mkhmarketing

Sotrender opublikował wrześniowe wydanie raportu Fanpage Trends, który podsumowuje działania marketingowe stron z 40 kategorii. W tym miesiącu raport wzbogacony został o komentarze 55 ekspertów oraz prezentuje zestawienia w trzech nowych kategoriach głównych.

Wrześniowe wydanie raportu Fanpage Trends rozpoczyna sekcja Sotrender Research Insight. Tym razem Sotrender Research Team przyjrzał się długości postów i przeanalizował jej wpływ na zaangażowanie użytkowników. Okazało się, że długość postów jest ważniejsza niż ich typ (czy są to zdjęcia czy linki) i znacząco wpływa na liczbę fanów angażujących się w interakcje. Analizie poddanych zostało 10 stron z branży Napoje. Optymalną długością posta dla marki z tej branży okazało się być 50 znaków, natomiast najmniej użytkowników angażowały wpisy z tylko dwoma znakami, np. ułożonymi w kształt serduszka <3.

Jesienne ożywienie w rankingach

Po stagnacji w rankingu największych polskich stron nadchodzi ożywienie. Robert Lewandowski zdobył w ub. miesiącu 223 tys. fanów i wyprzedził tym samym Kwejka i Orange Polska. Jeszcze jeden taki wzrost i piłkarz zajmie na podium miejsce Demotywatorów.

Ogromne poruszenie wywołał post na stronie Mother Power zawierający zdjęcie wełnianych dziecięcych bucików. Wpis, bez wsparcia reklamowego, zgromadził prawie 2 mln polubień, z czego większość pochodziła spoza Polski. Sama strona Mother Power zyskała imponującą liczbę 160 000 nowych fanów, co stanowi wzrost o 356 proc.

Post Mother Power był najlepszym postem w ubiegłym miesiącu. Na uwagę zasługuje jednak fakt, że aż 3 z 5 najbardziej angażujących wpisów we wrześniu poświęcone były akcjom charytatywnym. W swoich działaniach siłę społeczności wykorzystały w ub. miesiącu Fundacja DKMS Polska, profil SiePomaga oraz Ewa Chodakowska, która za pośrednictwem swojej strony zachęca do wspomagania Beaty Jałochy, fizjoterapeutki, na którą spadł samobójca.

Fanpage Trends zmienia się kategorycznie!

Dotychczasowa kategoria Komercyjne podzielona została na trzy inne kategorie: Marki, Media i Ludzi. W tej pierwszej znajdą się wszelkie strony marek, produktów oraz sklepów. Druga obejmie wydawnictwa i programy, zarówno mediów tradycyjnych, jak i wirtualnych. W rankingu Ludzie będzie można zobaczyć, kogo, poza Robertem Lewandowskim, kochają Polacy.

W raporcie wspomniane rankingi będą wyróżnione jako rankingi ogólne, ponieważ w tych trzech grupach znajdzie się zdecydowana większość stron. Taki podział przeniesiony zostanie również na stronę WWW.

Infografika - fanpage trends polska wrzesień 2013
Sotrender opublikował wrześniowy raport fanpage trends

Zapraszamy do lektury całego wrześniowego wydania raportu Fanpage Trends!

Raport Fanpage Trends do pobrania na stronie Sotrender: www.sotrender.com

źródło: mat. pras.

K2 media partnerem ibillboard w zakresie działań rtb

K2 Media partnerem iBILLBOARD w zakresie działań RTB

Strzeż się content marketingowych mitów

Strzeż się content marketingowych mitów