Sotrender opublikował kolejne wydanie cyklicznego raportu #FanpageTrends, a w nim wyniki działań prowadzonych przez strony na Facebooku pogrupowane w 5 kategorii głównych i 40 kategorii szczegółowych. Listopad okazał się szczęśliwy dla Roberta Lewandowskiego, Kamila Bednarka oraz Małego Głoda. Które marki wypadły w ubiegłym miesiącu najlepiej?
Jak co miesiąc, również listopadowe wydanie raportu #FanpageTrends rozpoczyna sekcja Sotrender Research Insight przygotowywana przez Sotrender Research Team. Tym razem badawczy dział Sotrendera zwrócił szczególną uwagę na dni tygodnia, w jakich postują marki. Okazało się, że w weekend, kiedy posty angażują o 59% lepiej niż w tygodniu, administratorzy publikują ich najmniej. Natomiast największa aktywność administratorów przypada na czwartek, kiedy posty angażują poniżej ogólnej przeciętnej.
Od listopada król jest jeden
Po 10 miesiącach dominacji już nie Serce i Rozum, ale Robert Lewandowski króluje w rankingu największych polskich stron. Tym samym po raz pierwszy w historii #FanpageTrends pierwsze miejsce w zestawieniu zajmuje strona poświęcona osobie. Według prognoz Sotrendera, jeśli strona piłkarza zyskiwałaby fanów tak samo szybko, jak w przeciągu ostatnich 8 miesięcy, na koniec 2014 r. liczba jego zwolenników na Facebooku przekroczyłaby 5,5 mln. Należy oczywiście pamiętać, ze znaczna liczba fanów Lewandowskiego pochodzi zza granicy, a osiągnięcia jego profilu związane są z połączeniem kilkunastu mniejszych stron mu poświęconych.
Sporym sukcesem mogą pochwalić się również Kamil Bednarek oraz Mały Głód, którym udało się przekroczyć magiczny próg 1 mln fanów. Tym samym, dzięki wzrostowi liczby fanów Bednarka o ponad 400 tys., w listopadzie strony z kategorii Muzyka osiągnęły łączną liczbę ponad 2 mln fanów.
Na Facebooku całkiem gorąco
W listopadzie Facebook zmienił algorytm decydujący o tym, jakie treści wyświetlane są w aktualnościach danego użytkownika. W News Feedach zagości więcej linków, a odnośniki, które były skomentowane przez znajomych będą wyświetlały się częściej. Ma to pomóc użytkownikom uczestniczyć w rozmowach z ich znajomymi. Mniej za to będzie na Facebooku memów. Wyznaczonym przez Facebook celem News Feedu jest dostarczenie odpowiednim ludziom odpowiednich treści w odpowiednim czasie. Ostatnie zmiany mają przybliżyć News Feed do jego osiągnięcia, a czy tak się stanie, internauci będą mogli ocenić w niedalekiej przyszłości.
Metamorfozę przeszły również przyciski „Lubię to” i „Udostępnij”. Znajomy kciuk na jasnym tle zastąpiło nowoczesne logo Facebooka na granatowym tle. Zmiana jest istotna, ponieważ to właśnie te przyciski stanowią jedno z głównych źródeł ruchu przychodzącego z sieci, a używane są aż 22 mld razy dziennie. Nowe grafiki to skutek ciągłych zmian w Facebooku, który stara się być stylowy i na czasie, a przy wysokich rozdzielczościach ekranów stosowane jak dotąd rozwiązania nie prezentowały się zadowalająco.
Portal Marka Zuckerberga wprowadził także nową miarę wartości biznesu. Na początku miesiąca pojawiła się funkcjonalność, z której wcześniej korzystali już użytkownicy aplikacji mobilnej. Teraz każdy może wcielić się w rolę recenzenta i wystawiać stronom oceny na 5-gwiazdkowej skali oraz uzasadniać swoje opinie. Oceny stały się też bardziej widoczne. Dotychczas można było oceniać miejsca, od niedawna Facebook testuje również oceny firm. Recenzje użytkowników pomogą stwierdzić, na ile liczba like’ów jest rzeczywiście wyrazem sympatii do marki.
Zapraszamy do lektury całego listopadowego wydania raportu FanpageTrends.
źródło: mat. pras.