Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Jak poprawić SEO, czyli kilka prostych sposobów, dzięki którym można zauważyć realne zmiany

sposoby na poprawę SEO

Niezależnie jakiej tematyki dotyczy strona internetowa, jej właścicielom zależy na jednym – by przyciągała jak najwięcej osób. Żeby tak się stało, musi jednak znajdować się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. A za to z kolei odpowiada m.in. dobre SEO. Dbałość o pozycjonowanie strony to długi proces wymagający cierpliwości i wytrwałości. Jedno jest jednak pewne – opłaca się i przynosić efekty. Na szczęście istnieją sposoby na poprawę SEO, które mogą przyczynić się do osiągania lepszych wyników.

Po pierwsze – aktualizacja treści

Prawdą jest, że warto śledzić obecne trendy, słowa kluczowe i pisać na tematy, które ludzi interesują. To najłatwiejszy sposób na przyciąganie nowych użytkowników potencjalnie zainteresowanych skorzystaniem z oferty, zapisaniem się na newsletter czy też wykonaniem jakiegoś innego działania, na którym zależy właścicielowi strony.

Oczywiście istnieją różne sposoby na poprawę SEO pod kątem nowych tekstów. Skupiają się one przede wszystkim na odpowiednim określeniu słów kluczowych tak, by były jak najbardziej zgodne z tym, co obecnie najczęściej wpisuje się w wyszukiwarkę. Nie można jednak zapominać, że również dotychczas opublikowane treści mają ogromny potencjał.

Sposoby na poprawę SEO z wykorzystaniem starych treści

Jeśli chodzi o sposoby na poprawę SEO związane z już opublikowanymi treściami, to pierwszą kwestią z pewnością powinno być upewnienie się, że do każdego tekstu opracowano opis meta i tytuł SEO. To właśnie te dwie rzeczy będą wyświetlać się w wynikach wyszukiwania. Muszą więc z jednej strony zawierać słowa kluczowe, a z drugiej także zachęcać do kliknięcia w link.

Druga kwestia to aktualizacja treści. Są takie branże, w których informacje szybko stają się przestarzałe. Dotyczy to chociażby artykułów z zakresu prawa. Istnieje jednak także wiele innych branży, w których z roku na rok pojawiają się nowe, ważne informacje. Często przewaga konkurencji polega właśnie na tym, że tekst na podobny temat opracowała później, a więc korzystała już z nowszych źródeł. Zamiast więc w tak prosty sposób przegrać walkę o pozycję w SERP, warto przejrzeć dawne treści, wprowadzić potrzebne zmiany i upewnić się, że tekst jest nadal aktualny.

Trzeba też poprawić linkowanie wewnętrzne. O ile przy pisaniu nowych postów linkuje się do tych publikowanych wcześniej, to wiele osób zapomina, że można przecież działać również w drugą stronę – kiedy pojawi się nowy artykuł, który nawiązuje do jednego z dawnych wpisów, to właśnie w tym starym artykule warto dodać link do nowej treści. W ten sposób na stronie tworzy się jeszcze lepsza mapa powiązań, która znacznie ułatwia poruszanie się po stronie.

Luki w zasobach

Nieraz ruch traci się także przez jeden podstawowy błąd – w treści istnieją pewne luki, które nigdy nie zostały wypełnione. Strona pozycjonuje pod jedną frazę, która rzeczywiście przyciąga nowych odbiorców, ale zapomina o innej, pokrewnej, którą równie często użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę.

Warto więc skorzystać z narzędzi, które ułatwiają dobieranie słów kluczowych i sprawdzić, czy wszystkie frazy mające największy potencjał zostały uwzględnione na stronie. Tego typu sposoby na poprawę SEO nie tylko ułatwiają pozycjonowanie, ale jeszcze podsuwają kolejne pomysły na tworzenie nowych treści, które będą atrakcyjne z punktu widzenia użytkownika.

Oczywiście bardzo często okaże się, że na stronie znajduje się już post pozycjonowany na pokrewną frazę. Nie chodzi jednak o to, by drugi raz pisać niemal ten sam artykuł. Zwykle każdy temat można jednak poruszyć na różne sposoby – napisać poradnik, przedstawić najczęściej popełniane błędy w tym zakresie, poszerzyć o dodatkowe informacje… Istniej więc mnóstwo możliwości, by dać użytkownikom coś nowego, a jednocześnie nie rezygnować z użycia frazy, która ma duży potencjał.

Treści wzbogacone o multimedia

Strony, na których użytkownicy spędzają niewiele czasu, z punktu widzenia Google nie są wartościowe. Oznacza to bowiem zwykle, że na takiej witrynie trudno znaleźć coś, co może zainteresować daną osobę.

Istnieje jednak prosty sposób, by znacznie wydłużyć czas spędzony na stronie – wzbogacenie treści o multimedia. Może z łatwością można dodać do treści filmik, który wzbogaci artykuł? To nie tylko metoda na rozbicie bloku tekstu tak, by stał się bardziej przyjazny w oczach użytkownika. Jeśli dana osoba zdecyduje się obejrzeć filmik, spędzi też znacznie więcej czasu na stronie, a to dobry znak dla Google. No i nie można zapomnieć o jeszcze jednym plusie – to po prostu sposób na urozmaicenie strony i na wyróżnienie się spośród wielu tego typu artykułów, które pewnie od dawna znajdują się już w internecie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *