w

Sprite x Quebonafide

Sprite lets be clear
sprite lets be clear

Sprite rozpoczął nową kampanię pod hasłem „Let’s be clear”. Ambasadorem akcji został Quebonafide, który wspólnie z Krzysztofem Gonciarzem w ramach współpracy z marką zadebiutował w nowym formacie video-podcastów. Kampania, poprzedzona szeroko zakrojonymi badaniami generacji Z, skupia się na tematach różnorodności i inkluzywności.

W akcji „Let’s be clear” marka podnosi temat transparentności za pomocą historii różnych bohaterów, przypominając wszystkim, jak ważne jest to, aby być sobą – wyrażać siebie i swoją wrażliwość, robiąc to na własnych zasadach, szczerze wobec swojego otoczenia. Kampania, w której produkt jest obecny na drugim planie, w pierwszej kolejności opowiada o wyznawanych przez markę wartościach. 

Ambasadorem kampanii został Quebonafide. Raper jako współprowadzący dołączył do serii video-podcastów, których gospodarzem jest Krzysztof Gonciarz. Duet przeprowadza wywiady z zaproszonymi gośćmi, wśród których nie znajdziemy influencerów z pierwszych stron gazet, lecz osoby, które swoim podejściem do życia, szczerą i odważną postawą wpływają pozytywnie na swoje otoczenie. 

Pierwszym gościem pary jest Izu Ugonoh – utalentowany zawodnik MMA, który poza walką w ringu nie raz musiał mierzyć się ze stereotypami w codziennym życiu. W rozmowie sportowiec podkreśla jednak, że bez względu na przeciwności, niezmiennie ważna pozostaje dla niego jego polska narodowość i realizowanie siebie. W drugiej rozmówcą pary jest Wiktoria, która na co dzień aktywnie żyje z niepełnosprawnością.

Pierwsze dwa odcinki podcastu są już dostępne na Youtubie. W następnych gośćmi Quebonafide i Gonciarza będą m.in., Kacper, aktywnie walczący o widoczność osób po korekcji płci czy Mikaela – ekscentryczna kolekcjonerka high fashion lat 90’, dla której ubiór jest formą manifestu własnych przekonań i barwnej osobowości.

Podczas wywiadów prowadzący razem z gośćmi podejmują tematy istotne społecznie, o ważnych kwestiach rozmawiając przez pryzmat osobistych historii. Kampania została poprzedzona przekrojowymi badaniami generacji Z w obszarach podejścia do tolerancji, akceptacji mniejszości, opinii na ważne społecznie tematy oraz wyznawanych wartości. 

Dla generacji Z ważniejsze niż dla przedstawicieli pozostałych pokoleń jest to, co inni myślą na ich temat. Równolegle respondenci zaznaczają, że w mniejszym stopniu czują, że mogą być w pełni sobą – wyrażać swoje poglądy, czy wyrażać siebie poprzez ubiór lub wygląd.  

– Ważne są dla nich kwestie równego traktowania – zarówno te związane z płcią,  LGBTQ+, mniejszościami narodowymi, jak i kolorem skóry. Te różnice są szczególnie widoczne, gdy porównamy wyniki ankiety generacji Z z odpowiedziami osób między 25 a 44 rokiem życia – tłumaczy Norbert Sosik, Senior Research Specialist z MediaCom.

Przedstawiciele młodszych pokoleń patrzą jednak w przyszłość z optymizmem, wskazując, że Polska w przeciągu najbliższych lat stanie się krajem znacznie bardziej tolerancyjnym. W odniesieniu do starszych pokoleń, dużo łatwiej rozmawia im się z rówieśnikami na tematy, które potencjalnie mogą ich poróżnić 

Za planowanie i zakup mediów do kampanii „Let’s be clear” odpowiada MediaCom Warszawa, zaś za przygotowanie kreacji reklamowych w mediach społecznościowych – agencja digital LiquidThread. Za realizację podcastów odpowiada Tofu Media, a za produkcję Szymon Adam (Tofu Media) oraz Rafał Grobel (Extra Ball).


Zobacz też:

Każda firma powinna zadbać o PR. Taka inwestycja niesie bowiem za sobą wiele korzyści

Współpraca z agencją marketingową – czy to się opłaca?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podcasty

Jak i dlaczego słuchamy podcastów? Badanie „Słuchacz podcastów w Polsce 2020”  

Programista

Trendy technologiczne, które rozwinęły się w pandemii