Redakcja miesięcznika „Media&Marketing Polska”, w dorocznym raporcie Agencje Reklamowe i Domy Mediowe, przyznała tytuł Agencji Mediowej Roku Starcomowi. Sukcesy w obszarze nowego biznesu, bardzo wysoki poziom strategii, dynamiczny rozwój oferty analitycznej i badawczej oraz świetne wyniki w badaniu satysfakcji klientów, to najważniejsze wyróżniki Starcomu, które zdecydowały o uhonorowaniu agencji.
Już w połowie 2017 r. Dzienny Serwis „Media&Marketing Polska” poinformował, że według raportu „Overall Activity” międzynarodowej firmy audytorskiej RECMA, Starcom jest największą agencją mediową na polskim rynku. W następnych miesiącach, po wygranych przez Starcom przetargach, grono klientów agencji powiększyło się o prestiżowych reklamodawców, wśród których najwięksi to Grupa Żywiec, L’Oreal Polska&Baltics, Maspex Wadowice, Totalizator Sportowy oraz Allegro.pl. Dynamika obrotów Starcomu w 2017 r. wyniosła 12,7 proc. i była ponad pięć razy wyższa od wzrostu całego rynku reklamowego.
– To oczywiście bardzo ważne, że dynamicznie rośniemy, ale naszą ambicją wcale nie jest bycie największą agencją na rynku. Za główny cel stawiamy sobie dostarczanie naszym klientom najwyższej próby produktu strategicznego oraz budowanie z nimi długofalowych, partnerskich relacji, których fundamentami są wiedza, skuteczność działań jakie realizujemy i przede wszystkim jakość obsługi. Cieszymy się, że redakcja „M&MP” przyznając nam tytuł Agencji Mediowej Roku, wzięła pod uwagę wszystkie nasze najmocniejsze strony, a najbardziej dumni jesteśmy z wysokich ocen w badaniu satysfakcji klientów, które są częścią opublikowanego dzisiaj raportu, i które potwierdzają, że obraliśmy właściwy kierunek rozwoju – mówi Magda Kolenkiewicz, dyrektor generalna Starcomu.
W badaniu satysfakcji klientów, realizowanym na zlecenie „Media&Marketing Polska” przez instytut Millward Brown, Starcom uzyskał oceny wyraźnie powyżej średniej dla innych agencji na takich wymiarach jak między innymi: zadowolenie z planowania, strategia, badania, analizy, oferta ekonometryczna;, innowacyjne podejście do planowania mediów oraz jakość w planowaniu internetu.
– Strategie mediowe i analizowanie ścieżki konsumenta to oczywiście podstawa w naszej pracy, ale żeby budować skuteczne platformy doświadczeń w środowisku omnichannel, musieliśmy pójść o krok dalej. Tworząc rekomendacje strategiczne wykorzystujemy wiedzę z psychologii, ekonomii behawioralnej, analizujemy motywacje ludzi i paradygmaty poznawcze. W tym kontekście niezbędne są zaawansowane narzędzia analityczne, rozwój kompetencji data driven marketingu, badań marketingowych oraz poszukiwanie i wykorzystywanie innowacyjnych technologii. Niezbędni są ludzie, którzy mają szerokie horyzonty, potrafią tę wiedzę syntetyzować, by zamienić na rekomendacje strategiczne. Tytuł Agencji Roku to zasługa po pierwsze każdego z pracowników Starcomu, a po drugie ogromnego wsparcia ze strony całej organizacji Publicis Media – dodaje Magda Kolenkiewicz.
W 2017 r. Starcom, tak jak co roku, wyróżniał się również w najważniejszych konkursach branżowych, zdobywając pięć nagród EFFIE, sześć statuetek Mixx Awards oraz dwie HX Awards, za najbardziej skuteczne i innowacyjne projekty komunikacji marketingowej.