PageRank to algorytm, dzięki któremu można było ocenić jakość stron internetowych. Przez lata stanowił jedno z narzędzi pomocnych w e-marketingu, teraz nie będzie już dłużej dostępny dla wszystkich.
Google właśnie potwierdził wyłączenie publicznego dostępu do panelu PageRank. Sama korporacja wciąż będzie korzystała z algorytmu, ale od kwietnia 2016 nie zamierza upubliczniać zgromadzonych w ten sposób informacji o jakości stron i publikowanych na nich treści.
W ten sposób nie tylko ci, którzy regularnie sprawdzali sam PageRank, ale również osoby używające narzędzi wykorzystujących dane pochodzące z tego rankingu nie będą miały dostępu do informacji.
O tym, że sytuacja PageRanku nie jest do końca jasna mówiono od dawna. Już w 2013 roku pojawiły się dłuższe przerwy w publikowaniu raportów. W 2014 roku przedstawiciel Google`a John Mueller potwierdził, że najprawdopodobniej nie będzie kolejnych aktualizacji PareRanku. Decyzja o wyłączeniu publicznego dostępu do danych nie była więc podjęta pod wpływem impulsu.
Przed osobami działającymi w obszarze marketingu internetowego, specjalistami od SEO i content marketingu pojawiają się więc nowe wyzwania.
Źródło: Search Engine Journal